جاذبه طبیعی آبشار آب پری در شهر رویان مازندران

آشنایی با آبشار آب پری در رویان

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

در شهر های توریستی مانند چمستان و نور و نوشهر جاذبه های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نمایید از دریاچه و جنگل و پارک جنگلی گرفته تا روستاهای تاریخی و زیبا اما در نهایت آبشار نیز از جاذبه های دیگر می باشد که آبشار آب پری از خاص ترین نوع آن ها می باشد. این آبشار در کنار طبیعت سرسبز و جنگل و جاده های کوهستانی توانسته یک تابلوی نقاشی زیبا را ایجاد نماید.

 

آبشار آب پری

محل قرار گیری آبشار آب پری

پس از اینکه جاده چالوس را پست سر گذاشتید باید به سمت شرق مازندران حرکت کنید چیزی حدود 50 کیلومتر که در نهایت وارد منطقه ای به نام رویان یا علمده خواهید شد. برای اینکه به صورت دقیق تر بتوانید این منطقه را پیدا نمایید می توان گفت پس از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان می باشد. رویان در واقع تنها 5 کیلومتر با نوشهر فاصله دارد و به همین دلیل یک منطقه توریستی می باشد. شهر رویان بسیار زیبا و دیدنی است و یکی از جاذبه های آن وجود بازار جالب و زیبا است که در مسیر آبشار قرار دارد. مسیری که به سمت آبشار می رود دقیقا رو به روی بازار قرار دارد زمانی که وارد مسیر می شوید درختان بسیاری را خواهید دید که در دو طرف جاده وجود دارند و بسیار زیبا و خاص می باشند.

دقت نمایید که این جاده کوهستانی است پس مسیری پر پیچ و خم را در پیش خواهد داشت. کمی که پیش بروید در میان سنگ ها آب جاری را مشاهده می کنید که منظره ای بسیار زیباست خصوصا تلفیق آب و آبشار در کنار جنگل های کوهستانی. آبشار آ پری از یک چشمه در کوهستان های مازندران سرچشمه می گیرد.  در زبان محلی این آبشار را “پری او” می نامند که ریشه در افسانه ای محلی دارد . جاده جنگلی رویان به کجور هم خاتمه پیدا می کند که در واقع از آن جا می توانید  شهرهای مرزن آباد، دوآب و روستای کندلوس را ببینید و به آن ها دسترسی داشته باشید. منطقه یوش که زادگاه نیما یوشیج هست هم در مسیر قرار دارد.

آبشار آب پری در واقع آبشاری متفاوت است .جذابیت آبشار در سنگ هایی است که به دلیل رانش زمین در شیبِ تند کوهی جا خوش کرده اند و آبی زلال از میان آن ها رو به پایین سرازیر شده و وجود پوشش های گیاهی انبوه در این مسیر، جلوه ای تماشایی به آبشار بخشیده است.

تفریحات آبشار آب پری

پارک جنگلی رویان امکانت مختلفی برای تفریح و گردشگری دارد مانند: آلاچیق، رستوران های محلی، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان می باشد که تمام این موارد باعث می شود هر ساله تعداد گردشگران بسیاری از این پارک دیدن کنند.

  1. پیک نیک: مناظر اطراف آبشار به قدری زیبا و چشم نواز هستند که می تواند یک محیط عالی برای تفریح و پیک نیک باشد تا به همراه خانواده بتوانید روزی زیبا و عالی را در این منطقه سپری نمایید. البته دقت نمایید که اگر نیاز داشتید تا آتش و منقل بر پا نمایید تمام نکات ایمنی را رعایت نمایید تا پارک جنگلی آتش نگیرد و این مناظر زیبا از بین نرود. چادرهای مسافرتی می تواند یک انتخاب عالی برای این پیک نیک یک روزه باشد تا شما برای خودتان یک محیط خصوصی داشته باشید.
  2. عکاسی: بدون شک مناظر مربوط به دیدنی های شمال کشور برای عکاسی بسیار عالی هستند خصوصا آبشار آب پری که می تواند یک سورژه خاص و جالب از تلفیق جنگل و صخره و آبشار باشد. بهتر است برای عکاسی فصل بهار را انتخاب نماید تا بتوانید زیبایی این محیط را به خوبی به تصویر بکشید.
  3. قدم زدن : پیاده روی و قدم زدن از تفریحات بسیارعالی و دوست داشتنی برای افراد مختلف می باشد. خصوصا برای افرادی که تمایل دارند چند روزی را از محیط شهری دور باشند تا بتوانند تمدد اعصاب انجام دهند و به آرامش برسند. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که برای پیاده روی بهتر است لباس و کفش مناسب به همراه داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
  4. شکم گردی: در راه رسیدن به آبشار رستوران های مختلفی وجود دارد که غذاهای محلی، چای ذغالی و آش محلی در آن جا آماده است و می توانید از نان های محلی که پخته می شند نیز خریداری نمایید.

 

آبشار آب پری

جاذبه های اطراف آبشار آب پری

 در نزدیک آبشار آب پری جاذبه های زیبای دیگری مانند: جنگل کشپل، دریاچه الیمالات، کاخ تمشیان، آبشار ونوش، یوش و سواحل دریای خزر وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نمایید.

جنگل کشپل: این پارک جنگلی در شهر نور واقع شده است که دارای وسعت حدود 7 هکتار می باشد. پوشش های گیاهی بسیار زیاد و متنوع باعث شده که این مکان بسیا زیبا و بکر باشد.

دریاچه الیمالات : دریاچه الیمالات از زیبایی های شهر نور می باشد که چشم اندازی بسیار خاص و جذاب دارد. اطراف دریاچه پوشیده از درختان تنومند و بلند است که در تلفیق آن با دریاچه باعث ایجاد یک محیط رویایی و بهشتی شده است. همچنین امکاناتی مانند قایق سواری و ماهیگیری نیز در آن جا وجود دارد.

آبشار ونوش : مجموعه آبشارهای ونوش در فاصله 10 کیلومتری غرب شهرستان نور و در جنگل های علوی کلا قرار دارند که ارتفاع آبشار اول 15 متر، آبشار دوم 40 متر و آبشار سوم 15 متر می باشد و معمولا برای فرودهای فنی گروه های کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاخ تمشیان : کاخ مدرن و اشرافی تمشیان از جاذبه های شهرستان نور است که در دانشکده بین المللی منابع طبیعی آن واقع شده و دارای یک اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق پذیرایی می باشد ک به شکلی تحسین برانگیز طراحی شده است.

یوش : یوش از مناطق بسیار زیبای نور است. مکان های دیدنی همچون حمام تاریخی یوش و آرامگاه کیاداوود در این منطقه قرار دارند.

آب و هوای آبشار آب پری

این منطقه به طور تقریبی 10 درجه سانتی گراد اختلاف دما با شهر روریان دارد. اگر در فصل پاییز و زمستان به سمت این آبشار می روید لباس گرم را به هیچ وجه فراموش نکنید زیرا اختلاف دما بسیار زیاد است و هوا بسیار سرد و کوهستانی خواهد بود.

زمان مناسب برای سفر به آبشار آب پری

بهترین فصل برای بازدید از این آبشار فصل بهار و تابستان است که هم طبیعت بسیار سرسبز و زیباست و هم درجه حرارت هوا مناسب است و در جاده کوهستانی گرفتار برف و باران و سرما نخواهید شد. هرچند که فصل زمستان در این جا بسیار هوا سرد است اما با وجود بارش برف می تواند منظره ای زیبا ایجاد شود اما باز هم جانب احتیاط را رعایت نمایید.

در فصل پاییز سرمای هوا چندان زیاد نیست و برگ های رنگارنگ و زیبا نیز می تواند باعث شود که طبیعت بسیار زیبا  دلنشین به چشم شما بیاد. برای اقامت می توانید در شهر نور و یا نوشهر و چمستان ویلا اجاره نمایید تا به این محیط نزدیک باشید و بتوانید برای تفریح خیلی سریع به آن جا برسید.

آدرس آبشار آب پری

آدرس: استان مازندران/ 13 کیلومتری شهر رویان/ جاده رویان/ بلده/ منطقه آب پری

 

آبشار آب پری

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.