پارک نیلوفر آبی؛ دریاچه ای زیبا و منحصربفرد

پارک نیلوفر آبی در ساری

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

همیشه زمانی که صحبت از شمال می شود به یاد دریای زیبا و طبیعت بکر آن میفتیم. طبیعتی که در هر قسمت از آن یک شگفتی نهفته است. از جنگل های زیبا گرفته تا جاده های جنگلی و طبیعت زیبا با درختان سر به فلک کشیده تا روستاهای قدیمی که هر یک جاذبه های خاصی دارند. اما در این میان مواردی هستند که بسیار تک هستند مانند دریاچه پارک نیلوفر آبی در ساری که بسیار چشم نواز است و مانند آن را در شهرهایی مانند انزلی دیده اید. در ادامه در مورد این دریاچه بیشتر توضیح خواهیم داد.

پارک نیلوفر آبی

محل پارک نیلوفر آبی ساری

پارک نیلوفر آبی در حدود 2 کیلومتری جاده ساری به نکا در مجاورت روستای آبندانسر قرار گرفته است. پارک نیلوفر آبی در فاصله ی 800 متری از جاده اصلی قرار گرفته و 45 هکتار وسعت دارد. این پارک دارای سه حوضچه می باشد که هر یک از آن ها مساحتی بالغ بر حدود 2 کیلومتر دارد که گل های نیلوفر آبی درون آن ها رشد کرده اند. هشت جزیره در این تالاب وجود دارد که به طور کل در میان دو تپه قرار گرفته اند. جالب است بدانید که این نوع گل نیلوفر آبی در بندر انزلی هم نیز یافت می شود.

سالانه گردشگران بسیاری از پارک نیلوفر آبی در ساری دیدن می کنند. فصل گل دهی این نیلوفرهای بسیار زیبا بستگی به آب و هوا دارد اما به طور کلی از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور ماه می باشد. برای اینکه بتوانید تجربه عالی از این بازدید داشته باشید توصیه می شود حتما در هنگام صبح به این پارک بروید زیرا نیلوفرها در زمان صبح باز می شوند و در عصر دوباره بسته می شوند و بدون شک زمانی که نیلوفرها باز هستند زیبایی بیشتری دارند.

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی در کنار اینکه بسیار زیبا و چشم نواز است در واقع یک پارک تاریخی و جذاب می باشد. با توجه به اینکه نیلوفر آبی از گذشته های بسیار دور در ایران باستان برای ما ایرانیان جایگاه بسیار ویژه ای داشته است. گل نیلوفر آبی که به لوتوس نیز مشهور می باشد از نمادهای خدایان باروری است که با رشد خود باعث می شود خاک آن ناحیه حاصل خیز نمایند و در ادامه می توان محصولات کشاورزی بیشتری داشت و زندگی به خوبی در آن محیط جریان پیدا می کند.

امکانات موجود در پارک نیلوفر آبی

در پارک نیلوفر آبی جدا از وجود نیلوفرهای زیبا یکسری دیگر از امکانات تفریحی وجو د دارد که باعث می شود افراد و گردشگران به بازدید از این محل علاقه مند شوند.امکانات رفاهی و تفریحی مانند:آلاچیق،نمازخانه،سفره خانه،اسکله قایق رانی،اسب سواری و لوازم بازی کودکان نیز تدارک دیده شده تا شما بتوانید روزی خاطره انگیز را داشته باشید. البته گونه های مختلفی از ماهیان هم نیز البته جالب است بدانید که گونه های مختلفی از ماهیان و آبزیان نیز در این دریاچه وجود دارند که شامل:کپور،امور،فیتوفاک و یا آزاد پرورشی می باشند. شما م توانید در این محیط به ماهیگیری بپردازید البته پیش از آن باید از مدیریت پارک کسب اجازه نمایید.

مسیر و آدرس دسترسی به پارک نیلوفر آبی

مازندران_شهرستان ساری_کیلومتر 2 جاده ساری به نکا_800 متر بعد از جاده اصلی _مجاورت روستای آبندانسر

 

پارک نیلوفر آبی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.