طراحی سقف استخر ویلا در شمال

اجرای سقف های مختلف برای ویلا در چمستان

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

سقف استخر یک نوع پوشش است هم برای محفوظ نگه داشتن استخر از دید و هم برای تمیز نگه داشتن آب داخل استخر. مصالحی که از آن برای سقف استخر استفاده می شود می توانید بسیار متفاوت باشد. مصالح فلزی  شامل: آلومینیوم و ورق های مقاوم پلی کربنات هستند که پرکاربردترین مصالح می باشند. البته که برای سقف باغ و فضای سبز اختصاصی و پارکینگ نیز می توان از این مصالح استفاده نمود. اجرای سقف برای استخر خصوصا برای استخرهای داخل حیاط باغ و ویلا در شمال بسیار پر اهمیت است. در فصول سرد نیز می توان با این کار محیط استخر را گرم تر از محیط بیرون نگه داشت تا برای شنا کردن مشکلی نداشته باشید. پس استفاده از سقف های کاذب می تواند راهکار خوبی باشد.

نوع سقف و اجرای آن باید توجه به نوع استخر و متریال انجام شود. نحوه طراحی یک سمت ماجرا است و نوع اجرا و نصب آن نیز طرف دیگر ماجرا که باید همه چیز به خوبی پیش برود تا در نهایت یک پروژه عالی نمایان شود. طراحی سقف استخر می تواند به صورت متحرک و یا ریلی باشد. حتی می توانید از پنل های متحرک نیز کمک بگیرید که هزینه کمتری خواهد داشت. زیرا در حالت ریلی باید با ریموت  کار باز و بسته کردن سقف انجام شود که هزینه بیشتری دارد .اما در حالت جمع کردن سقف به صورت فیزیکی هزینه آن به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند. برای ساخت سقف ابتدا باید اندازه گیری به صورت دقیق انجام شود تا با پنل های سفارش داده شده در ابعاد دلخواه سقف را بتوان پوشاند.

سقف استخر ویلا

طراحی سقف استخر ویلا به شکل‌های مختلف

یکی از متریال های مورد استفاده می تواند پروفیل های آلومینیوم برای ساخت سقف استخر ویلا باشد. این  متریال بسیار مقاوم است و دوام بالایی دارد. برای شهرهای شمالی می تواند بهترین گزینه باشد زیرا دچار زنگ زدگی نمی شود. ورق های پلی کربنات جامد هم می توان برای سقف ویلا به کار برد. که می تواند دوام خوبی داشته باشد. این سقف ها می توانند به صورت متحرک باشد و یا اینکه به صورت ثابت باشد و سرپوشیده باشد. استخرهایی که به شکل مستطیل هستند سقف معمولی از نوع سقف مسطح را می توان برای آن اجرا کرد. همچنین سقف های ریلی با نمای گنبدی شکل، دومین مدل از سقف استخر ویلا هستند که بسیار پرطرفدار می باشند.

طراحی سقف استخر ویلا به شکل تخت یا مسطح

البته که سقف استخر می تواند بنا به سلیقه مشتری باشد اما به طور معمول یکسری موارد همیشگی وجود دارد که شاید بتوان گفت به صورت قانون می باشند. به طور مثال اگر قرار باشد سقف با دیواره‌های سرپوش استخر زاویه ۹۰ درجه داشته باشد، سقف به شکل  مسطح می تواند بهترین گزینه باشد. سقف های مسطح زیبایی جندانی ندارند اگر بارندگی رخ دهد آب بر روی سقف جمع می شود پس در نتیجه برای ویلای شمال مناسب نخواهد بود. زیرا امکان تخلیه آب را ندارند. در صورت بارش های سنگین نیز ممکن است سقف سازه خراب شود زیرا برف و باران بر روی آن جمع می شود و وزن زیادی را بر روی سازه تحمیل می کند.

طراحی سقف استخر ویلا به شکل شیب دار

طراحی این نوع سقف برای ویلاهای شمالی می تواند ایده بهتری باشد. این سقف شبیه حالت مسطح است و تنها دارای کمی شیب می باشد به صورت یک شیب ملایم به سمت پایین است سقف در یک انتها، زاویه ای کمتر از ۹۰ درجه را نسبت به زاویه دیواره داشته باشد. در این حالت دیگر آب باران بر روی سقف جمع نمی شود بلکه به سادگی سرازیر شده و پایین می ریزد برای شمال و بارش های سنگین باران عالی خواهد بود. همچنین برای سقف باغ ها نیز می توانید ایده ای مناسب باشد که مزیتی عالی دارد.

طراحی سقف استخر ویلا به شکل گنبدی

البته که زیباترین و پرطرفدار ترین نوع سقف شکل گنبدی آن می باشد.این سقف طبیعی به یک نیم دایره مانند یک سرپوش روی استخر نصب می شود. شیوه نگهداری از سقف بسیار ساده است و قابلیت اجرای آن به صورت متحرک نیز وجود دارد. برای استخرهای لاکچری در ویلاهای زیبا، سقف های گنبدی می تواند ایده عالی باشد تا نمای زیبا و لوکس را همچنان حفظ نماید. سقف گنبدی دارای ارتفاع بیشتری می باشد. پس در نتیجه یک فضای عالی را برای شما فراهم می کند. برای ساخت این نوع سرپوش یا سقف متحرک، پروفیل های آلومینیومی و ورق های پلی کربنات بهترین انتخاب هستند.

سقف استخر ویلا

نقش سقف استخر ویلا در محوطه سازی و زیباسازی

البته که شکل سقف ها تنها به مدل هایی که نام برده ایم محدود نمی شود و می تواند اشکال بسیار متفاوت و زیادی داشته باشد. اما سقف هایی که نام بردیم قابلیت دارند که به صورت متحرک باشند و باز و بسته شوند و به صورت ثابت نباشند. در هر جهت و به هر صورتی که بخواهید می تواند تاشو بودن آن ها را اجرا نمود. سقف های ریلی به سمت چپ و راست یا جلو و عقب در جهت طول استخر حرکت می کنند. اما بعضی از مدل های دیگر از سقف استخر در زاویه ۹۰ درجه به سمت بالا باز می شوند. این نوع سقف ها معمولا چیزی شبیه به نورگیر در پاسیو دیده می‌شوند.

سقف استخر ویلا می تواند در زیبایی محیط نقش بسیاری داشته باشد پس باید با حساسیت بیشتری آن را انتخاب نمود. حتی برای روف گاردن های موجود در بر روی پشت بام نیز می توانید از این سقف ها استفاده نمایید. هم می تواند از بارش باران جلوگیری نماید و هم مانند یک سایه بان در روزهای آفتابی برای شما عمل نماید. اگر به صورت متحرک نیز آن را نصب کرده باشید نیز می توانید در روزهای آفتابی سقف را باز کنید تا از تابش نور خوشید استفاده نمایید.

اگر سقف استخر ویلا از ورق های مقاوم پلی کربنات ساخته شود خیلی بهتر است زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد. حتی شرایط سخت آب و هوایی نظیر بارش برف و باران، تابش شدید نور خورشید یا وزش بادهای سنگین نمی تواند این سقف ها را جابجا کند. سقف های متحرک برای استخر داخل باغ ویلا و استخرهای خصوصی مناسب هستند.

سقف استخر ویلا

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.