آشنایی با جنگل الیمستان در توابع شهر آمل

جنگل الیمستان و دیدنی های آن

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

بدون شک شمال و شهرهای شمالی خصوصا شهرهای توریستی و گردشگری از مقاصد همیشگی مردم برای سفر می باشند. اما در این میان هستند جاذبه هایی که چندان شناخته شده نیستند اما بسیار بکر و خاص و زیبا می باشند. یکی از این جاذبه ها جنگل الیمستان می باشد. این جنگل با درختان بسیار بلند و زیبا می تواند یک مکان خاص و رویایی برای سفر و گردش باشد. برای اینکه بدانید چگونه به این جنگل زیبا بروید و همراه خود چه لوازمی ببرید و یا اینکه چه تفریحاتی را می توانید در آن جا انجام دهید با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی برای این سفر به دست بیاورید.

جنگل الیمستان

دلایل سفر به الیمستان

  • این جنگل مه آلود و خاص است و می توانید یک تجربه عالی از جنگل نوردی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • پیاده روی در جنگل الیمستان یک تفریح سالم و لذت بخش برای شما خواهد بود.
  • در جنگل الیمستان امکان اینکه به سمت قله بروید و صعود نمایید هم وجود دارد که در واقع ترکیبی از کوهنوردی و جنگل نوردی برای شما می شود.
  • الیمستان دارای پوشش های گیاهی بسیار زیاد و متنوعی می باشد که می تواند یک زیستگاه با ارزش نیز به حساب برود.

راه دسترسی

آدرس: استان مازندران، 52 کیلومتری شهرستان آمل

برای رفتن به جنگل الیمستان ابتدا باید از آمل به کیلومتر 20 و یا از تهران، به كیلومتر 140 جاده هراز بروید. پس از طی کردن این مسیر تابلوی امامزاده قاسم یا امامزاده لهاش را خواهید دید که در این جا باید به جاده فرعی سمت راست وارد شوید. در اوایل این فرعی به یک دو راهی وجود دارد كه باید راه خود را از جاده سمت چپ ادامه دهید. پس از حدود 7 کیلومتر رانندگی در جاده آسفالته باریک و پر پیچ و خم به روستای لهاش و پس از ادامه مسیر در 5 كیلومتر جاده خاكی به روستای الیمستان می رسید. در اینجا باید از ماشین پیاده شده و از روستا بگذرید تا به جنگل وارد شوید.

آشنایی با جنگل الیمستان | جنگل رویایی آمل

جنگل الیمستان  در کنار روستای الیمستان واقع شده است. درختان بلند و سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و زیبا باعث شده که به محیطی تحسین برانگیز تبدیل شود. زمانی که در جنگل باشید می توانید قله زیبای دماوند را نیز ببینید. در این جنگل گیاهی به نام الیما رویش دارد خصوصا در اردیبهشت ماه که بهترین زمان برای روش آن است. علت نامگذاری این جنگل و این روستا به دلیل وجود این گیاه می باشد. الیما گیاهی بومی و محلی  شبیه پیازچه است که بیشتر در کنار جوی آب می روید و به صورت خوراکی در خورشت به مصرف می رسد.

دیدنی ها و تفریحات جنگل الیمستان

1- جنگل نوردی

الیمستان فضایی آرام و زیبا دارد که مناظر طبیعی فوق العاده ای را می توانید ببینید. پس در واقع می توان گفت مسیری شگفت انگیز برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر خواهد بود. مناظری مانند کوه و جنگی و رودخانه. همچنین در ادامه دشت هایی وسیع نیز در انتظار شما خواهند بود.

2- پیک نیک و عکاسی

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید که هیچ گونه بوفه و یا فروشگاه و رستورانی وجود ندارد. شما باید خودتان لوازم مورد نیاز و همچنین مواد غذایی برای تفریح و پیک نیک و گذراندن اوقات در این جنگل زیبا را به همراه داشته باشد. زمانی که به چنین مکان هایی وارد می شوید بدون ک اولین کاری که به ذهن هر فردی می رسد عکاسی است. عکاسی از این مناظر زیبا می تواند خاطرات و زیبای های آن را ماندگار تر نماید.

عکاسی از اسب های زیبا

در روستای الیمستان به دلیل نزدیک بودن به جنگل و دشت اطراف، اسب های بسیاری خواهید دید که می تواند یکی از سوژه های زیبا برای عکاسی شما باشد. اسب هایی آزاد در دشت هایی سرسبز که آزادانه حرکت می کنند و می توانند زیبایی منطقه را دو چندان نمایند.

جنگل الیمستان

3- فتح قله الیمستان

کوهنوردان بسیاری تمایل دارند که قله را در کنار جنگل الیمستان فتح کنند. ارتفاع قله 2510 متر است. چشم انداز مسیر تا رسیدن به قله بسیار جذاب و دوست داشتنی است. در این جا قله دماوند نیز برای شما خود نمایی می کند و منظره ای تکرار نشدنی را ایجاد می کند.

4- بازدید از نقش پای رستم

اگر در راه رفتن و صعود به قله هستید در مسیری که هنوز به قله نرسیدید حفره هایی عظیم به عمق 10 متر دیده می شوند. گفته می شوند که این دو حفره جای برخورد شهاب سنگ به زمین هستند. اما مطابق معمول افسانه هایی در میان محلی ها وجود دارد که گفته می شود این دو حفره جای زانوهای رستم هستند. زمانی که رستم زانو زده تا آب دریا را بنوشد.

5- مقبره امامزاده قاسم

در مسیر کوهنوردی زمانی که کمی از روستا دور شوید و از میان درختان و جنگل عبور کنید به مقبره امامزاده قاسم خواهید رسید. این مکان برای بومی ها بسیار مقدس است همچنین یک پناهگاه برای کوهنوردان خسته نیز می باشد.

6- دوچرخه سواری

اگر می خواهید در جنگل به دوچرخه سواری بپردازید ایده خوبی خواهد بود .اما باید دوچرخه شخصی خود را همراه بیاورید زیرا در این محیط هیچ امکاناتی برای اجاره دادن دوچرخه وجود ندارد.

7- روستای الیمستان

همان طور که گفته شد در کنار جنگل روستایی به همین نام یعنی الیمستان وجود دارد. در این روستا صنایع دستی و خوراکی ها و لبنیات محلی وجود دارد که می توانید خوراکی های محلی و سوغاتی را  از آن جا خرید نمایید.

امکانات و اقامت در الیمستان

در جنگل الیمستان چندان امکاناتی وجود ندارد.اگر قصد دارید شب را در آن منطقه بمانید باید بدانید که در روستای الیمستان نیز جایی برای اقامت وجود نخواهد داشت. اگر می خواهید در طبیعت کمپ بزنید و کمپینگ داشته باشید. می توانید این کار را انجام دهید البته بهتر است به صورت گروهی باشید و چندین چادر داشته باشد زیرا به صورت فردی ممکن است چندان امنیتی نداشته باشد. اما اگر می خواهید در نزدیکی این جنگل اقامت داشته باشید می توانید از املاک امیران در این زمینه کمک بگیرید. این املاک برای شما ویلاهای ویژه را معرفی می نماید که برای اقامت در نزدیکی آمل می توانید بسیار عالی باشد.

بهترین فصل سفر

همان طور که می دانید الیمستان در منطقه ای مرتفع و کوهستانی واقع شده است. در واقع دارای آب و هوایی  کوهستانی است. پس بهترین فصل برای سفر به این منطقه بهار و تابستان می باشد. البته در اوایل فصل پاییز نیز جنگل ها زیبایی بسیار دارند.

بهار: با آغاز بهار خصوصا اردیبهشت ماه گیاه الیما در جنگل الیمستان شروع به رشد و نمو پیدا می کند که زیبایی خیره کننده ای دارد.

تابستان: جنگل در تابستان پوشش گیاهی بسیار انبوه و حجیمی دارد که سرسبز و چشم نواز است.

پاییز: با تغییر رنگ برگ درختان به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز همه چیز زیباتر و خاص تر می شود.

زمستان: در فصل زمستان و بارش برف و سفید پوش شدن جنگل می توان گفت رفتن به این منطقه دیگر چندان کار درستی نیست.اما باز هم در هر فصل این جنگل زیبا خواهد بود.

توصیه هایی برای سفر به جنگل

  • بهتر است در هنگام رفتن به جنگل یک همراه در کنار خود داشته باشید خصوصا زمانی که هوا مه آلود می شود ممکن است در جنگل گم شوید.
  • در جنگل به هیچ وجه آتش روشن نکنید. اگر نیاز شد سعی کنید با رعایت نکات ایمنی این کار را انجام دهید.
  • در هنگام پیک نیک و کمپ حتما کیسه هایی برای قرار دادن زباله همراه خود داشته باشید و در نهایت زباله ها را با خود بازگردانید و در طبیعت رها نکنید.

جنگل الیمستان

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.