آشنایی با جاذبه طبیعی جنگل لفور در سوادکوه

تفریحات در جنگل لفور سوادکوه

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

جنگل ها در مناطق شمالی ایران بسیار وسیع هستند و همچنین میزان بسیاری از این زمین ها را در بر گرفته اند. درواقع جنگل در استان های شمالی به عنوان یک جاذبه گردشگری و طبیعی تلقی می شود. جنگل نوردی یکی از تفریحات دوست داشتنی است که شما می توانید به مناطق بکر داخل جنگل بروید. با این کار هم از طبیعت و زیبایی های آن استفاده کرده اید هم از هوای پاک و پر از اکسیژن هم اینکه یک ورزش گروهی داشته اید. این دست از تفریحات برای افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند که هم آلودگی هوا و هم آلودگی صوتی وجود دارد بسیار خوب و عالی خواهد بود خصوصا اگر دسته جمعی انجام شود.

جنگل های بسیاری در استان مازندران وجود دارد اما بهترین راه این است که ابتدا جنگل مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس در اینترنت جستجو نمایید که مسیر رسیدن به چه صورت است و چه امکاناتی در آن محدوده وجود دارد. اینکه آیا می توان در جنگل کمپینگ داشت و یا اینکه هوای جنگل در هر زمان چگونه است و چه لوازمی نیاز است که همراه خود در این سفر داشته باشیم. همیشه سفرهای به جنگل را به صورت دسته جمعی انجام دهید تا خطر کمتری شما را تهدید نماید. در ادامه در مورد جنگل لفور اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود.

جنگل لفور

معرفی جنگل لفور

لفور جنگلی با قدمت حدود 40 میلیون سال است. جنگل لفور در قسمت شمالی استان مازندران واقع شده است. این جنگل در واقع جزیی از مناطق سوادکوه می باشد. در لفور پوشش های گیاهی بسیار متنوعی وجود دارد که حدود هشتاد نوع می باشد. چشمه های طبیعی بسیاری در این جنگل زیبا وجود دارد که شهرت بسیاری نیز دارند. در واقع این جنگل با رودها و آبشار و چشمه های بسیاری که دارد معروف است. جنگل کاملا حفاظت شده است و در واقع می توان گفت امنیت خوبی نیز دارد. رودخانه ها وآبشارها در سرتاسر جنگل وجود دارند که می تونید از تماشای آن ها لذت ببرید.

 خصوصا در قسمت هایی که رودخانه ها از کوه به پایین سرازیر می شوند. جنگل هیرکانی همیشه زیبا و با اصالت است به همین دلیل گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خوانند. در اطراف این جنگل روستا های بسیاری واقع شده است. این چند روستا در کنار هم یک دهستان به نام لفور را تشکیل داده اند. این منطقه بسیار بزرگ و وسیع است و می توان گفت دیدنی هم می باشد با وجود روستاهای سنتی و اصیل. مساحت این دهستان به حدود 8هزار هکتار می رسد.

تفریحات و امکانات جنگل لفور

در جنگل لفور تفریحاتی مانند جنگل گردی و همچنین طبیعت گردی وجود دارد که می توانید از آن بهره مند شوید. آب و هوای این منطقه نیز متعادل و عالی است که برای یک تفریح و پیک نیک خانوادگی و یک روزه بسیار عالی خواهد بود. از دیگر مواردی که هر زمان به جنگل و استان های شمالی رفتید باید همیشه همراهتان باشد دوربین عکاسی است. مناظر زیبا و خاصی دد جنگل های لفور وجود دارد که می توانید عکس هایی زیبا رابه ثبت برسانید. همچنین برای آب تنی نیز می توانید به رودخانه  بروید که عمق کمی دارد.

برای خوردن ماهی کبابی بهترین منطقه ای که می توانید پیدا کنید لفور می باشد. در این جا رستورانی وجود دارد که ماهی های تازه را برای شما کباب می کنند و می توانید طعم ماهی تازه کبابی را بچشید. همچنین آش و نان های محلی نیز در این مکان موجود می باشد.

جنگل لفور

جاذبه های گردشگری در منطقه لفور

اگر به جنگل لفور بروید، علاوه بر گشت و گذار در این منطقه جنگلی می توانید از جاذبه های دیگر دیدن نمایید:

–    سد البرز

–    آبشار گزو

–    امامزاده گزو

–    پل ورسک

–    پارک گرو

بهترین زمان برای مسافرت به جنگل لفور

بهترین زمان سفر به جنگل لفور بدون شک مانند میشه فصل بهارمی باشد که تمام جنگل سرسبز و زیباست. هوا نیز در این زمان متعادل و خنک می باشد. البته در فصل پاییز نیز این جنگل زیبایی های خاص خود را دارا می باشند با توجه به برگ های نارنجی و زرد زیبا. همچنین در فصل زمستان برف و سرما بسیار منظره زیبایی را ایجاد می کند.

اگر تنها هدف شما آب تنی در چشمه های این جنگل است که باید در فصل تابستان به فکر رفتن به این جنگل و تفریح در آن باشد تا بتوانید آب تنی خوبی داشته باشید. دمای هوا در فصل بهار در این جنگل بسیار عالی است. در فصل زمستان به دلیل کوهستانی بودن منطقه هوا سرد و یخبندان است. در فصل تابستان نیز بدون شک هوایی گرم در انتظار شما خواهد بود خصوصا با پوشش متراکم گیاهان کمی حالت سنگین و شرجی دارد. اما با آب تنی کرن می توان این حال را رفع نمود.

اطلاعات سفر به جنگل لفور

برای رسیدن  به منطقه لفور باید از سمت فیروزکوه و پل سفید به سمت شیرگاه بروید و راه جنگل را در کناره مسیر سد البرز ادامه دهید. بعد از سد البرز تقریبا 2 ساعت جاده خاکی است و شما پس از پیمودن این مسیر می توانید به جنگل سرسبز لفور برسید. از روی نقشه ها و همچنین گوگل مپ نیز می توانید مسیر را پیدا نمایید تا با خیال آسوده به سفر خود بپردازید. همچنین می توانید برای اینکه به این منطقه دسترسی داشته باید درشهرهای چمستان و نوشهر نیز ویلا اجاره نمایید. با این کار هم می توانید از جاذبه های چمستا نو نوشهر دیدن نمایید. هم به جنگل لفوز و الیمستان نزدیک باشید.

کفش مناسب در این سفر مهمترین موضوع است که باید همراه خود داشته باشید. زیرا قرار است پیاده روی داشته باشید پس کفش راحت مهمترین موضوع است. همچنین آب، غذا، دارو و لباس را همراه خود داشته باشد.  دسترسی به امکانات و خدمات رفاهی کمی سخت است زیرا در جنگل چیزی وجود ندارد. بهتر است هر نوع وسیله ای که نیاز دارید را همراه خود ببرید زیرا چندان خدماتی در دسترس نخواهد بود. برای روشن کردن آتش دقت نمایید تا جنگل دچار آتش سوزی نشود.

جنگل لفور

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.