طراحی داخلی ویلای دوبلکس با دکوراسیون های مدرن و شیک

تزیین ویلای دوبلکس با رعایت اصول طراحی داخلی

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

 

ویلای دوبلکس و یا به طور کل خانه دوبلکس یک سبک خاص از خانه طراحی و مهندس در ساخت خانه ها بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این سبک ساخت و طراحی بر روی هر میزان متراژ خانه ای قابلیت پیاده سازی دارد و از همه مهم تر سبک طراحی داخلی و چیدمان و دکوراسیون در این ویلا است که می تواند نمای زیبایی به این خانه ببخشد.

در ویلای دوبلکس معمولا پذیرایی و اتاق نشیمن به همراه آشپزخانه در طبقه پایین قرار دارد و اتاق خواب در طبقه بالا که این دو طبقه توسط پله ها به یکدیگر متصل می شوند. اگر فضا کوچک باشد از پله های مارپیچ و اگر بزرگ باشد از پله ها معمولی و زیباتر استفاده می شود.

معمولا تراس های بزرگی در این سبک از ویلاها وجود دارد که هم در طبقه پایین می باشد و هم در طبقه بالا. علاوه بر اتاق خواب هایی که در طبقه بالا هستند معمولا یک اتاق خواب در طبقه پایین قرار داده می شود تا افرادی که توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند بتوانند از اتاق پایین استفاده نمایند. در طبقه بالا نیز اتاق ها به صورت مستر هستند تا تمام امکانات رفاهی برای افراد در دسترس باشد و نیاز نباشد برای هر چیز کوچکی از پله ها پایین بروند. البته برخی از افراد ترجیح می دهند که اتاق کار آن ها در قسمت بالا باشد و اتاق خواب را در طبقه پایین و همکف ویلا قرار دهند تا بتوانند با تمرکز بیشتری به کاری ها خود رسیدگی نمایند.

 

طراحی داخلی ویلای دوبلکس

طراحی خانه دوبلکس با ایده های جالب

برای ویلای دوبلکس می توان ایده های بسیاری را پیاده سازی نمود اما بستگی به شما دارد که بخواهید پیرو چه سبک و مدلی باشد و فضای ویلا را به صورت زیبا نمایید. می توانید از سبک های مدرن پیروی نمایید خصوصا اگر نمای ویلا به صورت مدرن است و یا همچنین سبک های اروپایی نیز می تواند زیبایی خاصی داشته باشد.

 

 

دیزاین دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

پس اولین نکته برای زیبا سازی در خانه این است که مشخص نمایید چه نوع سبکی را می پسندید و برای این کار بودجه خود را نیز باید بسنجید و سپس وارد کار طراحی داخلی و دکوراسیون شوید.

سبک کلاسیک

اگر بودجه کمی دارید می توانید سبک کلاسیک را برای دکوراسیون خود انتخاب نمایید تا هزینه کمتری خرج شود زیرا اگر بخواهید دکوراسیون های مدرن را دنبال نمایید بدون شک هزینه بسیاری برای شما بر جا خواهد گذاشت که با بودجه محدود نمی توان این کار را انجام داد.

می توانید تنها لوازم ضروری را خریداری نمایید و از خرید لوازم غیر ضرور و تزیینی و بسیار گران خودداری نمایید. دکوراسیون کلاسیک نیز می تواند فضایی گرم را در خانه ایجاد نمایید و برای ویلاهایی که نورگیر خوبی دارند می تواند عالی باشد.

اما باید دقت نمایید که نیازی نیست دکوراسیون کلاسیک را بسیار سنگین بردارید به طور مثال وجود بوفه در دکوراسیون کلاسیک برای ویلا چندان لازم و ضروری نیست و تنها یک هزینه اضافی خواهد بود و همچنین جای بسیاری را نیز به خود اختصاص می دهد.

سبک مدرن

اما اگر خواستار سبک مدرن هستید باید بدانید که این نوع دکوراسیون بیشتر با ویلای دوبلکس هماهنگ می باشد. نیازی نیست چندان سقف و دیوار و کفها را تزیین نمایید حتی می توانید سبک مینیمال را نیز دنبال نمایید که جالب توجه و ساده و خلوت است.

فرش و پرده و مبلمان و در نهایت سرویس خواب می تواند تاثیر کلی بر دکوراسیون مدرن داشته باشد. می توان از مبلمان راحتی برای ویلا استفاده نمود و دیگر خبری از مبلمان های چوبی و کلاسیک و سنگین نخواهد بود. همچنین رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود می تواند هر رنگ و هر چیزی باشد رنگ های شاد و شارپ در اولویت هستند همچنین استفاده از لوازم تزیینی به رنگ طلایی و نقره ای و رزگلد نیز می تواند مدرن بودن را بیشتر در خانه نمایان سازد.

اگر ویلای شما کوچک است می توانید از رنگ های روشن و شاد استفاده نمایید و اگر ویلا بزرگ است می توانید تزیینات رنگی و گلدار را نیز به خانه اضافه نمایید اما اگر خیلی تمایل دارید که پارچه های گلدار در دکوراسیون شما به کار برود می توانید به طور مثال مبل ها را از پارچه ساده انتخاب نمایید و کوسن های آن را به صورت گلدار تزیین کنید تا زیبایی بیشتری را در پذیرایی داشته باشید.

این موضوع را حتما مد نظر داشته باشید که اگر دکوراسیون ویلا به طور کل مدرن است باید این دکوراسیون مدرن در همه جای خانه دیده شود مانند اتاق خواب ها و آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی زیرا چندان جالب نیست که پذیرایی مدرن باشد و اتاق خواب سبک کلاسیک داشته باشد.

 

طراحی داخلی ویلای دوبلکس

 

راه پله برای ویلای دوبلکس

راه پله برای ویلای دوبلکس در واقع بخشی ست که طبقه پایین را به بالا متصل می کند. در کنار این موضوع راه پله ها تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه دارند که می توان با انتخاب درست این تاثیر را دو چندان نمود.

 تا جایی که امکان دارد سعی کنید در انتخاب راه پله استانداردها را رعایت نمایید سایز و ابعاد راه پله ها را مناسب انتخاب کنید تا دقیقا بتواند در جای خود قرار بگیرد.

متریال و جنس راه پله و نرده های آن می تواند متفاوت باشد به طور مثال اگر ویلای شما مدرن است می توانید از نرده های شیشه ای و یا ترکیب شیشه و استیل استفاده نمایید که بسیار یونیک و لاکچری خواهد بود اما اگر ویلای شما حالتی کلاسیک دارد می توانید از نرده های چوبی استفاده نمایید که همراه با کفپوش خانه ست باشد و احساس اصالت را در ویلا ایجاد نماید.

پله های سنگی نیز می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد که هم برای ویلای مدرن و هم برای کلاسیک قابل استفاده خواهد بود. اگر فضای ویلا بزرگ است می توانید راه پله ها را به صورت معمول قرار دهید اما اگر فضا کوچک است بهتر است که راه پله ها به صورت مارپیچ باشند تا در عین اینکه فضای کمی اشغال می کنند بتوانند دسترسی را برای رفتن به طبقات بالاتر فراهم نمایند.

اگر نرده های شیشه ای برای راه پله انتخاب می کنید بدانید که همراه با آن نورپردازی نیز می تواند بسیار شیک و خاص باشد و جلوه نرده ها را بیشتر برای بیننده به نمایش بگذارد. این کار را می توانید با لامپ های ال ای دی کوچک و حتی به صورت نورپردازی مخفی انجام دهید. راه پله های فلزی نیز برای افرادی که طرفدار سبک مدرن و مینیمال هستند نیز ایده ای خوب است و همراه با رنگ های خنثی می تواند ماهیتی مینیمالی و کامل داشته باشد

طراحی داخلی ویلای دوبلکس

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.