عوامل تاثیر گذار بر انتخاب کابینت برای ویلا

پارامترهای مهم در انتخاب کابینت های مختلف

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

کابینت ها از جمله لوازم بسیار مهم در آشپزخانه ها هستند که وظیفه دکوراسیون خانه را نیز برعهده دارند. علاوه بر کابینت ها در کنار آن ها دیوار پوش ها نیز مهم هستند تا بتوانند قسمت آشپزخانه را زیبا و تکمیل نمایند. با توجه به نوع دکوراسیونی که برای خانه دارید نوع و طرح و رنگ کابینت ها  دیوارپوش ها مختلف می باشد. از کابینت ها برای نگهداری لوازم ضروری آشپزخانه  استفاده می شود. با استفاده از کابینت ها می توان علاوه بر دکوراسیون بندی خانه به آشپزخانه نظم بخشید و همه چیز را مرتب نمود. همچنین برای رنگ بخشیدن به خانه می توان از کابینت ها با رنگ های مختلف استفاده نمود.

 

انتخاب کابینت

فاکتورهای موثر در انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

دکوراسیون

برای اجرای هر کاری در آشپزخانه باید در نظر گرفت که دکوراسیون کلی خانه و آشپزخانه به چه صورت است. به طور معمول دکوراسیون  به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شود که باید بر اساس این دو نوع می توان سبک کابینت و دیوارپوش را انتخاب نمود.مدل کابینت های مدرن برای آشپزخانه های مدرن معمولا ظاهری ساده دارند. کم عرض تر نیز می باشند. اما در مقابل وزن سبکی نیز دارند و بیشتر به صورت تک رنگ طراحی می شوند و بیشتر برای ویلاهای مدرن قابل استفاده می شوند.
رایج ترین نوع آن ها از جنس PVC و های گلاس هستند. در مقابل کابینت کلاسیک از جنس چوب است و طراحی آن خاص و منحصر بفرد است. آن ها نسبت به مدل های مدرن ارتفاع کمتر وعمق بیشتری دارند که برای ویلاهایی به سبک کلاسیک مناسب هستند.

رنگ

رنگ در حال حاضر یک پارامتر مهم برای انتخاب کابینت می باشد.رنگ های روشن برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند  و فضا را بزرگ تر نشان می دهند و در مقابل رنگ های تیره باعث کوچک شدن فضای این بخش از خانه می شوند. برای انتخاب رنگ کابینت به این نکته دقت داشته باشید  که استفاده بیش از دو رنگ باعث ایجاد شلوغی در فضای آشپزخانه می شود پس بهتر است از مدل های تک رنگ استفاده کنید یا مدل هایی را انتخاب کنید که با رنگ های مکمل طراحی شده باشند. همچنین رنگ های تند و شارپ مانند قرمز، نارنجی و سبز فسفری اصلا مناسب نیستند؛ زیرا پس از گذشت زمان باعث دلزدگی شده و از جذابیت و زیبایی آنها کاسته می شود و باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شوند.

بدنه کابینت

مناسب ترین جنس برای بدنه کابینت  پس از چوب طبیعی، MDF خواهد بود. برخی از افراد برای ارزان تر شدن قیمت کابینت از چوب نئوپان استفاده می کنند اما این کابینت کیفیت بالایی نخواهد داشت و باید دقت نمایید که چنین محصولاتی را خریداری نکنید. زیرا در نهایت کابینت با بدنه نئوپان و روکش کاغذی در اختیار مشتری قرار می گیرد که کیفیت بدی خواهد داشت. نوارکاری در لبه های کابینت در زیباسازی کابینت نقش عالی خواهد داشت در صورتی که نوار کاری هماهنگ با بدنه باشد.

انتخاب کابینت

مدل درب

کابینت های آشپزخانه دارای مدل های مختلفی برای درب می باشند. درب هایی به شکل مسطح، دو تایی و یا با پنل مرکزی تو رفته طراحی شده اند. نوع درب می توان در ظاهر کابینت تاثیر خوبی داشته باشد که باید با توجه به شکل و نمای کلی دکوراسیون انتخاب شود.

صفحه کابینت

صفحه کابینت آشپزخانه از جمله مواردی است که باید مقاوم و با دوام بالا باشد زیرا به صورت مداوم در معرض مواد غذایی و آب قرار دارد پس باید به گونه ای باشد که در برابر جذب رطوبت و آلودگی مقاوم بوده و به مرور زمان آسیب نبیند. همچنین در مقابل خط و خش، حرارت و سایش نیز باید دوام بالایی داشته باشد. چندین نوع صفحه وجود دارد از جمله نئوپان با روکش اچ پی ال، ام دی اف با روکش اچ پی ال و ملامینه، پلی وود با روکش اچ پی ال، پلی وود، سنگ مصنوعی و طبیعی.

البته سنگ مقاوم ترین متریال در برابر هر چیزی می باشد و می تواند بهترین انتخاب برای کانتر آشپزخانه باشد. ام دی اف هایی که با روکش اچ پی ال پوشیده شده اند نیز گزینه ای مناسب می باشند.

نور

نور از پارامترهای مهم برای هر قسمت از خانه خصوصا آشپزخانه می باشد. در آشپزخانه هایی که نور کافی در آنها وجود ندارد باید انتخاب کابینت های به گونه ای باشد که فضا را روشن تر و باز تر نماید. استفاده از رنگ های روشن و کابینت هایی مانند های گلاس که دارای سطحی براق هستند برای این آشپزخانه ها بسیار مناسب می باشد. زیرا های گلاس دارای سطح صیقلی و براق است و می تواند نور را منعکس  کند و همین موضوع باعث روشن تر شدن فضا می شود.

یراق آلات

قدم بعدی در انتخاب کابینت  نوع یراق آلات است. یراق آلات با کیفیت می تواند باعث افزایش طول عمر کابین شود. همیشه در انتخاب کابینت علاوه بر زیبایی آن باید موارد جزیی تر مانند یراق آلات و دستگیره و لولاها دقت نمایید که علاوه بر زیبایی ظاهری از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

اکسسوری

اکسسوری ها موارد دیگری هستند که وجود آن ها در آشپزخانه ضروری است. با استفاده از اکسسوری کابینت می توان از فضا استفاده بهتر و بیشتری داشت و در فضایی کم لوازم بیشتری را جای داد.

 

انتخاب کابینت

انتخاب نوع کابینت

مزایا و معایب کابینت فلزی

کابینت های فلزی قیمت ارزان تری نسبت به کابینت های چوبی و های گلاس دارند اما از جمله معایبی که دارند این است که  در برابر رطوبت مقاوم نیستند و دچار زنگ زدگی نیز می شوند. نکته دیگر این است که  هنگام باز کردن کابینت های فلزی، سر و صدای زیادی ایجاد می شود.

مزایا و معایب کابینت چوبی

افرادی  که به سبک روستیک، کلاسیک و مدرن علاقه دارند می توانند از کابینت های چوبی استفاده کنند. این کابینت ها بسیار زیبا و خاص هستند و می توانند القا کننده طبیعت  باشند. از جمله معایب کابینت چوبی قیمت بالا و مدت زمان طولانی آماده سازی آن است.

مزایا و معایب کابینت MDF

کابینت های ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاومت مناسبی دارند و خیلی دیر دچار آسیب می شوند پس برای ویلاهای شمالی و ساحلی عالی خواهند بود. در اکثر آشپزخانه ها که دما و رطوبت بالا است از این نوع کابینت استفاده می شود. کابینت ام دی اف قیمت مناسبی نسبت به چوب طبیعی دارد، می تواند حرارت های بالا را تحمل کند و عایق مناسبی برای صدا نیز محسوب می شود. از معایب ام دی اف عدم مقاومت در برابر نفوذ مایعات می باشد. یعنی اگر به طور مداوم آب بر روی آن بریزد یا متریال سازنده آن از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، پس از مدتی آسیب می بیند.

مزایا و معایب کابینت های گلاس

درخشندگی و براق بودن از ویژگی های مهم و جذاب کابینت های گلاس می باشد. این نوع کابینت بسیار محبوب و دوست داشتنی است. البته این کابینت ها قیمت بالاتری نسبت به mdf معمولی دارند اما زیبایی و دوام بیشتر آن باعث شده تا قیمت بالای آن به چشم نیاید.

مزایا و معایب کابینت PVC

کابینت های پی وی سی که از طرح و رنگ های بسیار زیبا و متعددی برخوردار هستند و در مقابل نگهداری آن ها از کابینت های چوبی راحت تر می باشد. این نوع کابینت ارزان قیمت تر است و همچنین  نصب آن آسان تر از کابینت های چوبی می باشد. مهم ترین عیب این کابینت ها، مصنوعی بودن و تجدید ناپذیری آن ها می باشد.

 

انتخاب کابینت

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.