آشنایی با دکوراسیون یونانی برای تزیین ویلا

اکسسوری های دکوراسیون و سبک یونانی

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

کشور یونان ، کشوری ست با قدمت و اصالت بسیار زیاد و تاریخی کهن مانند کشور ایران. از این رو فرهنگ و هنر در تمام قسمت های این کشور جاری است و بر همه چیز تاثیر گذاشته است. از جمله اینکه بر نوع دکوراسیون ساختمان سازی نیز تاثیرات بسیاری داشته و شاید نظیر آن را در سرتاسر جهان دیده باشید. نمونه ای از آن ویلای نما رومی است که در شهرهای شمالی بسیار دیده می شود. از جمله ویژگی های اصلی سبک یونانی عدم وجود عناصر لوکس، سادگی پایان ناپذیر، ظاهری تقریبا عملگرا و طبیعی است. در ادامه به بررسی بیشتر دکوراسیون یونانی خواهیم پرداخت.

دکوراسیون یونانی

تاریخ یونانی

سبک و دکوراسیون یونانی از دوره قبل از میلاد مسیح به وجود آمده است. همچنین این سبک در تاریخ قرون وسطا نیز تاثیرات بسیاری داشته و در واقع جهت گیری آن در این دوره رخ داده است که بتوان از نماد های یونان باستان در نما و دکوراسیون خانه استفاده نمود. به ویژه طرح ها و مجسمه هایی که از خدایان یونان باستان الهام گرفته اند.

مشخصات دکوراسیون یونانی

سقف‌های بلند

ستون‌های گچ کاری شده

نقاشی‌های دیواری

طیف رنگی در سایه‌های طبیعی

عدم رنگ روشن

استفاده حداقلی از رنگ طلایی

اقلام دکوری – گلدان، آمفورها، مجسمه ها، فیگور‌ها

استفاده حداقلی از پارچه برای پنجره

اگر می خواهید برای خانه خود دکوراسیون یونانی را اجرا نماید بهتر است از پرده ها و یا پارچه های نازک بر روی پنجره ها استفاده نمایید. معمولا در این سبک از رنگ های طلایی و نقره ای خیلی کم استفاده می شود. تاکید بیشتر در به کار بردن ستون های سنگی و یا گچی در خانه است تا دقیقا شبیه به خانه های روم باستان شود. برای کف خانه بیشتر از سنگ مرمر استفاده می شود تا یادآور سالن های اجتماعات زیبا در یونان باستان باشد. سبک کلی این ویلاها بسیار نزدیک به ویلاهای ساحلی درشمال می باشد زیرا به دلیل مجاورت در کنار دریای مدیترانه از دریا تاثیر گرفته است. به همین دلیل در این دکوراسیون از رنگ های آبی که شبیه رنگ دریا است استفاده می شود و همچنین از رنگ سفید برای نمای خانه استفاده می شود تا میزان گرمای کمتری را به سمت خود جذب نماید.

دکوراسیون یونانی

سقف در دکوراسیون یونانی

سقف ها در دکوراسیون و طراحی داخلی یونانی بلند هستند که در نتیجه باعث باز تر نشان داده شدن فضا می شود. به دلیل بلند بودن سقف، ستون در خانه باید وجود داشته باشد تا بتواند بار سقف را تحمل نماید. از این رو ستون های گچی و سنگی در ویلا هایی با سبک یونانی حتما وجود دارند. پایه های ستون از گچ ساخته می شود و اشکال برجسته نیز بر روی آن نقش می بندد که نشان از هنر در این سبک دارد. یکی از کارهای جالبی که در طراحی یونان وجود دارد این است که در سقف یک پنجره کوچک تعبیه می شود تا بتوانید از این طریق آن روشنایی داخل خانه را تامین نماید. لوسترهای بزرگ و طلایی از شاخصه های تم یونانی هستند که با لامپ های کوچک تزیین شده اند. گچ بری ها ویژه برای سقف هستند که رنگ هایی ملایم در میان آن دارد و اغلب سعی می شود با دیوار هماهنگ باشد.

دیوار‌ در دکوراسیون یونانی

در سبک یونانی دیوارها ساده هستند زیرا به حد کافی بر روی ستون ها و همچنین سقف ها گچ بری دیده می شود. در این حالت تنها گچ بری های ساده در صورت تمایل می توان انجام داد. می توانید بر روی برخی دیوارها به صورت تکی پنل های چوبی و یا سنگی و سرامیکی را اعمال نمایید. از موارد دوست داشتنی و سنتی در سبک یونانی وجود طاقچه ها در دیوار ها می باشد که می توان برای قرار دادن لوازم از آن استفاده نمود. اگر ویلا به حدی کوچک است که نمی توان در آن ستون گذاشت پس می توان با استفاده از پنل ها یک سری ستون ها ی تزیینی  ایجاد نمود تا بتواند نمای خانه را به حالت یونانی بود تغییر دهد.

رنگ در دکوراسیون یونانی

فقط رنگ‌های طبیعی (لیمو زرد، سفید، سایه‌های مختلف آبی و سبز) استفاده می‌شود.

 

دکوراسیون یونانی

کف پوش مناسب برای دکوراسیون یونانی

در سبک یونانی معمولا فرش در کف ویلا دیده نمی شود. کف به طور کامل از سنگ مرمر و یا کاشی و موزاییک های طرح دار پوشیده می شود. عمده ترین موضوع این است که پوشش کف خانه از جنس سنگ های براق و لوکس باشد تا کاملا به چشم بیاید و هیچ گونه پوششی نباید بر روی آن قرار گیرد.

مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون یونانی

مبلمان در سبک یونانی دارای این خصوصیات می باشند:

صندلی ها، مبل‌هایی ساده، اما خالص و استوار.

چرمی، اما نه مخملی.

پای صندلی و میز‌ها به سمت خارج با منحنی خم می‌شوند.

لوازم جانبی و اکسسوری‌ها در سبک یونانی

اکسسوری هایی که داخل اتاق‌ها قرار می گیرند معمولا توسط سرامیک، سنگ مرمر، کوزه، قهرمانان باستان و یا قهرمانان اسطوره‌ ای یا لامپ دیواری تزئین شده است. پرده ها باید بسیار نازک باشند، پرده عمدتا در اتاق خواب با پارچه‌ های پنبه ای و یا کتان تهیه می شوند. استفاده از لوازم چوبی در این سبک کمتر است و بیشتر سعی می شود از سنگ و سفال و سرامیک استفاده شود. گلدان‌های گل در این سبک چندان داخل ویلا دیده نمی شوند اما به جای آن از ظروف برای تزیین استفاده می شود خصوصا ظروف سرامیکی. سبک یونانی معمولا سبکی ساده است که دلالت بر خلوت بودن فضا دارد. در دکوراسیون های دیگر به طور مثال میزها از جنس شیشه و یا چوب هستند اما در این سبک میزها معمولا از جنس سنگ ساخته می شوند که هم دوام بالایی دارد و هم متناسب با دکوراسیون و فضای کلی ویلا می باشد.

در نهایت به مجسمه ها می رسیم که اصلی ترین وجه در میان اکسسوری ها در ویلاهای یونانی می باشند. مجسمه ها و سردیس ها و تندیس های خدایان باستان و الهه های یونان از دیگر مواردی هستند که در جای جای این سبک از خانه ها به چشم می خورند و در واقع نماد و اصالت این کشور و فرهنگ آن می باشند.جنس سنگ این مجسمه ها معمولا از مرمر سفید می باشد که زیبایی کار را دو چندان می کند.

دکوراسیون یونانی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.