اثرات خشکسالی در مهاجرت به شمال کشور چقدر است؟

0

اثرات خشکسالی در مهاجرت به شمال کشور چقدر است؟

خشکسالی به‌‌عنوان یکی از بحران‌های چند سال اخیر شناخته می‌شود که خبر های زیادی درمورد آن وجود دارد. تاثیر خشکسالی در زندگی شخصی به گونه ای می باشد که خیلی از افراد تصمیم گرفته‌اند تا به شهرهای شمالی کشور مهاجرت کرده تا بتوانند دغدغه خود را مرتفع کنند.

در این نوشته می‌خواهیم در مورد تاثیر خشکسالی و مهاجرت به شهرهای شمالی کشور مطالبی را برای شما قرار دهیم.

اثرات خشکسالی در مهاجرت

 از زمان‌های قدیم شنیده‌ایم که گفته‌اند آب مایه حیات است و برای ادامه زندگی الزامی می باشد. بدن انسان از آب‌های شیرین تشکیل شده بنابراین باید بگوییم استفاده از آب‌های شور برای ما معنی ندارد چرا که تصفیه آن تا حد زیادی غیرممکن بوده و در بهترین حالت زمان‌بر است.

آب‌های شیرین دنیا تنها سه درصد است.

تنها سه درصد از آب‌های جهان شیرین می باشد پس ما باید به دنبال راهکارهای مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف آب باشیم و طبق آمارهای منتشرشده حدود سیصد و پنجاه هزار نفر از شهر تهران در طول سال‌های 90 تا 95 به شهرهای شمالی کشور مانند مازندران و گیلان مهاجرت کردند به این پدیده مهاجرت معکوس گفته می شود.

چرا که زمانی که افراد دست به مهاجرت می‌زنند می‌خواهند شرایط زندگی خود را از هر نظر بهبود ببخشند بنابراین تصمیم می‌گیرند که به شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، یزد و غیره مهاجرت کنند تا امکانات ویژه‌ای را در اختیار داشته باشند. اما چیزی که این روزها با آن مواجه هستیم دقیقاً برعکس می باشد افراد ترجیح می‌دهند به روستاها مهاجرت کنند که به آن مهاجرت معکوس گفته می شود.

اثرات خشکسالی در مهاجرت

 طبق گزارش ناسا کشور ایران به‌‌عنوان یک کشور نیمه‌خشک می‌باشد که به کشور خشک درحال تبدیل شدن است چر اکه سطح آب آن در بسیاری از مناطق قاره دارای افت شدید می باشد، همین مسئله باعث می‌شود ایران از حالت نیمه خشک به حالت خشک تبدیل شود.

طبق تحقیقات ایرانی‌ها تا چند سال آینده میزان اختلاف سطح آب در شهرهای مختلف به وضوح مشخص می‌شود که همین امر باعث شده تا خیلی از افراد به شهرهای شمالی کشور مهاجرت کنند. طبق آمارها شهرهای شمالی کشور مانند بندر انزلی، زیباکنار و رشت دارای بیشترین میزان بارش می‌باشند که معمولاً اولین گزینه برای مهاجرت است. دلیل آن این است که علاوه بر داشتن آب‌وهوای عالی دارای امکانات زندگی شهری و موقعیت اقتصادی گوناگونی را دارا می باشد.

باید توجه کنید تنها مسئله خشکسالی نیست چیزی که بیشتر از همه به مردم ایران ضربه می‌زند عدم مصرف درست آب است. در این روش بهینه‌سازی مصرف آب و نگهداری درست از منابع آبی به‌درستی اجرا نمی‌شود درحالی‌که در کشورهای جهان اول برای جلوگیری از تبخیر بیش از اندازه آب در سدها از توپ‌های سیاه رنگی استفاده می‌شود که این کار باعث کاهش فرایند تبخیر می شود یا در برخی موارد از دوش هایی استفاده می‌شود که می‌تواند در هنگام دوش گرفتن سرعت آب را کنترل کرده و آب مصرف‌شده را برای مصارف خانگی تصفیه کند.

اثرات خشکسالی در مهاجرت

بنابراین راه‌حل این نیست که به شهرهای شمالی مهاجرت کرده چرا که به زودی شهرهای شمالی تحت تاثیر خشکسالی و مهاجرت بی‌رویه قرار می‌گیرد، پس باتوجه به تاثیر خشکسالی در مهاجرت به شهرهای شمال می‌‌توان شاهد این مسئله بود که به مرور زمان تناسب در ساختار جمعیتی به هم خورده و یک بحران جدید برای کشور ایجاد می شود.

سخن پایانی

با توجه به این مقاله، شاید هم مایل به خرید ویلا در شمال باشید. به ویژه ویلایی که در شهر نوشهر قرار داشته باشد یا خرید ویلا در چمستان که یک مکان بسیار زیبا است. برای این کار می‌توانید با مشاوران املاک امیران در تماس باشید تا راهنمایی خرید ویلا برای شما آسان باشد.
برای خرید ویلای موردنظرتان می‌توانید به سایت املاک امیران مراجعه کنید و از بین ویلاهای مختلف، کار خرید ویلا در شمال را انجام دهید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.