سایبان برقی و کاربرد آن برای حیاط و پنجره های ویلا

آشنایی با انواع سایبان برقی

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

سایبان ها نوعی از پوشش و یا محافظ هستند که در مکان هایی خاص قرار می گیرند تا مانع از ورود و نفوذ نور خورشید به یک قسمت از خانه  و یا حیاط شوند. یکی از انواع سایبان های امروزی نوع برقی آن می باشد. سایبان برقی دارای بازوهایی  است که تنها با استفاده از یک موتور به صورت اتوماتیک کار می کنند و بدون دخالت دست می توان از راه دور سایبان را باز و بسته نمود.  در ادامه به صورت کامل تر به بررسی کاربرد و انواع این سایان های برقی اشاره خواهیم نمود.

سایبان برقی

نکات مهم در انتخاب سایبان برقی

زمانی که شما برای خرید و انتخاب سایبان اقدام می کنید نیاز است که در مورد یکسری از موارد و مسائل اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید در ادامه مواردی که مهم هستند را برای شما قرار داده ایم که شامل:

آب  و هوای منطقه و محیطی که قرار است سایبان در آن جا نصب شود در انتخاب نوع آن بسیار مهم است. زیرا متریال به کار رفته در ساخت سایبان باید مقاومت مناسب در برابر شرایط آب و هوایی داشته باشد. به طور مثال باید در برابر باد، باران، برف و نور خورشید مقاوم باشد.

 پس از شرایط جوی، انعطاف پذیری و وزن  از دیگر پارامترهای مهم هستند که زمان خرید باید به آن توجه شود. اولیه ترین نوع و حالت سایبان نوع پارچه ای است زیرا وزن کمی دارد و انعطاف بالایی نیز دارد اما تنها در صورتی می توانید از این نوع سایبان استفاده نمایید که آب و هوای منطقه به شما اجازه این کار را بدهد مانند مناطق گرم و خشک پس برای مناطقی که مرطوب هستند  به هیچ وجه انتخاب خوبی نخواهند بود.

انعطاف پذیری، تنوع در رنگ و طرح، نگهداری آسان، نصب سریع، زیبایی و قیمت پایین آن از مزایای سایبان پارچه ای می باشد. در ساخت سایبان های برقی پارچه ای از تکنولوژی نانو نیز استفاده می شود.

در مدل های جدیدتر و پیشرفته تر سایبان ها دارای سنسورهایی حساس به نور خورشید می باشند که در طول روز و تا زمانی که خورشید وجود دارد با استفاده از انرژی تابش خورشید می توان سایبان را باز و بسته نمود.

برای انتخاب طول و عرض سایبان باید دقت ویژه ای به کار ببرید تا دقیقا به اندازه و ابعاد دلخواه شما در بیاید.عرض ۳ تا ۷ متر و طول ۲.۵ تا ۳ متر می تواند یک اندازه  ایده آل برای سایبان باشد. البته شما می توانید هر اندازه ای که متناسب با نیاز شما است را سفارش دهید. این سایبان با موتور توربولار کار می کند و دارای انواع مختلفی می باشد که بسته به نوع و شرایط آب و هوایی باید بهترین و مناسب ترین نمونه را انتخاب نمود.

سایبان برقی

کاربرد سایبان برقی پارچه ای

از این نوع سایبان می توان در محیط های بسیاری استفاده نمود مانند رستوران ها، کافه های رو باز، سایبان مغازه ها و همچنین در حیاط خانه و پنجره های ویلا و حیاط ویلا خصوصا برای ویلاهای استخر دار می تواند به کار بردن آن ایده ی خوبی باشد. برای قسمت ورودی ویلا مانند یک پرگولا می تواند کاربرد داشته باشد.

ایجاد سایه که مانع از رسیدن نور خورشید به محیطی که ما می خواهیم اولین نکته و کاربرد این سایبان ها است اما در واقع می تواند یک محافظ عالی نیز باشد به طور مثال مانند یک پارکینگ برای خودرو باشد که خودرو را در قسمت زیر آن قرار دهیم تا نور خورشید بر روی آن نیفتد و یا شاید بخواهیم در کنار استخر یک محیط سایه دار داشته باشیم.

از دیگر مواردی که البته بیشتر مناسب برای کافه ها و رستوران ها است سایبان پارچه می باشد که می توان بر روی آن چاپ انجام داد که هم به عنوان تبلیغ باشد و هم اینکه می تواند یک سایبان برگ و عالی باشد. این کار هم باعث زیبایی محیط می شود در عین اینکه می تواند در جلب مشتری گزینه خوبی باشد. یک جایگزین شیک و زیبا برای جلوگیری از تابش نور خورشید که زیبایی خاصی به محیط می بخشد.

سایبان کالسکه ای

سایبان کالسکه ای که به نما کروک نیز معروف است.حالتی ربع دایره ای و طرحی کلاسیک دارد البته از این مدل بیشتر برای مغازه ها استفاده می شود اما می تواند به عنوان سایبان برای پنجره های ویلا نیز زیبا و جالب باشد.

متریال هایی که در ساخت این نوع از سایبان استفاده می شود می تواند متفاوت باشد از جمله پلی استر با روکش پی وی سی، پارچه در طرح های مختلف و غیره. در سایبان های کالسکه ای بازوهای جانبی به یک موتور متصل هستند و با کمک آن باز و بسته می شوند. قیمت این نمونه نسبت به انواع سایبان های برقی کم تر خواهد بود  و مقرون به صرفه.

مزایای استفاده از سایبان برقی

استفاده از سایبان برقی مزایایی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب این المان آسان و سریع بوده و می توان آن را در قسمت های مختلف نصب کرد.
  • امکان چاپ تبلیغات بر روی این گونه سایبان ها وجود دارد.
  • باز و بسته کردن آن ها نسبت به نمونه های دستی آسان تر بوده و با استفاده از ریموت می توان این کار را انجام داد.
  • با وجود برقی بودن این المان می توان در هنگام قطع بودن برق با دست آن را باز و بسته کرد.
  • این سایبان ها می توانند با جلوگیری از تابش نور خورشید و خنک نگه داشتن فضای داخل در فصل تابستان، باعث کاهش مصرف انرژی شوند.

قیمت سایبان برقی

در ساخت این محصول از موتور توبلار استفاده می شود پس می توان گفت که قیمت بالاتری نسبت به انواع دستی دارند. نوع موتور، متریال به کار رفته در ساخت سایبان برقی، ابعاد و اندازه و اسکلت به کار رفته در ساخت آن از جمله مواردی هستند که می توانند در قیمت محصول تاثیرگذار باشند. در مورد ابعاد و اندازه باید گفت هرچه این ابعاد و مقدار بازشوندگی آن افزایش یابد، قیمت پایانی محصول نیز بیش تر می شود.

سایبان برقی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.