انواع عایق نانو مولتیزو و نحوه کاربرد آن برای عایق بندی

عایق نانو مولتیزو چیست و چه کاربردی دارد؟

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

عایق ها موادی هستند که به عنوان پوشش و محافظ بر روی سطوح مختلف قرار می گیرند و با توجه به جنسی که دارند می توانند به عنوان عایق رطوبتی باشند و یا اشعه مضر خورشید یا آب. با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه مرتیال هر ساله صورت می گیرد، عایق ها و متریالی جدیدی به بازار عرضه می شوند که یکی از این محصولات عایق های نانو مانند مولتیزو هستند. این نوع عایق در واقع یک نسل ویژه و جدید است که در ساختمان سازی های امروزی نقش بسیار پر رنگی دارد. از عایق نانو مولتیزو برای آب بندی و عایق بندی پشت بام استفاده می شود و همچنین نمای ساختمان، استخر و مخازن بتنی. که در واقع برای ویلاهای استخر دار بسیار مناسب است.

نانو مولتیزو دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی می باشد که علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف می تواند در برابر اشعه UV خورشید نیز به خوبی دوام داشته باشد. در گذشته برای عایق بندی پشت بام ها از قیرگونی استفاده میشد اما در حال حاضر عایق بندی به سادگی با متریال نانو مولتیزو انجام می شود بدون اینکه زمان بر باشد و دردسرهای همیشگی را همراه داشته باشد.

عایق نانو مولتیزو

عایق نانو مولتیزو

نانو مولتیزو از جمله جدیدترین و بهترین نوع عایق نانو می باشد که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. از این عایق می توان در موارد بسیار مختلفی استفاده نمود از جمله آب بندی رطوبتی و رفع مشکل نفوذ رطوبت در ساختمان. شاید قبلا از عایق های دیگر برای مقابله با رطوبت استفاده کرده باشید و جواب چندان خوبی دریافت نکرده باشید و همچنین آسیب ناشی از نفوذ رطوبت در خانه وجود داشته باشد اما با این نوع عایق دیگر می توانید با خیالی آسوده ترمیم را انجام دهید و تا سالیان سال دیگر اثری از رطوبت نبینید. در ادامه برای آشنایی بیشتر در مورد انواع عایق های نانو مولتیزو توضیح داده ایم.

 

انواع عایق نانو مولتیزو

نانو مولتیزو کریستالی غلیظ

این نوع عایق کاملا بی رنگ است و دارای غلظت بسیار بالایی نیز می باشد که برای بندکشی بین سرامیک ها و همچنین آب بندی سطوحی مثل سرامیک، موزاییک، سنگ و کاشی استفاده می شود. خاصیت الاستیکی بسیار بالای این محصول در واقع یکی از مزیت های آن می باشد که باعث می شود در برابر نشست ها و یا باز شدن درزها، حالت خود را حفظ نماید و مانع از باز شدن درزها شود. همچنین می توان به عنوان پرایمر در زیر کار از آن استفاده نمود زیرا یک لایه لاستیکی است و نفوذ پذیری بالایی دارد از این رو سطح را برای انجام عایق رنگی مولتیزو آماده می کند.

نانو مولتیزو کریستالی رقیق

از عایق کریستالی رقیق برای آب بندی کلیه سطوح مانند موزاییک، کاشی، سرامیک و سنگ استفاده می شود و پس از این که عایق خشک شد خواهید دید که یک لایه به اندازه چند میکرون بر روی سطح ایجاد شده است. همین لایه ایجاد شده باعث می شود یک عایق بسیار عالی داشته باشیم که هیچ درزی بر روی آن وجود نداشته باشد.

نانو مولتیزو رنگی

از رنگ نانو مولتیزو می توان برای رنگ کردن انواع استخرها، پشت بام ها و آبنماها استفاده نمود. عایق رنگی مولتیزو مانع از ورود و نفوذ ذرات میکروبی و کثیف به سطحی که عایق کاری شده است، می شود.

عایق نانو مولتیزو

 

کاربرد عایق نانو مولتیزو

عایق نانو مولتیزو یک عایق رطوبتی است که  در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهایی که این عایق دارد شامل:

عایق بندی و ایزولاسیون رطوبتی پشت بام، نمای ساختمان و سرویس های بهداشتی

قابلیت اجرا بر روی ایزوگام و آسفالت های قدیمی

عایق بندی فونداسیون ساختمان ها و سطوح در تماس با خاک

عایق بندی استخرها، سونا، جکوزی و کلیه مکان های در تماس با رطوبت

عایق بندی سطوح شیبدار و شیروانی هایی با جنس گالوانیزه گرم و فلزی

عایق بندی دیوارها و نمای ساختمان

 

 

مزایای استفاده از عایق نانو مولتیزو

  • استفاده از عایق نانو مولتیزو به عنوان یک عایق رطوبتی یکسری مزیت ها به همراه دارد که در ادامه به صورت کامل به آن ها اشاره خواهیم نمود.
  • تنوع رنگی این سبک از عایق ها بسیار بالا می باشد.
  • استفاده و اجرای نانو مولتیزو آسان بوده و خیلی ساده و سریع این کار انجام م شود و حتی خود فرد نیز می تواند آن را اجرا نماید و نیازی به یک فرد متخصص و نصاب برای انجام این کار نیست.
  • اگر تمایل دارید که بر روی کاشی و سرامیک از عایق بندی استفاده نمایید این امکان وجود دارد که  از نوع و نمونه شفاف آن استفاد نمایید.
  • عایق نانو مولتیزو بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای عایق کاری است خصوصا عایق کاری سازه های گنبدی شکل . این نوع سازه های گنبدی بیشتر در ویلاهای سبک نما رومی دیده می شود که حالت اشرافی به نمای ویلا می دهند از این رو می توان این سازه را با نانو مولتیزو عایق بندی نمود تا هم ظاهری زیبا داشته باشد و هم اینکه در برابر رطوبت و سایر موارد دوام بیشتر پیدا نماید.
  • استفاده از این عایق وزن اضافی بر ساختمان تحمیل  نمی کند و مهمترین موضوع این است که وزن سازه را بالا نمی برد.
  • استفاده از این عایق بیش تر به عنوان عایق حرارتی انجام می شود، اما می تواند در نقش عایق های حرارتی و تا حدی صوتی نیز عمل کنند.
  • نانو مولتیزو جایگزین مناسبی به جای روش های سنتی می باشد.
  • اجرای این عایق ارزان و آسان بوده و برای تمامی سطوح قابل استفاده می باشند.
  • نانو مولتیزو در برابر اشعه UV خورشید، اسیدها، بازها، مواد خورنده و شوینده از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • این گونه عایق ها مقاومت بالایی در برابر رشد انواع باکتری، کپک و قارچ دارند.
  • عایق نانو مولتیزو را می توان به عنوان عایق دوستدار محیط زیست در نظر گرفت.

 

عایق نانو مولتیزو

معایب عایق نانو مولتیزو

  • در صورتی که پس از اجرا، هنوز تازه باشد و خشک نشده باشد، با بارش باران از بین می رود. پس نیاز است که در فصل کم بارش و روزهای آفتابی این کار انجام شود تا زمان کافی برای خشک شدن وجود داشته باشد.
  • اگر مواد آماده شده عایق  یخ بزند، دیگر به هیچ وجه قابل استفاده نخواهد بود.

 

ویژگی های عایق نانو مولتیزو

عایق نانو مولتیزو پس از اجرا در واقع به شکل یک لایه لاستیک خواهد شد که همین موضوع باعث ایجاد یک لایه غیر قابل نفوذ خواهد شد. چسبندگی این محصول بسیار بالاست پس می تواند بر روی هر نوع سطحی استفاده شود مانند: سطوح سیمانی، گچی و سفالی. از دیگر ویژگی های عایق نانو مولتیزو عایق صدا و حرارت را می توان در نظر گرفت.

 

 

روش اجرای عایق نانو مولتیزو

ابتدایی ترین کار قبل از اجرای عایق بر روی سطح این است که ابتدا محل را به خوبی تمیز نمایید تا هیچ گونه گرد و غباری وجود نداشته باشد و پس از این کار یک لایه آستر بر روی سطح ایجاد می کنیم و سپس عایق اصلی بر روی کار می آید. برای اجرای لایه دو و یا همان عایق نانو مولتیزو باید دقت کافی داشته باشید و این کار را با غلتک و اسپری انجام دهید تا کار کاملا یک سطح و تمیز باشد و هیچ گونه درزی درون آن ایجاد نشود.

عایق نانو مولتیزو

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا اجاره ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.