آشنایی با طراحی دکوراسیون دانمارکی و نوع دیزاین داخلی ویلا به سبک منطقه اسکاندیناوی

دکوراسیون به سبک دانمارکی برای خانه و ویلا

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

دانمارک کشوری ست که در اکثر زمینه ها حرف اول را می زند اما شاید تا به حال در مورد هنر و طراحی دکوراسیون دانمارکی چیزی نشنیده باشید. دکوراسیون دانمارکی از منطقه اسکاندیناوی و همچنین طبیعت نشات گرفته است و به همین دلیل می تواند تاثیری عالی بر محیط ویلای شما داشته باشد و آن را گرم و صمیمی نماید و در عین حال شیک و مدرن.

مردم کشور دانمارک که از نسل وایکینگ ها می باشند به همین دلیل علاقه به طبیعت در خون این افراد و زندگی آنان جاری است. همچنین بسیار بر این موضوع پافشاری دارند که این سبک طبیعت دوستی و در عین حال راحت را به خانه های خود بیاورند.

دکوراسیون داخلی می تواند شامل رنگ ها و مبلمان و لوازم و حتی کفپوش ها باشد که با لوازم و اکسسوری های تزیینی دکوراسیون را تکمیل تر می نماید  و به اثری خاص تبدیل می کند. در ادامه با ما همراه باشید  تا بتوانید به صورت کامل با طراحی داخلی به سبک دانمارکی آشنا شوید.

 

دکوراسیون دانمارکی

طراحی دکوراسیون دانمارکی

طراحی دکوراسیون دانمارکی یک نمونه از دیزاین داخلی ویلا یه سبک اروپایی و فرانسوی می باشد که یکسری از جزییات خاص را دارا می باشد و همین موضوع باعث شده که این طرح بسیار آوانگارد و دوست داشتنی شود. اگر ویلای مدرن و یا دوبلکس و تریپلکس دارید این سبک از دکوراسیون و طراحی داخلی می تواند ایده بسیار عالی برای دیزاین داخلی باشد.

 

دیزاین داخلی دانمارکی

طراحی داخلی دانمارکی یک شیوه مدرن و جدید برای دکوراسیون داخلی می باشد که باعث می شود فضای خانه شما دارای آرامش شود و در عین حال نیز مدرن و شیک باشد تا احساس یک ویلای مجلل را در آن داشته باشید.

برای طراحی داخلی به این سبک به هیچ وجه نباید از فرش های بزرگ استفاده نمایید زیرا در این جا در واقع کفپوش به کمک فرش می آید و کف ویلا را پوشش می دهد پس نیازی نیست که کف خانه را به صورت کامل با فرش های بزرگ پوشش دهید. از مهمترین نکات در دکوراسیون دانمارکی این است که به هیچ وجه فرش ها از یک دیوار تا دیوار دیگر امتداد ندارند و در واقع کف خانه را به صورت کامل پوشش نمی دهند.

در سبک دانمارکی بیشتر سعی می شود از قالیچه های کوچک برای پوشش کف استفاده کرد که بیشتر حالتی تزیینی دارند و در ادامه در کنار آن ها می توان از اکسسوری هایی مانند پوست حیوانات برای تزیین خانه خصوصا به طور مثال نزدیک شومینه استفاده نمود که حالتی جالب و طبیعی دارد.

 

جایگاه چوب در دیزاین دانمارکی

از مهمترین عناصر در دیزاین دانمارکی استفاده از چوب می باشد. دیوارها و کفپوش و کابینت ها همگی از چوب هستند که بافت طبیعی و زیبای چوب در آن ها دیده شود. حتی ممکن است ظروفی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد نیز چوبی باشد تا حالت دانمارکی و طبیعی آن حس شود. زیرا در منطقه اسکاندیناوی استفاده از چوب بسیار رایج است.

جنس چوب استفاده شده در دکوراسیون معمولا از چوب کاج و چوب جنگلی و چوب درخت با رنگ روشن می باشد. این جنس از چوب ها دارای جنس و بافت طبیعی می باشند و به هیچ وجه باعث تاریک و تیره شدن فضا نمی شوند همچنین می توانند فضا را نیز شیک و خاص نمایند.

 

کاربرد رنگ های مختلف در این سبک

در سبک دانمارکی بیشتر تاکید بر سادگی می باشد و کمتر از لوازم تزیینی اضافی استفاده می شود و بیشتر تمایل به این است که خلوتی در فضای خانه دیده شود. از خطوط عمودی و افقی در خانه زیاد استفاده می شود و اکثرا سطوح بدون بافت هستند و بیشتر صاف و صیقلی می باشند. تنوع رنگ زیادی در این سبک دیده نمی شود و بیشتر رنگ های خنثی مورد استفاده قرار می گیرد تنها در صورتی که بخواهیم بخشی از خانه بیشتر در چشم باشد از رنگ استفاده می شود.

همان طور که گفتیم بیشتر رنگ های خنثی در این سبک استفاده می شود اما اگر قرار باشد رنگ های روشن نیز مورد استفاده  قرار گیرد یقینا به صورت شارپ نیستند و بیشتر حالتی فید شده و یا مات خواهند داشت. رنگ هایی مانند سفید و یا خاکستری و غیره که می توانند برای ست کردن در دکوراسیون عالی باشند. همچنین شاید بخواهید از رنگ های لیمویی و صورتی روشن و آبی آسمانی نیز در دکوراسیون استفاده نمایید که تا حدودی به ویلای خود رنگ بخشیده باشید.

 

دکوراسیون دانمارکی

استفاده از انواع اکسسوری ها

اکسسوری هایی که برای تزیین در این دکوراسیون به کار می روند بیشتر شامل کتاب و تابلو می باشند که می تواند کتاب ها را درون قفسه هایی چوبی و زیبا قرار دارد و یا حتی شلف ها نیز برای قرار دادن کتاب ها بسیار عالی  و مدرن و مناسب می باشند. از اکسسوری هایی با رنگ طلایی و نقره ای و مجسمه ها و ظروف زینتی در این جا خبری نیست.

یکی از روش هایی که در این دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد استفاده از گیاهان و گل ها برای شاداب کردن و زیبا ساختن خانه می باشد. با توجه به این که این سبک ارادت خاصی به طبیعت دارد پس جایگاه ویژه ای برای گیاهان باید در نظر گرفت علاوه بر زیبا سازی می توانند کار تصفیه هوای خانه را نیز انجام دهند. خصوصا برای ویلاهای کوهستانی وجود گیاهان بسیار لازم است به دلیل رطوبتی که در فضای ویلا پراکنده می کنند.

 

حداکثر استفاده از نور طبیعی

در کشور دانمارک به دلیل اینکه هوا خیلی سریع تاریک می شود و نوری و روشنی روز کمتر دیده می شود. پس سعی بر این است که خانه به صورتی طراحی شود که نور به میزان کافی به آن وارد شود. پس سعی می شود از پنجره های بزرگ استفاده شود و همچنین پرده ها بیشتر نازک و شفاف هستند تا نور را به راحتی بتوانند از خود عبور دهند. به کار بردن رنگ های مات و روشن نیز می تواند به نورانی تر شدن خانه کمک بسیاری نماید تا بتوان استفاده حداکثری از نور برد.

 

استفاده از بافت گرم و راحت

راحتی و آرامش و داشتن فضای گرم از ویژگی های اصلی سبک دانمارکی می باشد به دلیل وجود این منطقه در اسکاندیناوی و هوای بسیار سرد این ناحیه گرم بودن خانه از عناصر مهم به شما می رود. پس بیشتر سعی می شود که همه چیز به گونه ای طراحی شود تا احساس گرما در همه جا حس شود. در لوازم خانه انواع بافت ها و منسوجات گرم دیده می شود که می توان بر روی مبل ها و تخت خواب ها و کاناپه استفاده نمود. حتی برای قسمت هایی از خانه به عنوان تزیین می توان از بافت ها درشت و یا پوست حیوانات استفاده نمود.

 

دکوراسیون دانمارکی

سخن پایانی

توجه داشته باشید که ممکن است شما ایده های مختلف را در ذهن پرورش دهید اما در هنگام اجرایی شدن با مشکل مواجه شوید ، برای این که بتوانید یک ویلا در مناطق شمالی داشته باشید بهتر است با یک گروه متخصص مشورت کرده تا راهنمایی های لازم برای شما داده شود. اگر می خواهید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید مشورت کردن با یک تیم آگاه را در دستور کار خود قرار دهید.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.