آشنایی با سبک چیدمان و دکوراسیون مراکشی برای ویلا

ویژگی ها و کاربردهای رنگ در دکوراسیون مراکشی

0

 

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

سبک و دکوراسیون مراکشی بدون شک از زیباترین طراحی های داخلی می باشد که شاید در دید اول کمی عجیب و شلوغ به نظر بیاید اما می توان گفت واقعا زیبا و چشم نواز است. این دکوراسیون ترکیبی از سبک های مختلف از جمله سبک های عربی, آفریقایی و مدیترانه ای می باشد که همگی در یک جا جمع شده اند. دلیل تجمیع این سبک ها با یکدیگر این است که مراکش در یک موقعیت جغرافیایی قرار گرفته که تمام این کشورها و طرح ها بر آن تاثیر گذاشته است پس چه زیبا خواهد شد که دکوراسیون مراکشی ترکیبی از این موارد باشد. در کشور مراکش قصر و عمارت های بسیار بزرگی وجود دارد که با استفاده از این طراحی توانسته اند یک مکان رویایی را ایجاد کنند.

از عمده ترین ویژگی های دکوراسیون مراکشی استفاده از رنگ های شارپ و پرانرژی است که می تواند همه چیز را زنده و شاداب نماید. استفاده از طرح های هندسی جز مهم دیگری هستند که در همه جا دیده می شوند و در واقع جزییات این دکوراسیون هستند. با توجه به اینکه دکوراسیون مراکشی تا حدودی برگرفته از دکوراسیون مدیترانه است پس درواقع می توان گفت برای ویلاهای شمالی خصوصا ویلاهای ساحلی می تواند ایده ای عالی اشد زیرا به فضای نزدیک دریا شبیه تر است.

 

دکوراسیون مراکشی

ویژگی های سقف و دیوار در دکوراسیون مراکشی

سقف خانه های مراکشی بسیار بلند است و به طور معمول از تیرهای چوبی در سقف استفاده می شود. قوس و طاق های کار شده و جذاب از بارزترین ویژگی های دکوراسیون مراکشی می باشد که تلفیقی از هنر و فرهنگ مراکشی و عربی است. در طراحی ورودی ها, درب ها, کمدها, تخت خواب و غیره از این اشکال زیبا همیشه استفاده می شود. قوس و طاق ها برگرفته از معماری اسلامی می باشد که بر روی این سبک تاثیر ویژه ای داشته است.

دیوارها در این سبک چند وجهی هستند و نمای کچی دارند. عمده رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود شامل: صورتی کمرنگ, بژ و سفید می باشد. رنگ های خنثی و کمرنگ برای رنگ آمیزی دیوارها و رنگ های شاد, پر انرژی و پر رنگ برای سایر المان های اتاق خصوصا سقف به کار می رود. رنگ های شارپ و جذاب مانند نارنجی, قرمز و آبی پررنگ که رنگ هایی درخشان و پر انرژی هستند که در مبلمان, فرش, پرده, کوسن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی داخلی به سبک مراکشی

در معماری و دکوراسیون مراکشی از کاشی های پر نقش و نگار به عنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده می شود که مشابه حالت دکوراسیون مدیترانه و اسپانیایی می باشد. این کاشی های زیبا و جذاب برای دکوراتیو نمودن فضای آشپزخانه, حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. همچنین می توانید برای ویلاهای استخر دار نیز از این کاشی های جذاب و زیبا استفاده نمایید.

برای دیزاین اتاق نشیمن به سبک مراکشی از فانوس های رنگارنگ, ظروف سنگی و عناصر فلزی و چوبی مشبک استفاده می شود. صنایع دستی مراکشی  جایگاه ویژه ای در این نوع طراحی دارند که می توانند به زیبایی خانه بیفزایند. فانوس مراکشی در واقع سمبل دکوراسیون مراکشی است که می توان در هر جایی از خانه و ویلا آن را قرار داد. فضای مشبک دور این فانوس می تواند نور را به صورت زیبایی بر روی دیوارها منعکس نماید و فضا را جذاب و زیبا کند.

 

دکوراسیون مراکشی

مبلمان مخملی و پر تزیین در دکوراسیون مراکشی

نوع مبلمانی که که در طراحی مراکشی استفاده می شود مبلمانی خاص و منحصر بفرد می باشد که ساخته شده از چوب مشبک و منبت کاری شده است. روکش این مبل ها به طور معمول از جنس مخمل و با نقش و نگار مراکشی می باشد. کنده کاری ها و منبت کاری های این مبل ها بسیار ظریف و زیبا هستند که در کنار پارچه مخمل حالتی زیبا و سلطنتی پیدا می کند. در یک فضای مراکشی با طراحی سنتی  پایه های صندلی، صندوقچه ها، میزهای قهوه خوری و میز های پا دیواری کنده کاری شده هستند و تمام بالشتک ها و کوسن ها و روکش مبل ها از مخمل می باشد.

حیاط در سبک مراکشی

حیاط مهمترین قسمت در خانه های عربی و مراکشی می باشد که به زیبایی آن اهمیت بسیار ویژه ای می دهند. در خانه ها یک حیاط مرکزی دیده می شود که دارای حوض و فواره هستند و و کفپوش حیاط از کاشی های لعابی و رنگارنگ و پر نقش و نگار می باشد. گل های معطر، سفال های رنگارنگ، نیمکتی کوتاه و فانوس های آویز موارد دیگری هستند که که برای زیباتر شدن حیاط از آن ها استفاده می شود.

 

دکوراسیون مراکشی

فرش و قالیچه ها در دکوراسیون به سبک مراکشی

مراکشی ها از گذشته بهترین وزیباترین فرش ها را بافته اند که با طرح هایی ویژه این کشور کار بافت انجام شده است. این فرش و قالیچه ها به طور سنتی به عنوان لوازم خواب، پتو ها و روکش ها استفاده می شوند. طراحی آن ها بر روی الگوهای انتزاعی و هندسی با ترکیب رنگی های خنثی و رنگارنگ متمرکز بوده است.

کاشی ها و تایل ها در سبک مراکشی

کاشی های برجسته ی مراکشی با نقوش هندسی در کنار  درب و پنجره ها و برای تزیین کف، دیوار ها، آبنماها و قطعات هنری و تأکیدی به کار می روند. این کاشی های عمدتا رنگ های فیروزه ای و قرمز در آن ها به کار رفته که هم برگرفته از رنگ دریا می باشد و هم رنگ سرخ که ریشه در کشور مراکش دارد.

 

دکوراسیون مراکشی

فانوس ها در سبک مراکشی

فانوس های مراکشی همان طور که گفته شد بارزترین نشانه دکوراسیون مراکشی می باشند که با طرح های پیچیده از فلزاتی مانند برنج یا مس ساخته می شوند. این فانوس ها از سقف آویزان می شوند و باعث انعکاس نور و ایجاد  سایه های بسیار زیبا و آرامش بخشی در محیط اطراف می شوند.

فلزکاری در سبک مراکشی

فلزکاری های مراکشی از هنرهای دستی و اصیل در این کشور است که با استفاده از آن لوازم دکوری  تزیینی را درست می کنند. آینه ها، گلدان ها، فانوس ها، کتری ها و سینی های فلزی تنها تعداد کمی از کالاهای فلزی دست ساز سنتی برای آراستن دکوراسیون مراکشی هستند.

دکوراسیون مراکشی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.