بررسی انواع سنگ گرانیت به همراه مزایا و معایب

سنگ گرانیت و نحوه کاربرد برای زیباسازی و نما

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

سنگ ها با توجه به ساختار و ویژگی هایی که دارند می توانند استفاده های مختلفی نیز داشته باشند. سنگ گرانیت یکی از نمونه های پر استفاده برای ساختمان سازی می باشد. این سنگ به دلیل دوام و استقامت بالایی که دارد و همچنین به دلیل سطح زیبا و صیقلی بسیار پراستفاده می باشد. سنگ گرانیت در رنگ و طرح های بسیار مختلفی وجود دارد از جمله : قرمز، سیاه، قهوه ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز. گرانیت دارای دانه بندی درشت است که با چشم به سادگی قابل مشاهده می باشد. مقاومت این سنگ از مرمر و سنگ تراورتن بیشتر است و همچنین سطح صیقلی تر و درخشان تری نیز دارد. استفاده از گرانیت در ساختمان سازی بسیار زیاد است مانند: سنگفرش، روکابینتی و راه پله ها.

گرانیت بدون شک بهترین گزینه برای پله های ساختمان است؛ زیرا راه پله ها همیشه در معرض رفت و آمد بسیاری هستند و در معرض سایش نیز قرار می گیرند پس گرانیت به دلیل مقاومت بالایی که دارد می تواند در این محیط مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ گرانیت

معادن سنگ گرانیت در ایران

سنگ گرانیت معادن بسیاری در ایران دارد که در شهرهایی نظیر:خرم دره، بیرجند، همدان، مشهد، نطنز، گیلان، طوس، نهبندان، یزد و زنجان وجود دارد. البته شکل ظاهر و کیفیت سنگ هر معدن با دیگری فرق دارد که می تواند یک مزیت عالی باشد. در ادامه گرانیت شهرهای مختلف را به صورت کامل بررسی خواهیم نمود.

سنگ گرانیت مشکی نطنز

این نوع سنگ گرانیت مشکی رنگ است و از چند معدن استخراج می شود پس در واقع هر یک دارای ویژگی های خاص خود می باشند. اما ممکن است برخی تیره تر باشند و برخی دیگر روشن تر و یا اینکه برخی دارای رگه های سفید رنگ باشند. این سنگ در برابر سرما و گرما و سایش مقاوم است همچنین جذب آب پایین دارد که می تواند برای کناره های ویلاهای استخر دار نیز مناسب باشد و یا حتی برای محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی و حمام. همچنین برای سنگ فرش فضای داخلی خانه نیز بسیار مناسب و زیبا هستند. هر چه سنگ مشکی تر باشد قیمت آن نیز گران تر خواهد بود.

سنگ گرانیت تویسرکان همدان

این سنگ مشکی رنگ است و قابلیت ساب پذیری بالایی دارد و مقاومت بسیار بالا نیز از دیگر ویژگی های این سنگ است. کاربرد آن برای محیط هایی نظیر: سنگفرش فضای داخلی ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله می باشد. ضخامت و ابعاد این سنگ می تواند بر روی کیفیت آن تاثیر بگذارد و همچنین رنگ و نوع بافت آن نیز بدون شک تاثیرگذار بر قیمت خواهد بود.

سنگ گرانیت زاهدان

روشن ترین رنگ سنگ گرانیت در ایران مربوط به این معدن است که دارای ویژگی های دانه بندی منظم، مقاومت بالا و جذب آب نسبتا پایین است. عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت آن شامل: کیفیت و رنگ، ضخامت و ابعاد سنگ و کیفیت فرآوری هستند.

سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت شقایق نهبندان از جمله مرغوب ترین نوع سنگ  گرانیت می باشد. جذب آب پایین، استحکام بالا و یکنواختی سطح  از ویژگی های این سنگ در این منطقه می باشد. کاربرد آن برای سنگ فرش فضای داخلی ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله است. از این سنگ در فضای اداری و صنعتی بسیار استفاده می شود.

 

سنگ گرانیت

مزایای سنگ گرانیت

تنوع طرح و رنگ

سنگ گرانیت تنوع بسیار بالایی دارد و دارای طرح، رنگ و بافت در متفاوتی می باشد. گرانیت به صورت طبیعی دارای بافت و طرح بسیار زیبایی می باشد و به همین دلیل برای مصرف کنندگان بسیار دوست داشتنی است و به راحتی می توان انواع آن را با محیط هماهنگ و ست نمود و دکوراسیونی شیک و زیبا ایجاد کرد. رنگ های متنوع گرانیت شامل: خاکستری، سفید، مشکی، سبز و قرمز می باشد.

دوام و طول عمر بالا

گرانیت به مرور زمان در ساختار و رنگ آن مشکل ایجاد نمی شود و به همان حالت اولیه باقی می ماند که مزیت بسیار عالی می باشد. این متریال بلافاصله پس از استخراح برش زده می شود و به ابعادی مناسب و استاندارد در بازار قرار می گیرد. این سنگ بسیار مقاوم است اما در عین حال انعطاف پذیری خوبی نیز دارد که در صورت قرار گرفتن در فشار و یا سایش می تواند مقاومت نماید.

قیمت مناسب

گرانیت نسبت به سایر متریال ها ی دیگر قیمت بسیار مناسب تری دارد و می توان به میزان زیادی در  کشور آن را پیدا نمود. برای نگهداری گرانیت نیازی نیست که هزینه زیادی صرف نمایید.

همخوانی با سایر مصالح

با استفاده از این سنگ می توان به طرح های بی نظیر در صنعت معماری دست یافت. یکی از مزایای بارز آن قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. از این رو می توان آن را متریالی مکمل برای ساختمان در نظر گرفت؛ زیرا زیبایی و شخصیت خود را به خوبی حفظ کرده و با سایر مصالح سازگاری پیدا می کند.

سنگ گرانیت

مقاومت در برابر حرارت

استحکام گرانیت در برابر حرارت بسیار بالا و عالی می باشد. پس می تواند یک متریال عالی برای کانتر آشپزخانه باشد تا بتوانید ظروف داغ را با خیال آسوده بر روی آن قرار دهید و نگران ترک خوردگی و شکستگی آن نباشید.

دوستدار محیط زیست

گرانیت به صورت یک ماده خام است که از منابع  طبیعی استخراج می شود پس می توان گفت که نیاز به صرف هزینه زیادی برای تولید و فرآوری نیست. نکته جالب اینجاست که تجزیه پذیر است و پس از سال ها می توان آن را تجزیه نمود و استفاده کرد.

مقاومت در برابر نفوذ آب

گرانیت سنگ غیر متخلخل است پس با این وجود در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارد. پس می توان از آن برای ساخت سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کفپوش استفاده نمود؛ زیرا آب و رطوبت مقاومت آن را از بین نخواهد برد. برای ویلاهای شمال که در مناطق مرطوب هستند خصوصا ویلاهای ساحلی می تواند عالی باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

گرانیت در برابر خوردگی بسیار مقاوم است اگر به هر دلیل مواد شیمیایی بر روی آن ریخته شود دچار آسیب نخواهد شد.

مقاومت در برابر خراشیدگی و سائیدگی

گرانیت یک ماده طبیعی و معدنی بسیار سخت و مقاوم است که به هیچ وجه بر روی آن خط و خش ایجاد نمی شود. پس می توان گفت برای راه پله مناسب خواهد بود زیرا در اثر رفت و آمد دچار ساییدگی نمی شود.

سنگ گرانیت

معایب سنگ گرانیت

  • وزن گرانیت  بالاست و استفاده از آن می تواند بار اضافی به ساختمان تحمیل کند و سازه را سنگین نماید.
  • نصب سنگ گرانیت به دلیل استفاده از ملات برای چسبندگی، زمان بر و طولانی مدت خواهد بود.
  • این سنگ عایق حرارتی و صوتی نیست، در نتیجه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی نمی تواند مناسب باشد.
  • چسبندگی گرانیت به ملات چندان خوب و عالی نیست. پس بهتر است برای نما از آن استفاده نشود زیرا پس از مدتی سنگ ها سقوط خواهند نمود که هم نما را زشت می کند و هم بسیار خطرناک است.

کاربرد سنگ گرانیت

گرانیت را می توانید هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی ساختمان قابل استفاده نمایید. کاربردهایی نظیر سنگ پله، سنگفرش پیاده رو، پیشخوان آشپزخانه، کفپوش، دیوارپوش، سینک روشویی، سینک آشپزخانه و محوطه سازی دارد.

قیمت سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت به عواملی چون معدن، هزینه استخراج این سنگ، صیقل دادن، سایز و ابعاد مختلف، ضخامت و نوع فراوری آن بستگی دارد.

 

سنگ گرانیت

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.