انواع پارتیشن برای زیباسازی دکوراسیون داخلی

متریال مختلف برای انواع پارتیشن بندی ها

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

پارتیشن در واقع یک نوع متریال خاص برای فضای داخلی خانه و ویلا می باشد که به معنای قسمت بندی و جداسازی است. کاربرد پارتیشن برای این است که  بتوان  یک فضای اضافی را به یک فضای کاربردی تبدیل نمود به طور مثال اگر یک فضای بسیار بزرگی دارید می توانید با استفاده از پارتیشن آن را به چند فضای کوچکتر که هر کدام مخصوص کاری است تبدیل نمایید. این تقسیم بندی را می توان در هر مکانی انجام داد از جمله : مکان های اداری، مسکونی و غیر مسکونی.

پارتیشن ها دارای دو دسته ثابت و متحرک می باشند. نوع ثابت پارتیشن بر روی زمین پیچ می شود و دیگر تکان نمی خورد و در برخی از انواع پارتیشن که ارتفاع بلندی دارند و به سقف می رسند به آن متصل می شوند. اما پارتیشن های متحرک که به شناور نیز معروف هستند قابلیت جا به جایی دارند و می توان با توجه به فضا و دکوراسیون آن را تغییر داد. در ادامه هر یک از پارتیشن ها را به صورت کامل بررسی خواهیم نمود.

partishen

انواع پارتیشن بندی

پارتیشن شیشه ای آفیس

این نوع پارتیشن همان طور که از نامش پیداست در واقع با شیشه قابل اجرا می باشد. از جمله مزیت هایی که دارد این است که به سادگی می توان آن را تمیز نمود و نیاز به نگهداری خاصی ندارد. هزینه پارتیشن شیشه ای بسیار کمتر از انواع پارتیشن های دیگر می باشد زیرا نیاز به پیش زمینه خاصی برای نصب  ندارد علاوه بر اینکه بسیار شیک و زیبا نیز می باشد.

از دیگر مزیت های پارتیشن شیشه ای این است که نور به سادگی از پارتیشن ها عبور می کند و باعث روشنایی محیط می شود که از این طریق می توان در هزینه ها صرفه جویی نیز نمود. شیشه های ساده، مات، رنگی و سکوریت و دوجداره از انواع پارتیشن های شیشه ای می باشند. اگر پارتیشن شیشه ای دو جداره انتخاب نمودید جالب است بداند که به عنوان عایق صوتی کار می کند که یک مزیت عالی خواهد بود خصوصا برای محیط های پر سر و صدا. در نهایت نصب این نوع پارتیشن بسیار ساده و آسان است و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

پارتیشن MDF

این نوع پارتیشن از چوب MDF ساخته می شود. ام دی اف یک نوع فرآورده چوبی است که به  صورت تخته فیبر تولید می شود و با روکش های مختلف پوشانده می شود که ظاهری زیبا و جذاب پیدا می کند. از جمله مزیت های پارتیشن با جنس MDF قیمت آن است که در مقایسه با چوب طبیعی بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین پارتیشن MDF در برابر پوسیدگی، سایش و قارچ از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

این پارتیشن به عنوان عایق صوتی نیز محسوب می شود که می تواند مانع از ورود و خروج صدا شود و همچنین استحکام و استقامت بالای آن می تواند بسیار عالی باشد.

پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن با چوب طبیعی ساخته می شود. دقت نمایید که در محیط هایی با رطوبت بالا به هیچ وجه از این نوع پارتیشن استفاده نشود زیرا به سرعت دچار پوسیدگی می شود.

 

partishen

پارتیشن PVC

پی وی سی یا ونیل یک نوع  پلاستیک سخت است که با فرآوری های خاص انعطاف پذیر می شود. این پارتیشن  بسیار سبک است و به سادگی می توان از آن استفاده نمود. از مزایای PVC می توان قیمت مناسب آن، مقاومت در برابر رطوبت، نگهداری و نظافت آسان، رنگ و طرح های متنوع و عایق بودن آن اشاره نمود. همچنین برای محیط های رطوبتی مانند ویلای شمال  بسیار مناسب است.

پارتیشن دکوراتیو

پارتیشن های دکوراتیو هم جهت تقسیم بندی فضای داخلی استفاده می شوند. استفاده از پارتیشن های دکوراتیو نه تنها از لحاظ زیبایی شناسی، بلکه از جهت کاربردی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد.

پارتیشن فلزی

فلز از استحکام بالایی برخوردار است و مقاومت بالایی نیز دارد که باعث می شود در برابر فشار، ضربه و وزن اشیاء سنگین استوار باقی بماند همچنین در حرارت های بسیار بالا می تواند دوام خوبی داشته باشد و انعطاف پذیری مناسبی نیز دارد. اگر می خواهید طرح های هندسی بر روی پارتیشن خلق نمایید بدون شک استفاده از پارتیشن های فلزی بسیار مناسب هستند.

پارتیشن پرده ای

پرده های نخی یا پلاستیکی به عنوان بهترین و کم هزینه ترین نوع پارتیشن ها می باشند که برای تقسیم کردن فضا می توان از آنها استفاده نمود. در صورت کثیف شدن نیز به راحتی می توان آن ها را شست. این پارتیشن به هیچ وجه عایق صوتی نیست اما برای جاسازی عالی ست و حتی زمانی که به آن نیازی نداشتید می توانید پرده را باز نمایید تا فضا بزرگ شود.

انواع پارتیشن

پارتیشن ریلی

پارتیشن های ریلی به این صورت است که بر روی یک ریل نصب می شوند و هر زمان که نیاز داشتید می توانید به عنوان جدا کننده از آن استفاده نمایید و سپس در صورت عدم نیاز می توانید ریل ها را در یک گوشه جمع نمایید تا فضای بزرگ و یکدستی داشته باشید. این نوع پارتیشن برای باشگاه های ورزشی نیز می تواند مناسب باشد.

پارتیشن معلق

پارتیشن های معلق همان طور که از نام آن ها پیداست می توانند جا به جا شوند و یا باز و بسته شوند. همچنین از متریال سبک هستند. این پارتیشن ها معمولا به سقف نصب می شوند و خیلی ساده می توان زیر آن ها را تمیز نمود.

 

کاربردهای پارتیشن بندی خانگی

جدا کردن فضای بین پذیرایی و نشیمن

جدا کردن فضای بین نشیمن و اتاق خواب

جدا کردن فضای بین اتاق خواب و مطالعه

جدا کردن فضای بین اتاق خواب و رختکن

جدا کردن فضای بین نهارخوری و آشپزخانه

جدا کردن فضای بین راهرو و نشیمن

 

مزایای پارتیشن بندی

استفاده از پارتیشن از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از دیوار است.

سرعت نصب این محصول بالا است.

باعث ایجاد فضای بهینه‌ در محیط‌ های مختلف می‌شود.

باعث بهبود حریم خصوصی می شود.

جلوه ظاهری بسیار زیبا و مدرنی به محل موردنظر ما می دهد.

مساحت سطح کمتری را اشغال می‌کنند.

انواع پارتیشن

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.