آشنایی با ویژگی های ورق های پلاستیکی و یا پلکسی گلاس

پلکسی گلاس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

شاید تا به حال اسم پلکسی گلاس را نشنیده باشید اما بدون شک آن را دیده اید زیرا کاربردهای فراوانی دارد و در همه جای شهر می توان آن را دید. پلکسی گلاس در واقع ورق هایی از جنس پلاستیک هستند  که می توانند هم در خانه و هم در فضای شهری مورد استفاده قرار گیرند. پلکسی گلاس با نام‌های مختلفی مانند ورق آکریلیک، طلق شفاف و حتی به نام علمی آن یعنی پلی متیل متاکریلات شناخته می‌شود. ورق‌های پلکسی یک نوع ترموپلاستیک هستند (پلیمری که در برابر حرارت بدون تغییر شیمیایی فقط ذوب می‌شود) که در انواع و رنگ‌های مختلف تولید شده و کاربردهای گوناگون و بسیاری در زندگی ما دارند. معمولا پلکسی گلاس در انواع مختلفی شامل: پلکسی شفاف، پلکسی رنگی، پلکسی ترانسپارنت و پلکسی آینه‌ای وجود دارد.

این ورق‌های پلکسی انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند  اما این به این معنی نیست که نرم باشند در واقع خشک هستند و از همین رو ممکن است بسیار شکننده باشند. اما سبک هستند و قابلیت شکل پذیری دارند و حتی می توان به سادگی با لیزر بر روی آن حکاکی نمود.

همچنین از پلکسی می توان به جای شیشه های معمولی استفاده نمود زیرا هم سبک هستند و هم شفاف و به سادگی می توان آن را جایگزینی به جای شیشه در نظر داشت. در ادامه ویژگی های بیشتری از این محصول را بررسی خواهیم نمود.

پلکسی گلاس

ویژگی های ورق پلکسی گلاس

مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار شفافیت ۹۰ درصدی در برابر عبور نور

سبک بودن و حمل و نقل ساده و آسان

مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی

انعطاف پذیری نسبی در هنگام استفاده

قابلیت حکاکی و لیزر کاری

 امروزه در بازار ورق های بسیار متنوعی وجود دارد که وارداتی هستند اما بیشتر برند های تایوانی مخصوصا برندهای چوچن، یرلانگ و یرچانگ در بازار هستند که دارای کیفیت بیشتری نسبت به سایر ورق‌ها هستند.

 

پلکسی گلاس

پلکسی گلاس در کجا کاربرد دارد؟

این ورق‌ها در واقع استفاده و کاربردهای فراوانی در صنایع و ساختمان سازی دارند؛ اما به طور کلی می‌توان به موارد زیر را اشاره کرد.

استفاده به عنوان سقف کاذب در مکان مختلف

در کوراسیون داخلی و صنعت تزئینات

جایگزین شیشه در صنعت ساختمان

استفاده از نوع ترانسپارنت به جای شیشه‌های سنتی

ساخت استندهای تبلیغاتی و دکوراسیون

ساخت گیف باکس و جعبه هدیه

ساخت آکواریوم

استفاده در صنعت خودرو سازی

برای پوشش اطراف استخرها در ویلای استخر دار

به عنوان سقف برای ویلاهای شمالی با توجه به مقاومت در برابر رطوبت

 

پلکسی گلاس

ابعاد ورق پلکسی گلاس

در ایران ورق‌ های پلکسی گلاس معمولا در ابعاد ۱۸۳*۱۲۲ سانتی متر یافت می‌شوند. از این ابعاد به عنوان یک ورق کامل یا همان یک ورق استاندارد نیز یاد می‌شود. ضخامت این ورق‌ها نیز از ۲ ملیمی تر تا ۴۰ میلی متر موجود بوده و می‌توان در هر ضخامتی آنها را سفارش داد. معمولا یک لایه پوشش کاغذی روی این ورق‌ ها قرار داده می‌شود تا از هر گونه خط و خش احتمالی جلوگیری شود.

قیمت ورق پلکسی

برای بسیاری از افراد جای سوال است که قیمت ورق پلکسی گلاس به چه عواملی بستگی دارد و چه چیزهایی می تواند قیمت آن را بالا ببرد. در واقع باید گفت که دو فاکتور “ابعاد ورق” و همچنین “ضخامت ورق” تاثیر مستقیمی روی این محصول دارند. هر چه ابعاد ورق بزرگ‌ تر باشد و ضخامت بیشتری داشته باشد قسمت محصول بالاتر خواهد رفت.

کیفیت ورق ها نیز مورد دیگری ست که می تواند تاثیر بسیاری بر قیمت داشته باشد و پس از آن برند ها نیز در این مورد دخیل هستند. هر چه میزان کیفیت مواد اولیه به کار رفته  در ورق های پلکسی بیشتر باشد کیفیت محصول نهایی بهتر و بیشتر خواهد بود و قاعدتا قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.

برندهایی مانند چوچن، یرلانگ و یرچانگ  از مواد اولیه بسیار با کیفیت استفاده می کنند و در واقع ورق های آنان هیچگونه زدگی و ضایعاتی ندارد و در ورق هیچ گونه نقصی نمی توان یافت از این رو قیمت بالاتری نسبت به سایر برندها دارند اما در مقابل کیفیت بسیار عالی را به مشتری می دهند.

 

پلکسی گلاس

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.