کاربرد سنگ کورین در ساختمان سازی و بررسی ویژگی های آن

سنگ کورین از چه چیزهایی ساخته شده است؟

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

سنگ کورین یک نوع متریال مصنوعی است که در واقع به کوارتز شباهت بسیار زیادی دارد. در ساخت کورین از پلیمرهای اکریلیک ترکیب شده با سایر مواد معدنی و سنگی استفاده می شود. این سنگ پلیمری و مصنوعی  دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه خواهیم نمود.

سنگ کورین

ویژگی های سنگ کورین

سنگ کورین یک سنگ مصنوعی است که در ترکیب آن از پلیمرهای اکریلیک، آلومینیوم و بوکیست که نوعی سنگ معدنی می باشد، استفاده شده است. این ترکیبات باعث می شود که در نهایت محصولی شبیه به سنگ های طبیعی ساخته شود.

این متریال دارای برند های مختلفی است که در کارخانه های مختلف ساخته می شود. در ادامه ابعاد متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می شود. اما به طور معمول سایز استانداری از آن در بازار وجود دارد که از ۳۶۰ سانتی متر طول، ۷۵ سانتی متر عرض و ۱۲ میلی متر ضخامت برخوردار می باشد.

ضخامت کورین همه جا یکسان است اما ممکن است در برخی از برندها کمی متفاوت باشد. پس باید این موضوع را بدانید که هر چه سنگ ضخیم تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و همچنین مقاومت بیشتری خواهد داشت و کمتر آسیب خواهد دید.

رنگ پذیری از دیگر ویژگی های سنگ کورین می باشد که می توان از رنگ های مختلف آن با توجه به نیازی که داریم در سطوح مختلف استفاده نمود.

برای رنگ آمیزی سنگ کورین ابتدا با استفاده از یک سمباده با درجه سختی ۴۰۰ سطح مورد نظر را سمباده زده و سپس نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام شود. سمباده زنی سطج مورد نظر سبب می شود رنگ به خوبی بر روی سطح جذب شود.

 سنگ کورین نسبت به سنگ گرانیت سبک تر است و می توان در قسمت های مختلف از آن استفاده کرد. سبک بودن این سنگ نسبت به سنگ گرانیت حمل و نصب آن را آسان می کند. به طور مثال گرانیت به دلیل سنگین باعث تحمیل بار زیادی به ساختمان میشد.

 

نحوه تمیز کردن سنگ کورین

برای تمیزکردن سطحی که سنگ کورین دارد می توانید از یک پارچه میکروفیبر به همراه اسپری های تمیز کننده استفاده نمایید. بهتر است برای پاک کردن هر روزه سطح کورین از اسکراب ها استفاده نکنید. اگر می خواهید نظافتی عالی داشته باشید بهتر است از پاک کننده هایی که پایه آمونیاک دارند استفاده نمایید.

استفاده از شوینده هایی هم چون شیشه پاک کن ها هم چندان ایده خوبی نخواهد بود. همیشه به خاطر داشته باشید که برای سطوح براق و تیره از محلول های پاک کننده قوی استفاده نکنید. استفاده از پاک کننده های شیمیایی قوی را فراموش کنید. از آن جایی که کورین یک سنگ غیر متخلخل است پس در واقع از مقاومت کافی برخوردار است و هیچ نیازی به استفاده از سیلر بر روی آن نیست.

 

معایب استفاده از سنگ کورین

در کنار مزایایی که در بالا به آن ها اشاره شد، این سنگ معایبی نیز دارد که البته تعداد آن ها در برابر مزایای آن بسیار کم می باشد. برای مثال:

  • اگر از این سنگ برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده کرده اید، باید به یاد داشته باشید که از قرار دادن اجسام داغ بر روی آن خودداری نمایید. چرا که این کار سبب ایجاد تغییر رنگ در این سنگ می شود. البته که در صورت بروز چنین اتفاقی کورین قابل تعمیر می باشد، اما با این حال بهتر است از انجام این کار خودداری نمایید.
  • این سنگ به مرور زمان شفافیت خود را از دست می دهد و ظاهر آن همانند روز اول نیست.

 

سنگ کورین

 

مزایای استفاده از سنگ کورین

استفاده از سنگ کورین مزایایی  دارد که شامل:

  • این سنگ را می توان صورت یکپارچه متصل نمود که مزیتی عالی است. یعنی در محل اتصالات هیچ گونه درزی وجود ندارد. برای اتصال سنگ ها به یکدیگر در محل درز از چسب اپوکسی اکریلیک استفاده می شود که در نهایت با ساب پولیش زدن سطح کاملا صاف و یکدست و بدون درز می شود و هیچ شکافی دیده نمی شود. اگر می خواهید سنگ کورینی که خریداری و استفاده می نمایید قیمت پایینی داشته باشد بهتر است سنگ هایی با ضخامت کم را خریداری نمایید.
  • این سنگ رنگ های متفاوتی دارد که شامل: رنگ های سفید، خنثی، پاستیلی، خاکی، رنگ های تیره و سیاه و رنگ های روشن هستند. پس می توان از سنگ کورین در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده نمود.
  • کورین در برابر تغییرات دمایی بسیار مقاوم است و هیچ گونه آسیبی به آن از این تغییرات وارد نمی شود.سنگ کورین می تواند تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. این دما برابر با دمای جوش آب است و نشان دهنده مقاومت عالی این سنگ می باشد.
  • سنگ کورین ضد لک و ضد جرم می باشد. البته در نظر داشته باشید که به این معنا نیست که بر روی سطح این سنگ هیچ گونه لکی ایجاد نمی شود بلکه در مقایسه با متریال مشابه میزان لکه گیری بسیار کم تر می باشد.
  • کورین، سنگی قابل ترمیم است. قابلیت ترمیم شونده سنگ کورین یکی از ویژگی های مهم آن است.سنگ کورین یکی از  پر مصرف ترین سنگ های مصنوعی است خصوصا در ساخت کانتر آشپزخانه با توجه به این نوع کاربرد پس در معرض آسیب قرار دارد و خط و خش بر روی آن ایجاد می شود پس بدون شک نیاز به تعمیر و ترمیم دارد. با سمباده زنی و پولیش سطح آن خط و خش ها را به طور کامل می توان از بین برد و سطحی صاف و یکنواخت ایجاد کرد.
  • این سنگ هیچ گونه خللی ندارد و سطح آن غیر متخلخل می باشد. پس  سبب می شود که این سنگ در برابر نفوذ مایعات مقاوم شود و از سنگ کورین به عنوان  سنگ کاملا آنتی باکتریال یاد می شود.
  • مزیت دیگر سنگ کورین قابلیت خم پذیری آن است و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد. درجه سختی این سنگ نیز بسیار بالا است اما برخی نمونه های آن این امکان را دارند که در دمای ۱۴۹ درجه سانتی گراد قابلیت خم پذیری پیدا کنند. در این مورد می توان در دمای ذکر شده سنگ کورین را که عموما ضخامت ۱۲ میلی متر است به اندازه منحنی به شعاع ۲۵ میلی متر خم کرد. با توجه به این ویژگی می توان گفت این سنگ از قابلیت بریده شدن نیز برخوردار می باشد.
  • تنوع رنگ در سنگ های کورین بستگی به نوع کارخانه و برندهای سازنده آن دارد که می توانند برای هر سلیقه رنگی دلخواه و زیبا را تولید نمایند و به بازار عرضه نمایند.
  • سنگ کورین دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد و استفاده از آن در دراز مدت باعث صرفه جویی در مخارج می شود.
  • این سنگ مصنوعی با توجه به ویژگی های بسیارعالی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.
  • نگهداری از کورین آسان است و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه ای ندارد.

سنگ کورین

کاربرد سنگ کورین

سنگ کورین دارای کاربردهای بسیار متفاوتی می باشد از جمله محبوب ترین پر کاربرد ترین آن کانتر آشپزخانه می باشد که با توجه به جنس سنگ می تواند ایده ای عالی باشد. کورین به دلیل سطح یکنواختی دارد و متخلل نبودن می تواند سطح مناسبی باشد همچنین ضد لک است و خاصیت آنتی باکتریال دارد. در کنار کانتر آشپزخانه شاید بتوان گفت که کورین به طور کل یک سنگ آشپزخانه ای است زیرا می تواند برای جزیره و همچنین کابینت ها نیز به کار برود و یا حتی به عنوان دیوار پوش های آشپزخانه نیز باشد. از ویژگی های مهم این سنگ تمیز کردن راحت آن است که این گزینه برای آشپزخانه عالی می باشد و دلیل انتخاب کورین در آشپزخانه همین است.

گزینه بعدی از اجزای آشپزخانه، سینک ظرفشویی می باشد که می توان برای ساخت آن از سنگ کورین استفاده نمود. این سبک از سینک های آشپزخانه به دلیل دارا بودن سطح صاف و یکدست بدون هیچ گونه درزی و خللی می تواند عالی باشد زیرا هیچ گونه باکتری در درزها نمی تواند نفوذ نماید و باعث آلودگی شود. استفاده از این سنگ در سرویس بهداشتی و حمام ها نیز می تواند فکر خوبی باشد. باز هم به دلیل سطح یکدستی که دارد می تواند مانع از نفوذ باکتری شود در واقع آنتی باکتریال محسوب می شود.

 

سنگ کورین

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.