نگهداری از درب اتوماتیک پارکینگ در فصول مختلف

عوامل تاثیر گذار در نگهداری درب های ریموت دار

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

درب های اتوماتیک پارکینگ ها یک آپشن بسیار عالی برای ما هستند که در چندین سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده اند. اما باید بتوان از آن ها به خوبی نگهداری نمود خصوصا ویلاها که شاید چند مدت مورد استفاده قرار نگیرند و یا در فصول مختلف سال که باید با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه  نگهداری شوند.  سرمای زمستان و بروز یخ زدگی می تواند باعث خرابی این درب ها شود پس در نتیجه باید یکسری از موارد را به خوبی بدانید  تا بتوانید یک نگهداری عالی داشته باشید بدون اینکه به درب ها خسارت وارد نمایید.

شاید تا به حال پیش آمده باشد که درب پارکینگ باز نشود و یا اینکه باز شود و دیگر بسته نشود. این مشکلات از جمله مسائل روتین هستند که برای بسیاری از افراد رخ می دهند. این اختلالات ممکن است با توجه به تغیر فصل و شرایط آب و هوایی بیشتر شود. زیرا در فصول سرد سال موتور، جک و فنرهای درب برای کار کردن نیاز به فشار بیشتری دارند. از این رو اگر یخبندان و سرمای شدیدی وجود داشته باشد، باید مراقبت هایی خاص از درب شود تا آسیب نبیند. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهایی را برای نگهداری از درب ها برای شما ارائه نماییم.

 

درب اتوماتیک پارکینگ

راهکارهای مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ

موتور درب اتوماتیک را با پشم شیشه عایق کاری کنید

سرما و خشکی هوا از جمله عوامل مواردی ست که در فصول سرد سال رخ می دهد و همین موضوع می تواند  بر عملکرد درب های اتوماتیک تاثیر گذار باشد. شما می توانید  با استفاده از پشم شیشه موتور درب را پوشش دهید تا از یخ زدگی محافظت شود. پشم شیشه یک نوع عایق حرارتی مانند پشم سنگ است که از انتقال سرما به موتور جلوگیری می نماید و در واقع محافظی مطمئن می باشد.

درب را روغن کاری کنید

درب های اتوماتیک باید به صورت منظم روغن کاری شوند؛ زیرا این کار حرکت تیغه ها و قسمت های متحرک را روان تر و سریع تر می کند و درب راحت تر بالا و پایین می رود. علاوه بر آن فشاری که بر درب وارد می شود نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. روغن های مخصوصی برای روغن کاری درب در بازار وجود دارند که می توان از آن ها  استفاده نمود و بخش های مختلف درب که شامل غلتک، ریل، فنرها و جک هستند را روغن زد.

ریموت کنترل را چک کنید

همیشه چراغ ریموت درب را چک کنید و به آن توجه نمایید. اگر چراغ روی ریموت به نسبت همیشه کم رنگ تر شده و یا خاموش می شود حتما ایرادی در کار وجود دارد . البته ممکن است باتری ریموت به دلیل استفاده مکرر ضعیف شده و باید آن را تعویض کرد.

چشمی های درب را بررسی نمائید

اگر تمام قسمت های درب را چک کردید اما باز هم مشکل وجود دارد و درب باز و بسته نمی شود و اختلال دارد بهتر است به سراغ چشمی ها بروید و آن ها را بررسی نمایید. گاهی اوقات ارتباطات در قسمت چشمی قطع می شود و باعث بروز چنین مشکلی نیز می شود. اگر مشکل  درب از چشمی ها بود بهتر است آن هارا تمیز نمایید تا اشعه مادون قرمز بتواند راحت تر به گیرنده و مدار مورد نظر برسد و کار خود را به خوبی انجام دهد.

 همچنین دقت نمایید که چشمی ها هم تراز نیز باشند. در مناطق گرم و خشک ممکن است چشم در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکل پیدا نماید و یا همچنین در ویلاهای شمالی و ساحلی باران های شدید باعث بروز مشکل در این قسمت شوند. اما عمده مشکل چشمی ها در فصول گرم سال می باشد که باید سعی کرد یک سایه بان برای آن ها طراحی نمود. اگر چشمی ها را تمیز نمودید و سایه بان برای آن ها تهیه کردید و باز هم مشکل وجود داشت و کار نمی کرد بهتر است نسبت به تعمیر و تعویض آن ها اقدام نمایید.

 

درب اتوماتیک پارکینگ

درب را بالانس کنید

دلیل خرابی بسیاری از درب های اتوماتیک هم تراز نبودن آن ها است. هم تراز نبودن یعنی این که درب و تیغه های آن به طور منظم بالا و پایین نمی روند. وزن تیغه ها و کرکره بالاست و اگر بالانس درب به درستی صورت نگیرد، به موتور و سایر قطعات آن فشار وارد شده و خسارت زیادی به درب وارد خواهد شد. در حال حاضر روش های مختلفی برای تشخیص بالانس بودن درب پارکینگ وجود دارند.

زمانی می توان گفت که درب بالانس است و به درستی کار می کند که باز و بسته شدن آن بدون صدا و فشار اضافی باشد. اما در صورتی که صدای اضافی از درب شنیده شود صد در صد مشکلی وجود دارد و درب باید بالانس شود. صدایی که از درب پارکینگ شنیده می شود نشانه خوبی برای اطمینان از سالم بودن و یا عیب دار بودن آن می باشد.

برد اصلی درب را چک کنید

کنترل سلامت موتور درب و برد اصلی از کارهایی ست که باید به صورت مداوم انجام شود. برای چک کردن بهتر است گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک نمایید و یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید. اگر از برد اصلی صدا آمد هم ریموت عملکرد درستی دارد و هم برد، فرمان ریموت را به درستی انجام داده است، اما اگر صدایی نشنیدید باید فیوز، سپس برد اصلی و سیم های ورودی به آن را چک نمایید که این کار کاملا تخصصی است و برای این کار باید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

عملکرد جک ها را کنترل کنید

اگر جک بازویی ایراد و مشکلی داشته باشد درب اصلا باز و بسته نمی شود. وقتی دو لنگه درب باز نشد صد در صد مشکل از جک های بازویی است. این مشکل حادترین مشکل برای درب اتوماتیک پارکینگ است، اما با تعمیر و یا تعویض آن ها به راحتی می توان مشکل درب را رفع نمود.

ریل ها را تمیز کنید

هر چند وقت یک بار ریل های درب را تمیز کنید و چک نمایید که هیچ چیزی در مسیر حرکت درب قرار نگرفته است. گرد و خاک و اشیاء کوچکی که بر روی ریل ها قرار می گیرند، می توانند پس از مدتی سبب کاهش عملکرد مطلوب این گونه درب ها شوند که بهتر است هر چند وقت یک بار تمیز شوند.

درب اتوماتیک پارکینگ

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.