تحلیل و بررسی انواع دیوارپوش ضد آب ویژه سرویس بهداشتی و استخرها

آشنایی با دیوارپوش های ضد آب

0

 

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که می توانند تاثیر بسیاری بر طراحی داخلی و دکوراسیون داشته باشند. درمکان های مختلف خانه از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، راهرو. دیوارپوش ها علاوه بر اینکه می توانند از دیوار در برابرخراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و محافظت نمایند می توانند باعث زیبایی دیوار ها و خانه و دکوراسیون کلی خانه شوند و حال و هوایی مدرن و زیبا به خانه ببخشند. پس به طور کلی می توان دیوار پوش را از نظر نقشی که دارد به دو دسته دکوارتیو و محافظ تقسیم نمود.

دیوارپوش ها از مواد و متریال های بسیار مختلفی ساخته می شوند و هر یک برای مکانی خاص مناسب می باشد از جمله انواع مختلف دیوار پوش شامل:چرمی، چوبی، سه بعدی، پی وی سی، آلومینیومی، آجری، بتنی، کاغذ دیواری و غیره است.

دیوارپوش هایی که برای مکان های مرطوب از جمله حمام  و سرویس بهداشتی و استخرهای داخل ویلا مورد استفاده قرار می گیرد در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارند و به هیچ وجه دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شوند. زیرا در این مکان ها دیوار به طور مستقیم با آب در ارتباط است پس نیاز است متریالی ویژه به کار برود که میزان نم و رطوبتی که به دیوارها می رسد را کاهش دهد و در واقع مانند یک لایه محافظ بین دیوار و جریان آب قرار می گیرد.

این سبک از دیوار پوش ها را می توان به سادگی نصب نمود که ممکن است از جنس ورق های پلاستیکی، کاشی، سنگ، پانل های ساخته شده از جنس لمینت، PVC، اکریلیک و شیشه باشند که ضد آب نیز هستند. در ادامه به صورت کامل به بررسی تخصصی هر یک خواهیم پرداخت.

 

دیوارپوش

دیوارپوش ورق های پلاستیکی

پوشش دیوار حمام از جنس ورق های پلاستیکی که پوششی ضد آب است و تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارد که می توانید مطابق با سلیقه ای که دارید طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 اگر به دنبال این هستید که هزینه کمی برای این کار صرف نمایید پس می توان گفت ورق های پلاستیکی ساده ترین و ارزان ترین روش برای پوشش دیوار حمام هستند که از سوی بسیاری از مردم این روش برای جلوگیری از پس دادن رطوب به دیوار در سرویس بهداشتی حمام مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاشی

کاشی یک نوع دیوارپوش با طرح و رنگ های بسیار متنوع و همچنین بسیار رایج می باشد که از گذشته تا به امروز در بسیاری از سرویس های بهداشتی و حمام و استخرها مورد استفاده قرار گرفته است. اکثریت ترجیح می دهند که به جای ورقه های پلاستیکی از کاشی استفاده نمایند زیرا ظرافت و زیبایی بیشتری دارد اما قاعدتا گران تر از ورقه های پلاستیکی می باشد. شما می توانید برای تکمیل فرآیند ضد آب ساختن سرویس بهداشت خود تمام آن را کاشی نمایید تا به صورت کامل عایق شود.

از کاشی ها علاوه بر دیوارپوش می توان به عنوان کفپوش نیز استفاده نمود که با توجه با اندازه و شکل های مختلفی که دارند می توانند بسیار زیبا و شیک باشند خصوصا با طراحی های جدید و لوکسی که در سال های اخیر برای کاشی انجام می شود. می توانید یک مکان زیبا و شیک را آماده نمایید.

 

دیوارپوش اکریلیک

اکریلیک پس از پوشش پلاستیکی رایج ترین نوع متریال ضد آب برای مکان های مرطوب و در تماس با آب می باشد. ورقه های اکریلیک در بازار موجود است که می توانید به سادگی خریداری نمایید و حمام و حتی اطراف وان خود را با آن بپوشانید.

این پانل ها در قیمت ها، اشکال و مدل های متفاوتی در بازار برای فروش در دسترس می باشند. از جمله ویژگی پانل های اکریلیک می توان به نصب خیلی آسان آنها اشاره نمود. اکریلیک در ساخت بسیاری از لوازم از جمله همان وان حمام  و یا ورقه های پلاستیکی به شکلی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیوارپوش

دیوارپوش سنگی

دیوار پوش از جنس سنگ متریالی ست که طول عمر بسیار بالایی دارد و از همین رو بسیاری از افراد تمایل دارند که به دنبال خرید و نصب این دیوارپوش ها بروند. خصوصا که جنس سنگ طبیعی می تواند ظاهری زیبا داشته باشد و کاملا هم ضد آب است و سالیان سال می تواند این خاصیت خود را حفظ نماید.

اما این موضوع را باید بدانید که سنگ های طبیعی گران قیمت هستند و شاید رنگ و طرح سنگی که بخواهید نیز کمیاب باشد اما شما به راحتی می توانید از کاشی هایی که در بازار مانند طرح سنگ طراحی شده اند استفاده نمایید و آن  را خریداری کنید. خصوصا طرح های گرانیت و مرمر که هم زیبایی خاصی دارند و هم طرفداران بسیار زیادی.

دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای یکی دیگر از انواع دیوارپوش ها می باشد که از جنس شیشه است و کاملا ضد آب نیز می باشد. همچنین یک فضای بسیار زیبا و شیک را نیز برای سرویس بداشتی و یا حمام شما ایجاد می کند اگر ویلای استخردار، دارید می تواند گزینه ای برای پوشش دیوار آن قسمت باشد. همچنین برای جدا نمودن حمام و دوش از سرویس بهداشتی فرنگی نیز ایده ای عالی می باشد. اما یکی از معایبی که این سبک از دیوارپوش ها دارند این است که پس از مدتی شوره های  آب و یا در واقع همان رسوب آب می تواند سطح آن را کدر نماید.

دیوارپوش

دیوارپوش لمینت

لمینیت مانند کاشی و یا ورقه های پلاستیکی می باشد که خاصیت ضد آب دارد و در رنگ و طرح های متفاوت در دسترس می باشد. یکی از مزیت هایی که این نوع دیوار پوش دارد این است که می توانید به سادگی با کفپوش حمام آن را ست نمایید و حتی با قسمت های دیگر خانه نیز می توان این کار را انجام داد.

دیوارپوش PVC

دیوارپوش با جنس پی وی سی به صورت صد در صد ضد آب است وبهترین و ایده آل ترین گزینه برای حمام و سرویس بهداشتی و استخرهای موجود در طبقه زیرین ویلاها می باشد. همچنین نظافت ای دیوارپوش ها بسیار ساده و آسان است و با یک دستمال مرطوب در کوتاه ترین زمان ممکن می توان آن ها را تمیز نمود

دیوارپوش

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.