پارک جنگلی سی سنگان و آشنایی با تاریخچه و امکانات گردشگری آن

تاریخچه پارک جنگلی سی سنگان

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

 

پارک جنگلی سی سنگان یک منطقه جنگلی حفاظت شده در شمال ایران و در استان مازندران می باشد که در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است. از جمله جنگل های جلگه ای در ایران است که در کناره دریا واقع شده است. این پارک جنگلی در سال 1344 به طراحی مهندس آشتیانی ایجاد و به مرحله اجرا رسید.

در این جنگل درختان بلوط تنومند و قطوری را می توان یافت که شاید تنه آن عرضی حدود 2 متر داشته باشد و افرا و شمشاد نیز از دیگر گونه های گیاهی فراوان در این منطقه می باشند.

سی سنگان از شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح ‌الدین‌ کلا امتداد پیدا می کند و مساحتی بالغ بر 600 هکتار دارد و زیستگاه جانوران و گونه های گیاهی فراوانی می باشد. زمانی که شما از طرف ساحل به سمت پارک حر کت می کنید ارتفاع زمین از دریا افزوده می شود و کم کم خواهید دید که به مناطق مرتفع می رسید که شاید چیزی حدود 50 متر ارتفاع داشته باشد.

گونه های گیاهی موجود در این منطقه شامل: درختی، درختچه‌ای خشبی، علفی و جانوری شامل: به شوکا، مارال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال است.

امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی نیز در این منطقه وجود دارد که می تواند یک روز بسیار سرگرم کننده  و شاد را برای شما در کنار خانواده فراهم نماید. با وجود اینکه این پارک جنگلی در کنار ساحل دریا واقع شده شما می توانید در یک زمان هم به جنگل و هم به ساحل دسترسی داشته باشید و که بسیار بی مانند خواهد بود.

پارک جنگلی سی سنگان

 

تاریخچه پارک جنگلی سی سنگان

اینکه چرا این پارک به اسم سی سنگان نام گذاری شده است از دید هر فردی علل مختلفی دارد. اما در برخی از داستان ها گفته شده که در گذشته های دور ملکه ای به نام شیمای چهل گیس بر سرزمین (فرش-واد-گر)، (سبزه زار-کوه-دریا) حکمرانی می کرده است. در این زمان افراسیاب که پادشاه توران بود در میانه جنگ خود به این سرزمین رسید و با ملکه شیما پیمان دوستی بست.

اما در همین زمان فردی به نام منوچهر تازی که در جنگ با افراسیاب پدر و عموهایش کشته شده بودند به شهر خود باز می گردد و از پیمان دوستی میان ملکه و افراسیاب با خبر می شود و برای انتقام گرفتن سد ماز کجور را نابود می سازد تا سیل تمام منطقه را از بین ببرد. سیل تمام منطقه و افراسیاب و لشگر و ملکه شیما را با خود به دریا برد. از این پس این سرزمین به نام سرزمین سیل و سنگان “سی سنگان” مشهور شد.

 

دیدنی ها و تفریحات پارک

در پارک جنگلی سی سنگان که پارک ساحلی نیز است تفریحات بسیاری وجود دارد که بسته به فصلی که در آن قرار دارید تفریحات متنوعی خواهید دید. در فصول سرد معمولا تفریحات ساحلی وجود ندارد اما در فصل تابستان و بهار تفریحات ساحلی به صورت کامل در دسترس می باشد.

 

پارک جنگلی سی سنگان

تفریحات و امکانات بخش ساحلی سی سنگان

موتور چهارچرخ

قایق سواری

جت اسکی

شاتل دریایی

شهربازی کودکان

اسب سواری

 

امکانات

آلاچیق

کافه

رستوران

زمین ورزش ساحلی (والبیال و فوتبال)

پلاژ بانوان و آقایان

 

تفریحات و امکانات بخش جنگلی سی سنگان

رستوران جنگلی چوبی

سفره خانه

نمایشگاه سنتی صنایع دستی و سوغاتی

مسیر پیاده روی

نمازخانه

سوپرمارکت

پیست دوچرخه

 

تفریحات

قطار تفریحی

شهربازی

پیست کارتینگ

پیک نیک

دوچرخه سواری

 

بهترین فصل سفر به سی سنگان

بدون شک ایام و فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جنگل زیبا هستند زیرا کاملا سرسبز می باشد و می توان از تفریحات ساحلی و امکانات ساحلی نیز استفاده نمود. اما در فصل پاییز نیز این جنگل با برگ های زرد، قرمز، نارنجی جلوه ای بسیار زیبا دارد که می تواند چشم نواز باشد هم برای گردشگران و هم برای افرادی که علاقه مند به عکاسی  در جنگل های پاییزی می باشند.

 

پارک جنگلی سی سنگان

مسیر دسترسی پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان در 30 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است. برای رسیدن به آن جا باید در نوشهر و یا نور اقامت داشته باشید و از آن جا در روزهای بعد به سمت پارک جنگلی بروید.

 

اقامت در شهرهای نزدیک سی سنگان

برای بازدید از پارک سی سنگان شما باید به استان مازندران سفر نمایید و در شهرهای نزدیک به این پارک اقامت داشته باشد تا در طول دوران سفر خود یک نیمه روز را در این پارک زیبا به تفریح و گشت و گذار بپردازید. شهر های نور و نوشهر و چمستان نزدیک به این پارک هستند. شما می تونید در این مناطق ویلا اجاره نمایید و سفر خود را در این شهرهای زیبا و توریستی مازندران تکمیل نمایید.

اجاره ویلای در نوشهر و یا در چمستان و نور خیلی ساده و راحت است با توجه به حجم ویلاهای بسیار در این منطقه و همچنین املاکی ها برای اجاره ویلای مناسب. همچنین در طول دوران سفر خود نیز می توانید از مناطق گردشگری دیگری که در آن حوالی هستند بازدید نمایید مانند: دریاچه ارواح، منطقه فیلبند دریاچه الیمالات و غیره که همگی در نزدیکی این منطقه هستند که می توانید در طول دوران سفر خود از آن بهره ببرید و از مناطق زیبا و بکر دیدن نمایید.

 

دیدنی های نزدیک به جنگل سی سنگان

شهر نوشهر در فاصله 38 کیلومتری

سد آویدر در فاصله 7 کیلومتری

دریاچه ممرز در فاصله 18 کیلومتری

 

توصیه هایی برای سفر به این جنگل

دقت داشته باشید در مدت زمانی که در پارک حضور دارید تمام نکات ایمنی را رعایت نمایید و در مکان که قید شده خطرناک است وارد نشوید. در این پارک به دلیل وجود حیوانات وحشی و وسیع بودن محیط پارک بهتر است به صور جمعی به پارک سفر نمایید و به طور کل سعی نمایید در کنار جمعیت باقی بمانید و به تنهایی وارد مکان های خلوت پارک نشوید.

برای اتش روشن کردن نیز دقت نمایید تا تنها در مناطق مشخص شده این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است کار شما باعث بروز آتش سوزی های گسترده شود. برای شنا کردن نیز حتما در قسمت های مشخص شده و استاندارد این کار را انجام دهید.

 

پارک جنگلی سی سنگان

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.