آشنایی با طراحی نما چوبی و یا چوب پلاست و ترمووود در خرید ویلا

نحوه طراحی نما چوبی و نوع ساخت چوب پلاست

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

ویلای نما چوبی یکی از مدرن ترین و جدید ترین نماها برای ساخت ویلا می باشد. در نما چوبی متریال کاملا طبیعی به کار می رود که شامل چوب طبیعی ست و به همین دلیل بسیار لاکچری و قیمتی محسوب می شود. در برخی از نماها دیده می شود که همراه با چوب متریال های دیگری نیز به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال ترکیب چوب با شیشه می تواند بسیار زیبا و رویایی باشد خصوصا برای ویلای جنگلی. زمانی که شما برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنید و اگر بخواهید که ویلای جنگلی خریداری نمایید این گزینه می تواند بهترین و زیباترین انتخاب برای نمای ویلا باشد.

این سبک از نما جدیدترین طراحی نما می باشد که در آن چوب ها فرآوری می شوند و می توان چوب ها را برای ویلا آماده نمود تا رطوبت و حشرات به آن ها نفوذ نکنند و باعث تخریب و پوسیدگی چوب نشوند. در فرآوری چوب ها، ابتدا آب چوب را تبخیر می کنند و سپس این چوب را با ترکیبی از جنس چسب و پلاستیک  مخلوط می کنند که در نهایت محصول به دست آمده مانند چوب مصنوعی می شود که به چوب پلاست و یا ترمووود نیز معرف است. علت این کار این است که در ساخت ویلا در مناطق شمالی مانند چمستان و غیره بتوان به سادگی از این چوب ها استفاده نمود همراه با اینکه اطمینان کامل از طول عمر بالای آن خواهیم داشت.

 

نما چوبی

ویژگی های نما ترمووود

خالص و طبیعی بودن محصول

ثبات ابعاد

سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی

استاندارد های بالا ترموود امکان استفاده از آن را در فضاهای مرطوب و باز مانند استخرها، ویلا استخردار، نماهای چوبی ساختمان ها، ویلای ساحلی، ویلای جنگلی را ایجاد میکند.

 

کیفیت چوب  ترمووود در نمای چوبی ویلا به عوامل زیر وابسته است:

مواد اولیه

میزان حرارت

انجام عملیات ترمو استاندارد

 

خصوصیات نمای چوب ساختمان و ترموود

نما چوبی در ویلاها و ساختمان ها در چند سال گذشته در اروپا بسیار طرفدار پیدا کرده است. یکی  از کشورهایی که در زمینه ترمووود بسیار پیشرفته است کشور فنلاند می باشد. در آن جا چوب پلاست با کیفیت بسیار بالایی تولید می شود و محصولات تولید شده دارای درجه کیفی عالی هستند. بسیاری از افراد که کیفیت کار برایشان مهم است سعی می کنند از چوب پلاست های کشور فنلاند استفاده نمایند.

زمانی که در ساخت ویلا خصوصا ویلا در شمال کشور از نمای چوبی و ترمو استفاده می شود باعث ایجاد یک محیط گرم و صمیمی شده و دیگر خبری از نماهای خشن که از سنگ وسیمان استفاده می شوند نیست و این موضوع باعث ایجاد تنوع بسیاری شده در عین اینکه می توان گفت با طبیعت اطراف، این سبک از نما تطابق بسیاری دارد. اما افرادی که ویلای نما چوبی دارند بدون شک بسیار گران قیمت تر از سایر نماها خواهند بود.

اگر خیلی تمایل دارید که نما ترکیبی باشد و تنها از چوب استفاده نشود می توانید آن را با شیشه همراه نمایید و از پنجره های بزرگ استفاده کنید تا هم روشنایی طبیعی بیشتر به خانه برسد و هم اینکه بتوانید از طبیعتی که در اطراف شما است به خوبی لذت ببرید و ویویی زیبا داشته باشید. برای مناطقی که بسیار سرد هستند مانند ویلای کوهستانی در زیر لایه های چوب نما از عایق بندی هایی خاص استفاده می کنند تا سرما کمتر به داخل خانه نفوذ نماید مانند عایق بندی های گرانولی که بسیار دوام بالایی دارند و خاصیت عایق خوبی نیز دارا هستند.

نما چوبی

کاهش مصرف چوب

استفاده از روکش های چوبی در نمای ساختمان به شکل چوب پلاست باعث کاهش مصرف چوب خالص در صنعت ساختمان سازی می شوند که به میزان قابل توجهی یعنی  98 درصد می باشد. همچنین علاوه بر اینکه مصرف چوب کاهش چشمگیری دارد طول عمر چوب پلاست های مصرفی در ساختمان سازی 5 برابر طول عمر چوب طبیعی و معمولی می باشد و این یعنی که دیگر نیازی نیست هر چند سال هزینه تعمیرات بسیاری برای نوسازی نمای چوبی خصوصا برای خرید ویلای جنگلی داشته باشید و میزان دور ریز مواد طبیعی هم در عین حال کاهش چشمگیری خواهد داشت.

موضع محیطی

همچنین از نظر زیست محیطی استفاده از چوب پلاست می تواند ایده بسیار عالی باشد. زیرا دیگر نیاز نیست درختان بسیاری قطع شوند تا تنها برای صنعت ساختمان سازی به کار روند با توجه اینکه مقدار کمی از چوب طبیعی همراه با مواد شیمیایی ترکیب می شود و چوب پلاست را می سازد پس قطع درختان هم در مقابل بسیار کمتر خواهد شد و این موضوع برای طرفداران محیط زیست بسیار عالی خواهد بود.

نما چوبی

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید که ممکن است شما ایده های مختلف را در ذهن پرورش دهید اما در هنگام اجرایی شدن با مشکل مواجه شوید ، برای این که بتوانید یک ویلای نما چوبی طراحی و پیاده سازی کنید بهتر است با یک گروه متخصص مشورت کرده تا راهنمایی های لازم برای شما داده شود. اگر می خواهید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید مشورت کردن با یک تیم آگاه را در دستور کار خود قرار دهید.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.