انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق پذیرایی و نشیمن

آشنایی با کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

استفاده از کاغذ دیواری می تواند یک ایده عالی برای تغییر دکوراسیون و رنگ دیوارها باشد. با استفاده از کاغذ دیواری می توانید به خانه و اتاق خود بافت بدهید و آن قسمت را دارای یک سبک و الگو نمایید. برای انتخاب کاغذ دیواری شاید دچار سردرگمی شوید زیرا انواع بسیار مختلفی دارد از مدل های ساده گرفته تا سه بعدی که به تازگی به روی کار آمده اند و به صورت تکی بر روی یک دیوار کار می شوند. حتی اگر بخواهید می توانید عکس های مختلف و یا عکس خودتان را به عنوان کاغذ دیواری سفارش دهید و تا بر روی دیوار نصب نمایید.

 اما از تمام این موارد گذشته به اعتقاد بسیاری از افراد کاغذ دیواری به رنگ سفید بسیار زیباتر و کاربردی تر است زیرا می توان به سادگی با تمام لوازم آن را ست نمود. رنگ های خنثی و یا ملایم می توانند برای خانه بسیار مناسب باشند. در این صورت می توانید برای زیباتر شدن خانه از سایر لوازم کمک بگیرید به طور مثال تابلوها و پرده ها و کوسن های گلدار و غیره. در ادامه موارد بیشتری را برای انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب ارائه خواهیم نمود.

انتخاب کاغذ دیواری

نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

شما می توانید از ترکیب رنگ به همراه کاغذ دیواری استفاده نمایید. بسیاری از شرکت ها رنگ های مطابق با کاغذ دیواری را تولید کرده اند که در این صورت دیگر نیازی نیست برای یافتن رنگ هماهنگ جستجو نمایید. همچنین دستان شما برای انتخاب رنگ های بسیاری باز خواهد بود.

  • نصب کاغذ دیواری

اگر می خواهید خودتان کاغذ دیواری را نصب نمایید بهتر است ابتدا از یک قسمت کوچک و یک گوشه کار را آغاز نمایید تا کم کم به سمت دیوارهای وسیع تر بروید. با این کار بهتر می توانید روند نصب کاغذ دیواری را مدیریت نمایید.

  • تطابق کاغذ دیواری و مبلمان

از جمله مواردی که بسیار مهم است این است که شما بتوانید کاغذ دیواری را با رنگ مبلمان خود تطبیق دهید. در این صورت یک دکوراسیون بسیار شیک و عالی خواهید داشت. البته می توانید از ساتن و غیره هم به عنوان دیوار پوش استفاده نمایید که یک سبک اروپایی است.

ایجاد انسجام در فضای اتاق

اگر تمایل دارید که تمام قسمت های خانه یکدست دیده شود و از یکدیگر جدا نباشند می توانید از یک رنگ و شکل کاغذ دیواری در تمام خانه استفاده نمایید تا همه یکدست باشد. البته برای این کار نباید سراغ طرح های شلوغ بروید بهتر است نوع ساده کاغذ دیواری را انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

بهترین انتخاب این است که از رنگ غالب با رنگ متضاد استفاده نمایید با این کار شما می توانید به صورت هنرمندانه ای خانه را زیبا نمایید بدون اینکه از طرح های شلوغ و رنگ های بسیار تند در همه جای خانه استفاده کرده باشید.

انتخاب تم

برای انتخاب تم به لوازم و دکوراسیون کل خانه دقت نمایید. اگر همه چیز سبک کلاسیک دارد به سراغ کاغذ دیواری با این تم بروید و اگر همه چیز به شکل روستیک است می توانید کاغذ دیواری هایی که به شکل آجر و یا چوب هستند انتخاب نمایید تا آن حالت بافت دار و سنتی سبک روستیک حفظ شود.

انتخاب کاغذ دیواری

ایده های کاربردی کاغذ دیواری در اتاق نشیمن

می توانید در اطراف شومینه از کاغذ دیواری های گلدار استفاده نمایید و همچنین رنگ های ملایم که در کنار گرما و حرارت شومینه یک فضای متعادل را ایجاد نماید. همچنین کاغذ دیواری هایی به رنگ و شکل طبیعت نیز می توانند برای این قسمت از خانه بسیار مناسب باشند.

برای اتاق پذیرایی بهتر است از یک رنگ اصلی و غالب برای مبلمان استفاده نمایید و در کنار آن از رنگ های خنثی برای کاغذ دیواری و یا اینکه رنگ های ملایم را در نظر داشته باشید تا در عین تضاد یک محیط عالی را ایجاد نمایید. رنگ سفید می تواند بهترین انتخاب به عنوان یک رنگ خنثی باشد.

می توانید از ترکیب همیشگی اما جذاب رنگ سفید و سیاه استفاده نمایید به این صورت که مبلمان سیاه باشد اما کاغذ دیواری سفید در این صورت یک تضاد بسیار جذاب را ایجاد می کنید که هیچ گاه تکراری نخواهد شد و از مد نخواهد افتاد. لوازم به رنگ سیاه برای ست کردن در دسترس شما خواهد بود. در میان این رنگ چه برای کاغذ دیواری و چه برای مبلمان و غیره استفاده از رنگ طلایی نیز جذاب خواهد بود و حالتی لاکچری به محیط می دهد. این سبک بیشتر برای دکوراسیون خرید ویلاهای مدرن کاربرد خواهد داشت که از لوازم فلزی و رنگ های نقره ای و طلایی برای زیباتر ساختن خانه استفاده می کنند.

استیکرها نوع دیگری از اکسسوری ها برای تزیین دیوار هستند که می توان برای خانه هایی که امکان کاغذ دیواری کلی وجود ندارد استفاده شود و یا اینکه تنها به منظور جذاب تر ساختن فضا کاربرد دارند. زیرا می توان از اشکال مختلف استفاده نمود و یک سبک جدید را برای دکوراسیون ایجاد کرد تا از حالت تکراری و یکنواخت خارج شود.

انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب نوع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها انواع بسیار متنوع و گوناگونی دارند. شما با شناخت انواع  کاغذ دیواری می توانید در انتخاب هوشمندانه تر عمل نمایید و یک انتخاب کاملا مناسب انجام دهید. در ادامه چند نوع از کاغذ دیواری ها را برای شما معرفی خواهیم نمود که شامل:

کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری از نوع  کاغذی، نازک و غیر قابل شستشو است. دوام آن به طور معمول 1 تا 2 سال می باشد و این موضوع را باید در خاطر داشته باشید که بسیار ساده و آسان پاره می شود پس برای اتاق کودک به هیچ وجه مناسب نیست. تنها مزیتی که دارد این است که نسبت به سایر مدل های کاغذ دیواری قیمت پایین تری دارد.

انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری PVC  با روکش وینیل

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل بسیار محکم و بادوام است. طول عمر آن حدود 5 سال است و به سادگی پاره نمی شود و همچنین یک کاغذ دیواری قابل شستشو و ضد خش است پس می توان گفت که برای اتاق کودکان نیز مناسب خواهد بود.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری نانو با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر تمام ویژگی های کاغذ دیواری PVC ، مزیت های دیگری نیز دارد که شامل:

ضد دوده و کثیفی است.

ضد حساسیت است.

در برابر آفتاب مقاوم است.

پاره نمی شود.

عایق گرما و صدا است.

در نظر داشته باشید که به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو در ساخت آن قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری دارد.

انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری مخملی یک نوع کاغذ دیواری ویژه دکوراسیون کلاسیک است که از جنس پارچه یا کاغذ دیواری  PVC ساخته شده است و دارای نقش و نگارهایی از جنس مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی است. وجود این نقش و نگارهای مخملی باعث می شود تا این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو با مواد شوینده نباشد. کاغذ دیواری مخملی معمولا دارای طرح های کلاسیک و رنگ های تیره است و به خوبی با مبلمان هماهنگ می شود. این نوع کاغذ دیواری بسیار خاص و زیباست و از کاغذ دیواری های معمولی قیمت بیشتری دارد.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی از فاصله چند متری به صورت برجسته دیده می شود و علت این امر آن است که سایه هایی به صورت خاص و زاویه دار بر روی آن قرار گرفته اند. این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو بوده و بسیار پرطرفدار است و برای ویلاهای مدرن می تواند یک انتخاب عالی باشد.

انتخاب کاغذ دیواری

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا در شمال  به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش ویا خرید ویلا در چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.