گزینش و نحوه انتخاب کفپوش مناسب برای طراحی داخلی ویلا

تکنیک های انتخاب کفپوش مناسب برای هر ویلا

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

زمانی که می خواهید یک ویلای زیبا و مدرن و جذاب داشته باشید بدون شک باید به تمام جزییات آن خصوصا تزیینات توجه ویژه ای داشته باشید. در این میان بدون شک کفپوش می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد تا خانه شما را زیباتر و اصولی تر نشان دهد و دکوراسیون آن را تکمیل خواهد نمود.

کفپوش ها می توانند فضای خانه را گرم و صمیمی نمایند و همچنین با توجه به نوع چینش آن ها و رنگی که دارند، می توان مبلمان و لوازم چوبی را مطابق با آن ها و یا حتی متضاد با آن ها انتخاب نمود تا جلوه زیباتری داشته باشد. برای انتخاب بهترین کفپوش که متناسب با فضای ویلای شما باشد عوامل بسیاری دخیل هستند که در ادامه چند مورد از آن ها را بررسی خواهیم نمود.

 

انتخاب کفپوش

سرامیک بهتر است یا پارکت؟

اینکه کف ویلای خود را با سرامیک پوشش دهید و یا کفپوش هم به سلیقه شما بستگی دارد و هم به شرایط خانه و میزان هزینه ای که می توانید پرداخت نمایید. به طور مثال اگر فرزند کوچک دارید بهترین پوشش برای ویلا بدون شک کفپوش چوبی و یا پی وی سی می باشد زیرا می تواند جلوی آسیب ها و صدمات را بگیرد و همچنین در زمستان سرمای کف خانه را کمتر به داخل خانه و خصوصا کودکی که بر روی زمین به صورت چهار دست و پا راه می رود، منتقل می نماید.

 اما به این نکته باید دقت داشته باشید که اگر انتخاب کفپوش برای شما در اولویت است باید با توجه به میزان رفت و آمدی که دارید و سبک زندگی خود کفپوش متناسب با آن را خریداری نمایید که گاها ممکن است قیمت بسیاری داشته باشد اما می تواند سالیان سال برای شما به خوبی کار نماید.

اگر در ویلای کوهستانی و جنگلی قرار دارید بهترین انتخاب کفپوش هایی به صورت چوب و پی وی سی است زیرا هم به عنوان عایق عمل می کند و هم اینکه رطوبت کمتری به کف می رسد اما اگر ویلای ساحلی دارید گزینه بهتر همان سرامیک است زیرا در مقابل رطوبت می تواند مقاومت بیشتری داشته باشد اما اگر کفپوش چوبی در ویلای ساحلی قرار دهید خیلی زود دچار پوسیدگی می شود.

 

آشنایی با انواع کفپوش ها

البته تمام کفپوش ها از جنس چوب نیستند و دارای جنس های مختلف پلاستیکی ( پی وی سی) و یا حتی فلزی می باشند که می تواند بافتی متفاوت داشته باشد و خصوصا برای خرید ویلاهای مدرن بسیار زیبا خواهد بود. حتی اگر در ویلای ساحلی هستید و نمی توانید از کفپوش چوبی استفاده نمایید می توانید از کفپوش های پی وی سی و اپوکسی بهترین استفاده نمایید.

 کفپوش های جنس رزین و اپوکسی نیز انواع دیگر هستند که که می تواند برای ویلاهای مدرن عالی باشد برای ویلای ساحلی نیز گزینه خوبی ست زیرا در برابر رطوبت مقاوم هستند و حتی می توانید هر نوع طرحی که تمایل دارید بر کف خانه خود پیاده سازی نمایید.

کفپوش ها دارای انواع مختلفی دارند که شامل: پارکت، پارکت لمینیت، کفپوش چوبی، رولی، سنگ طبیعی، سرامیک، موزاییک، بتنی، موکت و اپوکسی می باشند.

 

انتخاب کفپوش

عوامل موثر در انتخاب کفپوش مناسب

1- سبک زندگی

نوع ویلا و سبک زندگی و تعداد افرادی که به ویلا رفت و آمد می کنند در انتخاب کفپوش می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

اگر رفت و آمد در ویلای شما بسیار انجام می شود و یا اینکه لوازم سنگینی را مدام جا به جا می کنید و یا اگر فرزند و حیوان خانگی دارید بدون شک فرش پوشش مناسبی نخواهد بود و به جای آن بهترین نوع کفپوش برای ویلا سرامیک، ونیل و یا کفپوش چوبی خواهد بود.

اگر کفپوش چوبی بر کف خانه قرار داشت و تمایل داشتید که فرش نیز بر روی آن قرار دهید این کار برای افرادی که تعداد کمی در خانه هستند می تواند ایده ای خوب باشد.

2- محل قرارگیری کفپوش در خانه

انتخاب کفپوش به محل قرارگیری آن نیز بستگی دارد. به طور مثال معمولا کفپوش ها در قسمت ورودی خانه بسیار زیبا و جذاب هستند تا نمای خانه را تحت تاثیر قرار دهند همچنین باید درعین زیبایی مقاومت بالایی نیز داشته باشند  زیرا قرار است  در برابر عواملی مانند: برف، باران و گل قرار گیرند.

اما در اتاق خواب و خصوصا اتاق کودک باید کفپوش ها راحت و نرم باشند تا کودک احساس ناراحتی نکند.

در نهایت  کفپوش حمام باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد و راحتی و نرمی آن چندان مهم نخواهد بود. چوب سخت و یا کفپوش لمینت برای مکان هایی این چنینی که دارای رطوبت بالایی هستند اصلا توصیه نمی شود. همچنین برای استخر و ویلاهای ساحلی و ویلای استخر دار گزینه خوبی نیستند.

3- هزینه و قیمت تمام شده کفپوش

انتخاب کفپوش در طراحی داخلی به میزان بودجه ای که باید برای خرید آن صرف کنید بستگی دارد. تمامی متریال برای کفپوش ها دارای رتبه بندی از نظر درجه کیفی می باشند.

این موضوع در انتخاب فرش نیز خود را نشان می دهد مانند اینکه شما فرش ماشینی می خرید که هزینه بسیار کمتری داشته باشد اما اگر بتوانید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید می توانید از فرش های دست بافت استفاده نمایید.

اگر می خواهید بر روی سنگ و سرامیک و کفپوش فرش قرار دهید حتما دقت نمایید که پدهای ترمز گیر در زیر فرش وجود داشته باشد در غیر این صورت فرش ها مدام جمع خواهند شد و نخواهند گذاشت که به راحتی در خانه حرکت نمایید.

سنگ و سرامیک به عنوان کفپوش، قیمتی بیشتر از فرش های ماشینی دارند. کاشی ها قیمت کمتری دارند اما زیبایی چندانی ندارند و همچنین مقاومت کمی دارند و ممکن است سریع دچار شکستگی شوند. پارکت و لمینیت می تواند بهترین گزینه و مقرون به صرفه ترین گزینه باشد.

 

4- انتخاب کفپوش سازگار با محیط زیست

اگر طرفدار محیط زیست هستید و می خواهید انتخاب کفپوش شما به محیط زیست آسیبی وارد نکند و در واقع دوست دار محیط زیست هستید، می توانید از یکسری کفپوش های خاص استفاده نمایید مانند: تایل های شیشه ی قابل بازیافت، پارکت های چوب بامبو و چوب پنبه.

کفپوش های چوب پنبه ای علاوه بر اینکه آسیبی به محیط زیست نمی زنند می تواند باعث جذب صدا نیز شوند. این ویژگی برای افرادی که در طبقات مختلف زندگی می کنند و سر و صدای بسیاری دارند مانند کفش های پاشنه دار و غیره می توانند از این کفپوش ها استفاده کنند.

اگر خانه شما حال و هوایی صنعتی و مینیمال دارد می توانید از بتن اکسپوز و بتن رنگ آمیزی شده نیز به عنوان کفپوش برای خانه استفاده نمایید که هم زیبا هستند و هم آسیبی به محیط زیست نمی زنند.

 

انتخاب کفپوش

سخن پایانی

توجه داشته باشید که ممکن است شما ایده های مختلف را در ذهن پرورش دهید اما در هنگام اجرایی شدن با مشکل مواجه شوید ، برای این که بتوانید ایده های خوب را طراحی و پیاده سازی کنید بهتر است با یک گروه متخصص مشورت کرده تا راهنمایی های لازم برای شما داده شود. اگر می خواهید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید مشورت کردن با یک تیم آگاه را در دستور کار خود قرار دهید.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.