انگلیش هوم یا دکوراسیون انگلیسی با سبکی شاد و فانتزی

آشنایی با دکوراسیون انگلیش هوم

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

انگلیش هوم یکی از آن دکوراسیون ها و طراحی های داخلی بسیار دوست داشتنی است که یک دنیای زیبا و رنگارنگ و فانتزی را پیش روی شما می گذارد. همان طور که از نام این سبک پیداست این دکوراسیون مربوط به کشور انگلستان می باشد و دلیل به کار بردن رنگ های شاد و گرم و جذاب این است که آب و هوای غالب در این منطقه اکثرا سرد و بارانی است و روزهای کمی پیش می آید که خوردشید در آسمان دیده شود از این رو با این دکوراسیون می توان شادابی و نشاط را به خانه آورد.

عناصر اصلی در این سبک پارچه های چیت گلدار، کاغذ دیواری های پر نقش و نگار، و قالی های رنگارنگ، و ترکیبی از اشیاء هنری قدیمی، قیمتی که همگی به طور معمول دارای طرح گل می باشند. رنگ هایی که غالبا در این سبک استفاده می شوند شامل: سفید، شیری، صورتی، گلبهی، آبی آسمانی و کرم می‌باشد که می توانید با توجه به علاقه و سلیقه و سبک کلی خانه آن ها را انتخاب نمایید.

انگلیش هوم

اجرای سبک انگلیش هوم در فضای خانه و ویلا

در سبک انگلیش هوم استفاده از پارچه های گلدار و رنگ های شاد در اولویت است. این موضوع باید در تمام لوازم دیده شود مانند لوازم آشپزخانه، ظروف، کوسن ها، پرده و مبل و غیره. در ادامه برای شما به صورت جز به جز توضیح خواهیم داد که چگونه این سبک را در خانه اجرا نمایید.

1- پرده گلدار

اولین قدم برای داشتن یک دکوراسیون انگلیش هوم این است که سراغ انتخاب پرده بروید و باید حتما پرده شما گلدار باشد. پرده را می تواند جزیی تاثیرگذار از دکوراسیون دانست تا بتواند شما را به نتیجه دلخواه خود نزدیک تر نماید. یکی از ایده های جالبی که در سبک انگلیش هوم وجود دارد این است که شما پس از انتخاب پرده می توانید آن را با کوسن و رومبلی و یا حتی کاغذ دیواری ست نمایید زیرا این کار یک روش روتین برای سبک انگلیش هوم است و بسیار پرطرفدار و دوست داشتنی خواهد بود.

2- تاپستری گلدار

یکی از موارد جالب که شاید در دکوراسیون های دیگر دیده نشود این است که در انگلیش هوم پارچه های گلدار انتخاب می شود تا از دیوار آویخته شوند. البته می توانید به جای پارچه های گلدار از پارچه ها ساده اما با رنگ های مرسوم در این سبک استفاده نمایید. این کار به جای کاغذ دیواری کاربرد دارد خصوصا برای زمانی که می خواهید کوسن های مبل را با دیوار ست نمایید. در اینجا به سادگی می توانید از پارچه استفاده نمایید و به دیوار بکوبید و یک خانه فانتزی و زیبا داشته باشد.

انگلیش هوم

3- رومبلی و کوسن گلدار

شما می توانید برای مبل ها در سبک انگلیش هوم به سراغ مبل هایی گلدار بروید و یا رنگ های ملایم و شاد را انتخاب نمایید که متناسب با فضای این سبک باشد. خصوصا اگرقصد شما  خرید ویلا در چمستان  و یا ویلای کوهستانی باشد با توجه به فضای سردی که درون آن قرار گرفته اید نیاز است که رنگ های شاد و زیبا استفاده نمایید تا خانه از حالت بی روح بودن خارج شود. اما اگر در حال حاضر امکان خرید مبل های جدید ندارید می توانید پارچه های بافت دار و گلدار انتخاب نمایید  و روکش های مبل را تعویض نمایید می توانید دو مبل تک نفره را پارچه گلدار بکشید و دو مبل دیگر را با رنگ های ملایم روکش نمایید.

پس از مبل ها به سراغ کوسن می رویم. کوسن می تواند نقش مهمی در دکوراسیون انگلیش هوم داشته باشند خصوصا برای مبل هایی که تنها دارای رنگ ها ملایم هستند. می توانید پارچه های کوسن را از نوع گلدار انتخاب نمایید با این کار هم دکوراسیون شما تکمیل شده و هم اصول آن حفظ شده و در نهایت این که هزینه بسیار کمتری برای شما خواهد داشت. می توانید نوع و رنگ پارچه کوسن را با پرده و دیوارها ست نمایید که از کارهای روتین در سبک انگلیش هوم  می باشد.

انگلیش هوم

4- مبل شزلون گلدار

مبل شزلون یکی دیگر از عناصر مهم در دکوراسیون انگلیش هوم است که در صورت قرار دادن آن در خانه می توان گفت کفه ترازو به سمت انگلیش هوم به شدت سنگینی خواهد نمود حتی اگر پارچه های گلدار چندانی به کار نبرده باشد. شما می توانید از این مبل استفاده نمایید و پارچه قسمت تکیه گاه آن را به صورت گلدار سفارش دهید و کف آن ساده باشد و یا بالعکس. حتی می توانید مبل را به صورت ساده با رنگ ملایم انتخاب نمایید و در مقابل با استفاده از کوسن های رنگی و گلدار آن را تزیین نمایید تا تاثیر خوبی بر دکوراسیون کلی خانه شما داشته باشد.

در ویلای ساحلی وجود مبل شزلون بسیار عالی خواهد بود زیرا یک تکیه گاه و محل استراحت را برای شم فراهم می کند تا به آن تکیه دهید و بتوانید دریا و ساحل را تماشا نمایید. می توانید حتی آن را به صورت تک رنگ سفید انتخاب نمایید که کمی به فضای منزل آرامش دهد و تمام لوازم شما گلدار نباشد.

5- کاغذ دیواری گلدار

با استفاده از کاغذ دیواری در کمترین زمان ممکن می توانید دکوراسیون ویلای خود را از حالت ساده به انگلیش هوم تغییر دهید. برای این کار کافیست از کاغذ دیواری گلدار استفاده نمایید  یا در یک دیوار کاغذ گلدار استفاده نمایید و در سایر دیوارها تنها رنگ ملایم متناسب با سبک انگلیش هوم، این کار مانع از شلوغ شدن بیش از حد فضا می شود. همچنین می توانید همان طور که در بالا اشاره شد از پارچه های گلدار به جای کاغذ دیواری برای ست کردن رنگ کوسن و دیوار استفاده نمایید که بسیار زیبا خواهد بود. اما باید دقت داشته باشد که برای ویلاهای ساحلی استفاده از کاغذ دیواری چندان ایده خوبی نخواهد بود به دلیل رطوبت بالا.

 

انگلیش هوم

اجرا کردن سبک انگلیش هوم در اتاق خواب

در اتاق خواب نیز باید سبک انگلیش هوم را اجرا نمود تا بتوان یک دکوراسیون کامل و یکدست داشت. باز هم در این جا می توانید ابتدا از پرده ها شروع نمایید و بهتر است رنگ پرده ها را به صورت ترکیبی از پارچه گلدار و حریرهای رنگی انتخاب نمایید که فضا چندان شلوغ نشود. پس از آن کاغذ دیواری وجود دارد که می توان هم از ترکیب کاغذ دیواری گلدار و رنگ استفاده نمود و هم از پارچه های مطابق با روتختی و کوسن های تزیین که بر روی تخت خواب قرار می گرند که بستگی به نوع سلیقه شما دارد.

1- روتختی گلدار

مهم ترین عنصر تزیینی در اتاق خواب بدون شک رو تختی می باشد که می توان به سادگی آن را برای دکوراسیون انگلیش هوم به کار برد. رو تختی های گلدار در بازار به وفور یافت می شوند که همراه با کوسن و غیره هستند اما باید توجه داشته باشید که گل های آن ریز باشد و بیشتر از رنگ های ملایم استفاده شده باشد زیرا شما در فضای اتاق خواب به آرامش نیز دارید و چندان خوشایند نیست که فضا با استفاده بیش از حد از پارچه های گلدار شلوغ شود و برای شما تبدیل به یک مکان پراز تشویش شود.

بهتر است رنگ سرویس خواب خود را سفید انتخاب نمایید که با رنگ ها و پارچه های گلدار تطابق بیشتری داشته باشد و رنگ ها به خوبی بر روی اتاق و تخت خواب بنشینند.

2- قالیچه گلدار در دکوراسیون انگلیش هوم

نکته دیگر که در اتاق خواب و همچنین پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد قالیچه و فرش است. قالیچه ها برای این هستند که بتوانند زمین را پوشش دهند و از حالت خالی بودن و بی روح بودن خصوصا برای خانه هایی که دارای کف پوش سنگ و سرامیک هستند، خارج نماید. قالیچه های گلدار به سادگی در دسترس هستند و می توان انواع آن را انتخاب نمود اما دقت کنید که اگر کاغذ دیواری های شما و به همراه پرده گلدار هستند پس بهتر است فرش و قالیچه را به صورت ساده و تک رنگ انتخاب نمایید تا همه چیز بیش از حد شلوغ نباشد.

 

انگلیش هوم

چگونگی اجرای سبک انگلیش هوم در آشپزخانه

برای اجرای انگلیش هوم در آشپزخانه چندان کار سختی نخواهید داشت می توانید برای اولین قدم که بزرگترین قدم نیز است به سراغ پرده های گلدار باید بروید که البته امکان استفاده از نوع چهارخانه هم برای آشپزخانه وجود دارد که تا حدودی با پرده های پذیرایی و اتاق خواب تفاوت داشته باشد و یا این زبرا  با طرح های مختلف استفاده نمایید. پس از آن سرویس دستگیره ها و دستمال و پیشبند آشپزخانه مهم است که باید گلدار باشد و معمولا به رنگ های آبی و صورتی ملایم می باشد تا بتواند در سبک و حالت خود باقی بماند.

میز ناهار خوری نیز از عناصر موجود در آشپزخانه است که می تواند به رنگ سفید باشد و برای رویه آن از پارچه های رنگی و گلدار استفاده نمود. روکش های صندلی نیز بنا به سلیقه خود فرد می تواند به هر رنگ و شکلی باشد.

– ظروف گلدار

حال نوبت به ظروف گلدار می رسد که باید برای فضای آشپزخانه آن ها را فراهم نمود. معمولا ظروفی که گلدار هستند به سادگی در بازار قابل دسترس هستند تا بتوانید آن ها را خریداری نمایید و به تم گلدار خانه پایبند بمانید. این ظروف به صورت ست های کامل هستند. شما می توانید یک سری از ظروف دیگر را به صورت تکی و تزیینی برای کامل کردن ست خود خریداری نمایید. دستمال سفره ها و پارچه های زیر بشقابی نباید فراموش شوند و بهتر از پارچه های گلدار شلوغ باشند تا در صورت ایجاد لک ر رور آن ها دیده نشود.

انگلیش هوم

ویژگی های بارز سبک انگلیش هوم در چند جمله :

  • استفاده از رنگ های ملایم همراه با ترکیب بندی چند گانه برای هماهنگی بیشتر زمینه با تجهیزات
  • استفاده از نقش گل بر روی تمامی وسایل داخلی مانند: پرده ها، رو مبلی ها و حتی تزئینات چینی
  • هماهنگی کلیه روکش ها و منسوجات در غالب یک فضا با زمینه یکسان در پالت رنگی متفاوت
  • استفاده از مبلمان با طرح شزلون در کنار شومینه، پنجره یا گوشه ی فضا
  • بهره گیری از قالیچه ها و فرش های طرح ابریشمی گلدار با زمینه ی روشن در پوشش کف
  • استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار پوس، با تراز رنگی متناسب با مبلمان و تزئینات داخلی و ترکیب سطوح رنگ شده

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش ویا خرید ویلا در چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.