نکات مهم در خرید و فروش ویلا و خانه در شمال

بررسی نکات مهم برای خرید و فروش ویلا

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

برای خرید و فروش خانه، آپارتمان و حتی ویلا نیاز است که یکسری از نکات را بدانیم تا بتوانیم راحت تر و با دانش بیشتری این کار را انجام دهیم. برای اینکه بتوانیم صاحب یک ملک و یا خانه شویم نیاز است یکسری از کارها را انجام دهیم. بسیاری از افراد فکر می کنند تلاش برای فروش یک ویلا به این صورت است که بدون هیچ استراحتی برای آن باید تلاش کنند. اما در واقع چنین نیست و باید از راه اصولی پیش رفت. از این طریق شاید حتی در کمتر از یک هفته بتوان ویلا را به فروش رساند.

با این کار هم در زمان و انرژی خودتان صرفه جویی کرده اید و هم اینکه می توانید یک فرد با تبحر جلوه نمایید که برجسته تر در میان سایر املاکی ها باشید. یکسری از تکنیک ها برای این کار وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم نمود. این نکات در دید و نگاه اول بسیار ساده هستند اما زمانی که آن ها را رعایت می کنیم خواهید دید که دیگر از سادگی خارج می شوند و مانند یک هدف به آن ها نگاه خواهید نمود.

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند برای خرید و یا فروش اقدام کنند کار را از ابتدا به عهده فرد دیگری می گذارند. اما اگر این نکات را آموزش ببینید خواهید دید که خودتان نیز می توانید بیش از نیمی از کارها را آماده نمایید. پس با ما همراه باشید تا نکات بیشتر و کامل تری را در این مورد آموزش ببینید.

خرید و فروش ویلا

نکته شماره ۱: اهمیت نمای بیرونی و محوطه اطراف ویلا

اگر قصد دارید یک فرد موفق در فروش ویلا باشید بهتر است به نمای آن و اطراف ویلا اهمیت دهید. زیرا نما اولین برخوردی است که مشتری با خانه دارد و باعث می شود بر اساس نما تصمیم اولیه خود را بگیرد که آیا برای بازدید بیشتر وارد ویلا شود و یا خیر. گل‌ها، گیاهان، چمن‌کاری، درختچه‌ها، مسیر حرکت به سمت خانه، حیاط سازی و موارد دیگر در نگاه اول، نظر خریدار را به ملک جلب خواهد نمود. پس بهتر است اگر نما و محوطه دارای مشکلی است کمی آن را مرتب نمایید.

برای این کار نیازی نیست هزینه چندانی صرف کنید. کمی محوطه را تمیز کنید در نهایت اگر نیاز بود چند بوته کوچک بکارید تا محوطه زیبا شود. این ها مواردی ساده است اما در عین حال بسیار مهم زیرا می تواند در دید مشتری تاثیرگذار باشد تا زمان بیشتری را صرف تصمیم گیری برای خرید ویلا نماید. همچنین در نهایت مشتری مشتاق می شود ویلا را خریداری نماید زیرا از نظر او محوطه و نما زیبا است و در طرفی دیگری نیازی به صرف هزینه برای زیباسازی آن ها ندارد.

نکته شماره ۲: از میان برداشتن بی ‌نظمی‌ ها

بهتر است بی نظمی ها و بهم ریختگی های اطراف خانه را نظم و ترتیب دهید. زیرا زمانی که ملک را به مشتری نشان می دهید این بی نظمی مانع از دیدن زیبایی ویلا خواهد شد و هر چه این مورد بیشتر باشد می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند و حتی فرد را از خرید ویلا منصرف نماید. بسیاری از این بی نظمی ها مربوط به زباله و لوازمی ست که دیگر قابل استفاده نیستند. پس بهتر است آن ها را دور بریزید تا فضا باز شود و نظم پیدا نماید.

اگر قرار است ویلا را همراه با لوازم به فروش برسانید می توانید لوازم را مرتب کنید و اگر لوازمی به درد نخور محسوب می شود آن را از ساختمان خارج نمایید. زیرا اگر ویلا لوازم اضافی داشته باشد و یا بهم ریخته باشد باعث می شود کوچکتر دیده شود و یا اینکه تاریک به نظر بیاید. این موضوع بدون شک تاثیر منفی در دید مشتری خواهد داشت. انباری و گاراژ را نیز سر و سامان دهید و سعی کنید لوازم اضافی را دور بریزید زیرا این محیط ها معمولا لوازم اضافی بسیاری را درون خود جای می دهند. همچنین بسیار مهم است که پارکینگ دارای فضای زیادی باشد.

خرید و فروش ویلا

نکته شماره ۳: رنگ کردن داخل ویلا

اگر فضا و  دیوارها ی خانه کمی کثیف است و تیره و تار شده بهتر است برای نقاشی آن اقدام نمایید. این کار و اندکی بازسازی می تواند فضای خانه را به صورت کلی تغییر دهید. حتی اگر حس می کنید درب ها مشکل دارد خصوصا در فضای شمال که رطوبت بسیار است و معمولا در و پنجره ها زود پوسیده می شوند می توانید آن ها را تعویض نمایید. شاید برای شما زمان بر باشد اما در عوض می دانید که می توانید در روند فروش خانه تاثیرگذار باشد.

می تواند از رنگ های شاد و جدید در ویلا استفاده نمایید که از حالت کهنه و قدیمی خارج شود. فضای خانه شاداب باشد و دیگر کسل کننده نیز نباشد. اگر خانه همراه با لوازم است که کار شما بسیار راحت تر خواهد بود زیرا تم رنگی خانه را مشاهده می کنید و می توانید بر اساس آن رنگ هایی متضاد و مشابه را به کار ببرید. البته که می توانید نظر کلی مردم را در این موضوع دخیل نمایید تا با هر نوع وسیله ای رنگ ها هماهنگ باشد. رنگ‌های خنثی در طیف سفید، نقره‌ای، کرمی روشن، رنگ‌هایی هستند که اکثر مرد م آن ها را می پسندند.

نکته شماره ۴: کمک گرفتن از مشاوران املاک با تجربه

زمانی که می خواهید یک ویلا را به فروش برسانید خصوصا در دفعات اولیه بهتر است یک کارشناس با تجربه در این مورد مشورت نمایید. چند بار این کار را انجام دهید تا یکسری از نکات را متوجه شوید و بتوانید فوت و فن کار را یاد بگیرید. زیرا مشاوران و کارشناسان به تمامی موارد مسلط هستند از خانه و مصالح و نوع ساخت گرفته تا محل و منطقه و غیره. از این رو می توانند هم در قیمت گذاری کمک نمایند و هم اینکه نکات را به شما بگویند که زودتر بتوانید ملک را به فروش برسانید.

از دیگر نکاتی که باید آن را به خوبی آموزش ببینید فن مذاکره و قانع کردن مشتری برای خرید است که در اینجا باید وارد مسائل حقوقی نیز بشوید که باز هم نیاز به مطالعه و آموزش در این زمینه است. در ادامه شما می توانید خودتان به یک فرد با تجربه در این زمینه تبدیل شود  دیگر نیازی نخواهد بود که از دیگر کارشناسان کمک بگیرید. همچنین اگر در منطقه شناخته شده باشید مشتریان بسیاری به سراغ شما خواهند آمد.

نکته شماره ۵:  آگهی فروش خانه

گاهی اوقات می توانید برای برخی از خانه ها و ویلاها آگهی فروش بزنید تا دیگران نیز از وجود چنین ملکی با خبر شوند. در این صورت خیلی سریع تر و ساده تر می توانید مشتری پیدا کنید. می توانید در اینترنت تبلیغات خود را انجام دهید و یا این که در روزنامه ها آگهی چاپ کنید که یک ویلا و یا ملک برای فروش دارید.

نکته شماره ۶: تهیه عکس با کیفیت از ویلا

اگر قصد دارید برای فروش خانه و ویلا در اینترنت آگهی دهید بهتر است عکس هایی با کیفیت را تهیه نمایید. همچنین از تمام خانه و نماهای مختلف عکس بگیرید تا مشتری بتواند همه چیز را به خوبی ببیند و در این صورت راحت تر می تواند برای خرید ویلا تصمیم بگیرد. اگر خودتان نمی توانید کار عکاسی را به خوبی انجام دهید بهتر است از یک عکاس حرفه ای خواهش کنید این کار را برای شما انجام دهد. زیرا عکس حرفه ای و عالی می تواند به روند کار شما کمک بسیاری نماید.

خرید و فروش ویلا

نکته شماره ۷: تهیه  ویدئو از ویلا

یکی دیگر از کارهایی که می تواند انجام دهید این است که به جای عکس از ویدئو استفاده نمایید. با این کار می توانید خیلی کامل همه چیز را نشان دهید و تمام زوایای خانه برای مشتری به خوبی دیده می شود. در واقع یک بازدید مجازی را با این کار به مشتری هدیه می دهید علاوه بر اینکه دیگر زمانی برای مشتری صرف نشده تا خود را به ویلا برساند و برای بازدید حضوری آماده شود. پس هم در وقت صرفه جویی می شود وهم در هزینه هم برای شما این کار ساده تر است زیرا یک بار فیلم می گیرید و همه چیز را توضیح می دهید و دیگر نیازی نیست در یک روز برای چندین نفر این کار را تکرار کنید تنها ویدئو را به آن ها نشان می دهید و همه چیز آماده خواهد بود.

نکته شماره ۸: تبلیغات آنلاین فروش ویلا

بدون شک در حال حاضر اینترنت و دنیای مجازی می توانند تاثیر بسیاری بر تمام جوانب زندگی ما داشته باشند. از این رو تبلیغ در فضای مجازی را به خوبی در نظر داشته باشید. زیرا بازده خوبی دارد و همچنین می تواند کار شما را برای بازاریابی بسیار ساده نماید. یک تبلیغ جذاب آماده کنید و در همه جا آن را منتشر نمایید. استفاده از عکس های با کیفیت و متن های حرفه ای را فراموش نکنید.

نکته شماره ۹: نورپردازی ویلا

نورپردازی و سیستم‌های روشنایی ویلا می تواند جلوه و نمای ساختمان را بسیار تغییر دهد و بهتر نماید. پس تمام سیستم های نورپردازی را برای بیرون ویلا و ساختمان در نظر داشته باشید زیرا می تواند ویلا را مجلل و باشکوه نشان دهد. همچنین نورپردازی داخل خانه باعث می شود خانه زیبا و خاص و شیک به نظر بیاید. مشتری دیگر با دیدن فضای تاریک از ویلا زده نمی شود و حتی با دیدن روشنایی خانه می تواند برای خرید اقدام نماید.

زمانی که مشتری در حال بازدید است حتما تمام سیستم روشنایی را روشن کنید تا نورپردازی به صورت تمام و کمال انجام شود. با این کار مشتری می تواند تمام زوایای خانه را ببیند. البته اکثر ویلاهای شمال دارای این سیستم هستند خصوصا در قسمت تراس که برای یک ویلا در شمال قسمت بسیار مهمی محسوب می شود.

نکته شماره ۱۰: تمیز کردن کامل ویلا

بهتر است ویلا را به صورت کامل تمیز نمایید. همان طور که در ابتدای این متن گفته شد قسمت بیرونی ساختمان و محوطه را نظم  ترتیب ببخشید. بهتر است قسمت داخلی را نیز به همین منوال انجام دهید همچنین ویلا را تمیز و پاکیزه نمایید. هر چه خانه تمیز تر و درخشان تر باشد برای مشتری دل چسب تر خواهد بود. می توانید برای این کار از شرکت های خدمات منازل افرادی را بخواهید که به کمک شما بیایند. این افراد به صورت حرفه ای می توانند کارهای نظافت و تمیزی را انجام دهند و تمام کف پوش ها  و درب و پنجره ها را نیز تمیز نمایند. خصوصا سرویس بهداشتی که باید به خوبی تمیز شود.

نکته شماره ۱۱: تعمیرات، نوسازی و بازسازی

همان طور که در قسمت های قبل توصیه شد بهتر است این کارها را برای هر قسمت از خانه که نیاز است انجام دهید. رنگ کردن  یا تعمیر و بازسازی می تواند ظاهر و نمای خانه را بسیار تغییر دهد. اگر بر روی دیوار لکه ای وجود دارد آن را از بین ببرید . اگر کف پوش ها دچار مشکل هستند آن ها را تعمیر نمایید سیستم گرمایش و سرمایش را نیز چک کنید و در صورت وجود مشکل آن را رفع نمایید. لوله کشی باید سالم باشند و هیچ گونه نقصی در آن ها دیده نشود. روشنایی و نورپردازی نیز قسمت دیگری است که باید چک شود تا مشکلی وجود نداشته باشد. سقف خانه هم اگر لکه و جای نم دادگی دارد باید به بهترین  شکل تعمیر شوند. زیرا اکثر افراد به سقف خانه بسیار حساس هستند خصوصا در ویلاهای شمالی که بارش باران بسیار زیاد است.

خرید و فروش ویلا

نکته شماره ۱۲: از بین بردن بوی بد داخل ویلا

وجود بوی بد و کهنگی در ویلا می تواند  یک نکته بسیار منفی باشد. زیرا زمانی که مشتری وارد ویلا می شود این بو می تواند برای او آزار دهنده باشد از این رو هر چقدر هم خانه خوب بشد او چندان رغبتی برای دیدن آن و خرید ویلا نخواهد داشت. این بو می توان در اثر مواد غذایی باشد و یا اینکه به دلیل وجود پوسیدگی ها در چوب کف و دیوار و سقف باشد. حتی به دلیل فاضلاب های قدیمی سرویس بهداشتی نیز می تواند باشد همچنین بوی رطوبت را نیز در نظر بگیرید خصوصا در ویلاهای شمالی . پس تمام این مشکلات را برطرف نمایید تا خانه ایرادی برای فروش نداشته باشد.

نکته شماره ۱۳: دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه بدون شک مهمترین قسمت خانه است. مشتریان نیز با ورود به خانه معمولا به سمت آشپزخانه می روند تا آن را بررسی نمایند. بهتر است آشپزخانه کاملا تمیز باشد و رد هیچ گونه کثیفی و چربی وجود نداشته باشد. همچنین چیدمان باید طوری باشد که فضای کاملا آزادی برای افراد وجود داشته باشد.

نکته شماره ۱۴: چیدمان اسباب و وسایل خانه

اگر ویلا را می خواهید با لوازم داخل آن بفروشید. بهتر است نوع چیدمان و دکوراسیون را به خوبی رعایت کرده باشید و همه چیز طبق اصول باشد. سبک چیدمان صحیح باعث می شود خانه در دید اول بسیار جذاب به نظر برسد و دوست داشتنی باشد. می  توانید با چند تغییر کوچک و ساده خانه را به صورت شیک و مدرن درآورید. همچنین جا برای قرار دادن لوازم شخص افراد نیز قرار دهید تا بتواند کمی هم سلیقه خود را در ویلا به نمایش بگذارد.

نکته شماره ۱۵: محل مشخصی برای نگهداری حیوانات خانگی

بهتر است برای نگهداری حیوانات خانگی یک قسمت مشخص را در نظر بگیرید. زیرا بسیاری از افراد معمولا حیوانات را به داخل خانه راه نمی دهند از این رو حیوانات نیاز به یک جای مشخص و عالی دارند تا به راحتی بتوانند در آن جا استراحت کنند. پس باید این کار حتما انجام شود.

خرید و فروش ویلا

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.