آشنایی با دریاچه الیمالات

0

خیلی از افراد همه ساله سعی می کنند به شمال رفته و از طبیعت لذت بخش شمال لذت ببرند. برخی از مناطق به دلیل داشتن زیبایی منحصر به فرد هیچ وقت تکراری نمی شود. دریاچه الیمالات واقع در جنگل های شمال کشور می باشد که به عنوان یک معجزه می باشد و ارزش چند بار دیدن را دارد.

دریاچه الیمالات کجاست؟

این دریاچه در شهر نور واقع شده است، شهر نور یکی از شهرهای استان مازندران است. اگر از جاده چالوس در نظر بگیریم ، زمانی که به سمت شمال در حرکت هستید بعد از نوشهر و رسیدن به شهر نور حدود 8 کیلومتر رانندگی در اتوبان جنگلی نور – چمستان باید به سمت فرعی حرکت کنید تا به دریاچه الیمالات برسید. از جاده هراز نیز می تواند به سمت این دریاچه بروید ، 5 کیلومتری آمل ، می توانید وارد اتوبان جنگل های آمل – چمستان شوید. تفریح در این مکان دارای هزینه ای اندک می باشد که ارزش آن را دارد ، چرا که باید مبلغی را به عنوان جای پارک بپردازید.

چرا باید به الیمالات برویم؟

یکی از علت های شلوغ بودن این دریاچه نزدیکی به تهران می باشد. تهرانی ها حدود سه ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارند به دریاچه الیمالات برسند. مسیر رسیدن به این دریاچه آنقدر زیبا می باشد که هر شخصی را مجبور می کند تا چند دقیقه ای در یک گوشه برای دیدن مناظر زیبا توقف کند. وجود امکانات بی نظیر در این دریاچه باعث شده است تا از سفر خود لذت ببرید. شما می توایند سوار قایق های اجاره ای دریاچه شوید و با قیمت ارزان به وسط دریاچه پارو بزنید. اگر آسمان شفاف باشد شما می توانید کف دریاچه را مشاهده کنید که بی نهایت لذت بخش است.

لوازم مورد نیاز برای سفر به دریاچه الیمالات چیست؟

اگر قصد خوابیدن در کنار دریاچه الیمالات را دارید بهتر است چراغ قوه و پاوربانک همراه خود داشته باشید. ممکن است حشره هایی مانند مگس شما را اذیت کنند پس بهتر است از کرم های ضد حساسیت استفاده کنید. فرقی نمی کند پاییز باشد یا تابستان ، شما می بایست پتو همراه خود داشته باشید چرا که هوا خنک است. برای پیاده روی بهتر است یک جفت کفش ورزشی سفر به همراه خود داشته باشید.

برای سرگرمی بیشتر می توانید چوب ماهیگیری به همراه داشته باشید. دریاچه الیمالات دارای ماهی کپور و قزل آلا می باشد. در اطراف این دریاچه رستوران و فروشگاه های مختلف برای چادر زدن و سرویس بهداشتی وجود دارد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. از غذاهای محلی می توانید استفاده کنید و لذت ببرید ، قطعا اگر می خواهید یک مکان مناسب برای تفریح را انتخاب کنید ما به شما دریاچه الیمالات را پیشنهاد می کنیم.

اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.