ویژگی های طراحی داخلی و دکوراسیون کلاسیک برای ویلا

آشنایی با دکوراسیون کلاسیک

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

طراحی داخلی  و دکوراسیون خانه ها بسیار متفاوت می باشد و امروزه شاید بسیاری از افراد به سمت سبک های مدرن و مینیمال رفته باشند اما هنوز هم هستند افرادی که دکوراسیون کلاسیک را بیشتر می پسندند زیرا این سبک احساس صمیمیت و گرمای بیشتری را در خانه ایجاد می کند. همچنین دکوراسیون کلاسیک یک دکوراسیون با اصالت و زیبا ست که از گذشته در خانه های افراد ثروتمند استفاده میشد به همین دلیل اصالت خود را همچنان حفظ کرده است. این دکوراسیون در قرن 18 میلادی در اروپا خصوصا فرانسه و انگلیس مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به عنوان یک دکوراسیون دوست داشتنی روی کار آمد.

در دکوراسیون کلاسیک معمولا از مبلمان و میز و صندلی هایی چوبی همراه با منبت کاری هایی خاص استفاده می شود که دارای رنگ های قهوه ای در چند طیف و یا سفید و طلایی می باشند. پرده ها در این دکوراسیون معمولا ضخیم هستند که از جنس ابریشم و ساتن و یا شاید مخمل باشند . دیوارها دارای گچ بری های خاص و کاغذ دیواری است تا بتواند همچنان سبک اروپایی خود را حفظ نماید. بوفه و کنسول نیز دارای جایگاه خاصی هستند که نیاز است مطابق با سایر لوازم باشند. در ادامه ویژگی های اجزا مختلف در دکوراسیون کلاسیک را بررسی خواهیم نمود.

دکوراسیون کلاسیک

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

تقارن و نظم از ویژگی های بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک می باشد. در این سبک عرف است که تمام اشیا به صورت قرینه در کنار یا رو به روی یکدیگر قرار بگیرند در این صورت نظم خاصی بر تمام ویلا حاکم خواهد بود. در دکوراسیون کلاسیک اتاق های پذیرایی را با مجسمه های سنگی، گچی و تابلو فرش و یا تابلو‌های نقاشی زیبا و فاخر، انواع آلات موسیقی و آباژور‌های برنز و کریستال تزئین می کنند تا حالت آنتیک خود را حفظ نماید.

فرش از اجزا بسیار مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی کلاسیک برای پذیرایی است زیرا می تواند به شکوه هر چه بیشتر خانه بیفزاید. این سبک از دکوراسیون بیشتر برای ویلاهای جنگلی و کوهستانی مناسب است. دیوارهای گچ بری شده، مبلمان‌ آنتیک، وسیله های دکوری چوبی حکاکی شده، سقف های بلند، پرده‌های فاخر با پارچه های گلدار چاپی، رنگ‌های کرم و قهوه ای و طلایی وقتی در کنار هم، همه این ها نشان از یک دکوراسیون کلاسیک زیبا و شیک دارد.

رنگ در سبک کلاسیک

رنگ های اصلی که در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر یک حالت آرام و نجیب دارند و شامل طیف رنگ های : کرمی, خاکستری, طلایی, نقره ای, زیتونی, قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی رنگ هستند. سبک کلاسیک از رنگ های تند و شارپ پیروی نمی کند و همچنین وجود تضاد میان رنگ ها نیز بیشتری برای سبک مدرن می باشد. رنگ ها بیشتر حالتی ملایم و گرم دارند تا بتوانند یک فضای آرام و دل نشین را ایجاد نمایند. همچنین این سبک می تواند خانه را به سمت آرامش و ظرافت سوق دهد.

دکوراسیون کلاسیک

تزئین دیوارها

برای تزیین دیوارها گچ, پانل های دیواری چوبی و کاغذ دیواری به همراه طرح های کلاسیک در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر سعی می شود از متریال هایی با رنگ های سنگین استفاده شود تا طراحی کلاسیک بتواند وجه و کلاس خود را حفظ نماید.

 کاغذ دیواری هایی که استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالایی باشند و بعضا بهتر است که از جنس پارچه یا ابریشم باشد در  این صورت می توان گفت به اصل خود بسیار پایبند بوده اند. پانل های چوبی نیز می تواند متریال دیگری برای پوشش و تزیین دیوارها باشد که البته گران قیمت نیز می باشد. البته اگر ویلای ساحلی دارید این تزیینات چندان برای این مناطق پر رطوبت مناسب نیستند.

پوشش کف و سقف

سقف باید دارای سطحی نرم و صاف باشد و به طور معمول رنگ آن  سفید است و ممکن است سایه هایی با رنگ کرمی, شیری رنگ و عاجی رنگ داشته باشد. رایج ترین متریالی که برای تزیین سقف استفاده می شود گچ است. گاهی اوقات از پلاستر یا فوم نیز به جای گچ در تزیین سقف استفاده می شود.

 برای پوشش کف ویلا و یا خانه در دکوراسیون کلاسیک چوب بهترین گزینه است. پارکت لمینیت با طرح چوب از انواع کفپوش های ویژه سبک کلاسیک می باشد به همراه فرش های سبک و زیبا البته نباید از فرش های مدرن در این سبک استفاده شود. در آشپزخانه و حمام میتوانید از سنگ طبیعی یا کاشی هایی با تزیینات زیبا استفاده نماید. برای ویلای استخر دار نیز می توانید از پوشش های مخصوص و ضد آب استفاده نمایید.

 

دکوراسیون کلاسیک

انتخاب مبلمان

در انتخاب مبل برای دکوراسیون کلاسیک طراحی های ساده و اصیل در عین داشتن تقارن با یکدیگر موضع مهمی هستند. مبل ها باید در عین اینکه دارای ظرافت هستند اصل خود را حفظ نمایند و همراه با منبت کاری هایی که بر روی دسته و تاج و پایه های آن انجام شده اند زیبای خود را نشان دهند.بیشتر مبلمان های کلاسیک از چوب ساخته شده اند  که دارای یکسری از منحنی های بر روی دسته و پایه می باشند.

همچنین از فوم برای قسمت نشیمن آن ها استفاده می شود. بیشتر رنگ چوب های مبلمان چند طیف از رنگ قهوه ای می باشد و رنگ های سفید و طلایی. برا رویه و پارچه مبل می تواند از ساتن و مخمل استفاده نمود تا زیبای کلاسیکی خود را به همراه داشته باشند. مبلمان و سوفای کرم و قهوه ای رنگ با تزئینات گلدار و خطوط مستقیم با بافت های طلایی رنگ نماد های بارز  دکوراسیون کلاسیک محسوب می شوند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک طراحی خاصی دارد که باعث می شود فضای داخلی آشپزخانه در این دکوراسیون فوق العاده شیک و لوکس و با شکوه باشد. معمولا از رنگ های روشن مثل سفید، کرم، طوسی و هم از رنگ‌های تیره‌ای مثل خاکستری، مشکی و قهوه ای در آشپزخانه استفاده می شود. کابینت های چوبی از مهمترین عناصر آشپزخانه های کلاسیک می باشند که بر روی درب ها منبت کاری های خاص و زیبا انجام شده است. می توان از یکسری از صنایع دستی آنتیک برای آشپزخانه استفاده نمود تا همچنان اصالت خود را حفظ نماید.

دکوراسیون کلاسیک

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.