ویژگی های سنگ چینی در نماسازی و طراحی داخلی

مزایای سنگ چینی به عنوان متریال ساختمان سازی

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

همان طور که تا به حال خوانده اید سنگ یکی از متریال های بسیار قدیمی می باشد که از دیرباز از آن برای ساختمان سازی استفاده می کردند همچنین برای تزیینات و ساخت لوازم خانه. زیرا دوام و استحکام بالایی دارد و بیشتر از سایر متریال ها در دسترس می باشد. ویژگی های سنگ شامل: ثبات رنگ، مقاومت فشاری و خمشی بالا، استحکام در برابر ضربه، مقاومت در برابر تغییرات جوی، نفوذ ناپذیری، سختی فوق العاده، قابلیت برشکاری و صیقل کاری و غیره می باشد. از این متریال با دوام برای ساخت دیوار، پی ریزی ساختمان، نماکاری، دکوراسیون داخلی، راه پله ها، جداول خیابان ها، تجهیزات بهداشتی ساختمان و غیره استفاده می شود.

 از جمله سنگ هایی که بسیار با دوام هستند و برای ساخت وساز استفاده می شوند می توان به: سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ آهک، سنگ کوارتزیت، سنگ گرانیت، گابرو، دیوریت، سنگ چینی اشاره نمود. امروزه با توجه به اینکه متریال ساختمان سازی در بازار مصالح وجود دارند تنوع سنگ ها نیز بیشتر شده اند و از طریق این بازارها به راحتی در دسترس قرار می گیرند. به طور مثال برای ویلاهای نما رومی می توان از سنگ های طبیعی و زیبا استفاده نمود که با دوام هستند و نمایی زیبا و لاکچری به ساختمان می دهند.

خرید و فروش سنگ ها به طور معمول به صورت متری می باشد که هر فردی بنا به منطقه و آب و هوا و همچنین نوع ساختمان خود سنگ ها را انتخاب می کند. در این میان سنگ چینی طرفداران بسیاری دارد زیرا ویژگی های خاص و منحصربه فردی دارد که می تواند باعث شود از این سنگ استفاده های بسیاری شود. سنگ چینی قیمت بسیار مناسبی دارد و معمولا رنگ سفید آن زیباست که در ساختمان سازی بیشتر استفاده می شود. بافت این سنگ به صورت کریستالی است که می تواند علاوه بر ساختمان سازی، در طراحی داخلی و المان های مدرن و مینیمال از آن ها استفاده نمود.

سنگ چینی

سنگ چینی یا سنگ کریستال

سنگ چینی در ساخت و ساز کاربرد دارد که هم می توان برای نمای ساختمان از آن استفاده نمود و هم برای طراحی های داخلی. شاید فکر کنید که منظور از سنگ چینی این است که برای کشور چین است اما در واقع چنین نیست و از معادن داخل کشور استخراج می شود. از جمله معادن معروف برای استخراج سنگ چینی می توان از معادن سنگ چینی الیگودرز، یزد، نی ریز، سیرجان و ازنا نام برد. سنگ چینی در دسته سنگ های آهکی دگرگون است و از بلورهای درشت و قابل رویت تشکیل شده است. وقتی توده ای از سنگ های آهکی تحت فشار و حرارت قرار می گیرند، متبلور شده و دگرگون می شوند. نوع ترکیب شیمیایی و مقدار دگرگونی این سنگ با توجه به معدنی که از آن استخراج می شود متفاوت است. سنگ چینی از کانی هایی نظیر هماتیت، کوارتز، سیمونیت، گرافیت و غیره تشکیل شده و اصلی ترین کانی تشکیل دهنده آن کلسیت و ولاستونیت است. اگر مقدار کانی کوارتز در این سنگ زیاد باشد، سنگ از سختی بالایی برخوردار خواهد بود.

انواع دیگر سنگ چینی

سنگ چینی در واقع نوعی سنگ مرمریت است که بافت آن به صورت بلورین می باشد. این سنگ با ضخامت های کم برای مصارف و استفاده های گوناگون تولید می شود. مقاومت این سنگ بسیار بالاست و حتی اگر ضخامت آن کم باشد از مقاومت فشاری بالایی برخوردار می باشد. سنگ های چینی که به بازار عرضه می شوند معمولا دارای رنگ سفید هستند و هیچ گونه رگه ای در آن ها دیده نمی شود  و نوع کریستالی آنها دارای بلورهای ریز می باشند. از سنگ هایی که بافت آنها کریستالی است برای ساخت و تزئینات ساختمانی و مجسمه های سنگی استفاده می شود. این سنگ ها بسیار خیره کننده و بی نظیر هستند و به همین دلیل مورد توجه افراد قرار می گیرند. همچنین  سنگ چینی به سنگ کریستال نیز معروف است و به خاطر استحکام و دوام بالایی که دارد  در بخش های مختلف  ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

از مکان های مرطوب مانند ویلای شمال و همچنین ویلاهای ساحلی گرفته تا مناطق گرم و خشک کاربرد دارد. عمده استفاده و کاربرد سنگ چینی مربوط به نمای ساختمان است زیرا این سنگ از میزان چسبندگی لازم و بالایی برخوردار است و به خوبی به سیمان و دوغاب می چسبد. هر چند میزان چسبندگی آن همانند سنگ تراورتن نیست اما به میزان متوسط از این قابلیت برخوردار است و می توان مطمئن بود که پس از مدتی جدا نمی شود و سقوط نمی کند .سنگ چینی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد، پس می تواند برای ویلاهای استخر دار و سرویس های بهداشتی که به طور مداوم در ارتباط با آب هستند نیز استفاده می شود. علاوه بر آن می توان آن را برای ساخت بلوک جدول های خیابان به کار برد.

 

سنگ چینی

رنگ سنگ چینی

رنگ سنگ چینی خالص، سفید و بلورین است اما در رنگ های دیگر مانند خاکستری روشن تا تیره، سبز، صورتی، قرمز، زرد و کرمی نیز در زمین یافت می شود. دلیل اصلی این رنگ بندی وجود کانی های مختلف در سنگ است. وجود کربن در این سنگ ها رنگ آنها را خاکستری تیره و روشن می کند و کلریت و انواع سیلیکات ها منجر به ایجاد طیف های سبز در آنها می شوند. علاوه بر آن لیمونیت رنگی زرد و متمایل به کرمی و کربنات منگنز یا هماتیت نیز رنگی قرمز یا صورتی به سنگ می بخشند. اصولا در مناطق گرم از سنگ چینی روشن برای نماکاری ساختمان استفاده می شود، زیرا این سنگ مانع از جذب گرما شده و ساختمان را خنک نگه می دارد پس برای مناطق گرم عالی خواهد بود.

مزایای سنگ چینی

  • مقاومت بالای سنگ چینی در برابر هوازدگی های سطحی و عمیق باعث می شود که ما بتوانیم با خیال آسوده از آن در نمای ساختمان استفاده نماییم بدون اینکه نگران آسیب پذیری نما باشیم.
  •  سنگ چینی دارای رنگ روشنی می باشد و به همین دلیل به خود گرما جذب نمی کند و جز سنگ های خنک به شمار می آید که برای مناطق گرمسیر عالی است.
  • سنگ کریستال همانطور که از نامش پیداست ذراتی بلورین دارد و نور را از خود عبور می دهد.
  • این نوع سنگ به دلیل تخلخل و فضای خالی بسیار کم در برابر نفوذ آب مقاوم است و حتی اگر به مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد آسیب نمی بیند.
  • مقاومت فشاری، استحکام و طول عمر سنگ چینی بالاست و در برابر ضربه ترک نمی خورد.
  • این سنگ دارای رنگ های متنوع و زیبایی می باشد که می توان با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب نمود.
  • سنگ چینی دارای قابلیت حکاکی می باشد و می توان نقش و نگارهای متنوع روی آن اجرا نمود.

سنگ چینی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.