نحوه چیدمان و طراحی داخلی در دکوراسیون ژاپنی

آشنایی با دکوراسیون ژاپنی و نوع طراحی آن

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

دکوراسیون ژاپنی یکی از ساده ترین و با نظم ترین دکوراسیون ها می باشد. نظم و ترتیب در واقع اولین خصوصیت سبک ژاپنی است و به دنبال آن سادگی که دو عنصر تشکیل دهنده این دکوراسیون می باشند. ژاپنی ها بسیار بر این موضوع معتقد هستند که باید فرهنگ و اصالت خود را حفظ کنند تا همواره بتوانند با فرهنگ دیرینه خود زندگی کنند. این موضوع بر تمام جوانب زندگی آن ها تاثیر گذاشته حتی بر نوع دکوراسیون.

این سبک از دکوراسیون برای افرادی دوست داشتنی خواهد بود که می خواهند یک محیط ساده و خلوت داشته باشند تا بتوانند از این طریق به آرامش بیشتری دست پیدا نمایند. زیرا در بسیاری از دکوراسیون ها لوازم زیادی وجود دارد خصوصا لوازم تزیینی که می تواند خانه را بیش از حد شلوغ نماید اما دکوراسیون ژاپنی به دکوراسیون سبک مینیمال بسیار شبیه و نزدیک می باشد که دلالت بر سادگی و نظم دارد. در ادامه این اطلاعاتی بیشتری در مورد دکوراسیون ژاپنی ارائه خواهیم نمود.

دکوراسیون ژاپنی

عناصر طبیعی و نحوه ی بکارگیری آن ها در دکوراسیون ژاپنی

در فرهنگ ژاپنی احترام به طبیعت جایگاه ویژه ای دارد و در این سبک سعی می شود تا جای ممکن طبیعت به خانه آورده شود و نمادی از آن در داخل خانه وجود داشته باشد. گیاهان ژاپنی مانند بنسای و بامبو به طور معمول در گوشه و کنار خانه دیده می شوند . در واقع استفاده از این گیاهان باعث می شود که خانه دارای شادابی بیشتری شود و زیباتر نیز دیده شود. در کنار این گیاهان استفاده از گل های رنگی نیز دیده می شود اما بیشتر سعی بر این است که از گیاهان با برگ های سبز رنگ استفاده شود. اگر می خواهید برای ویلاهای شمالی از سبک ژاپنی استفاده نمایید می توانید از پنجره های بزرگ استفاده نمایید تا طبیعت اطراف به خوبی دیده شود و همچنان به دکوراسیون ژاپنی پایبند باشد.

درب های ژاپنی کشویی در دکوراسیون ژاپنی

درب هایی که در ویلاهای ژاپنی عموما استفاده می شود از نوع کشویی می باشند. استفاده از این درب ها بسیار بهینه است و همچنین یک سبک زندگی بسیار ساده را نشان می دهد که در واقع برگرفته از فرهنگ اصیل ژاپنی می باشد. استفاده از این درب ها باعث می شود فضای بسیار کمی در خانه ها اشغال شود و از این رو فضای اتاق ها بیشتر به چشم می آید که برای ویلاهای کوچک ایده ای عالی خواهد بود.

قاب درب های کشویی معمولا از چوب ساخته می شود که مقاومت و استحکام خوبی دارد برای طراحی بدنه خود در نیز از چوب های نازک و طرح دار استفاده می شود و یا از شیشه. استفاده از شیشه در درب های چوبی یک مزیت دیگر دارد و آن این است که نور به سادگی از درب عبور می کند و وارد ویلا می شود و همین موضوع باعث نورگیر شدن فضا می شود در عین اینکه تمام روز خانه روشن و زیبا خواهد بود.

دکوراسیون ژاپنی

 

عناصر چوبی و بامبو ها در دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی

استفاده از متریال چوبی می تواند یک روش عالی باشد برای اینکه شما بتوانید طبیعت را به خانه بیاورید. در دکوراسیون ژاپنی استفاده از چوب و سایر عناصر طبیعی در خانه جایگاه ویژه ای دارد که باید به آن توجه نمود.از چوب تقریبا در تمامی قسمت های خانه مانند دیوار ها، کفپوش ها،دیوارپوش ها، فرم های در و پنجره و اجسام دکوراتیو استفاده می شود. در اصل بافت چوب نماد خانه و دکوراسیون ژاپنی است.

کفپوش های ژاپنی

کف خانه های ژاپنی به طور معمول از کفپوش های چوبی ساخته شده اند و به صورت عمده از چوب درختان بلوط، راش، افرا و بامبو می باشند. همچنین می توانید از پارکت و لمینیت های چوبی نیز برای این کار استفاده نمایید. پارکت چوبی می تواند زیبایی و گرمای خاصی به خانه ببخشد و همان طور که در بالا اشاره شد نمای طبیعی و چوبی را ایجاد می کند. در دکوراسیون ژاپنی از انواع کفپوش های چوبی استفاده می شود که در رنگ های مختلفی ساخته شده اند پارکت لمینیت های روشن مانند پارکت طلایی و پارکت سفید هم از جدیدترین انواع پارکت ها می باشند که به تازگی در دکوراسیون ژاپنی جا باز کرده اند و نسبت به کفپوش های سرامیکی هم قیمت کمتری دارند هم زیبایی بیشتر.

دکوراسیون ورودی خانه های ژاپنی

محیطی که در ابتدای ورود به خانه های ژاپنی می بینید یک ورودی است که در زبان ژاپنی به آن ( Genkan ) می گویند. در یک قسمت از آن کمدی برای قرار دادن کفش ها قرار دارد زیرا در فرهنگ ژاپنی زمان ورود به خانه کفش ها را در می آورند مانند فرهنگ ایرانی. این جا کفشی در دکوراسیون ژاپنی به نام ( Getabako ) خوانده می شود که کمد هایی از جنس ام دی اف هستند و با نظم مخصوص دکوراسیون ژاپنی در قسمت ورودی قرار می گیرند.

دکوراسیون ژاپنی

مبلمان به سبک ژاپنی

در دکوراسیون ژاپنی هیچ گونه مرز بندی و تفکیکی برای قسمت های مختلف خانه وجود ندارد پس سعی بر آن است که  برای چیدمان مبل در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی از ساده ترین مبلمان و صندلی ها در خانه استفاده شود. حتی شاید خانه های بسیاری در ژاپن ببینید که هیچ گونه مبل و صندلی ندارند. مبلمان ژاپنی تفاوت بسیاری با مبلمان غربی دارند. معمولا ارتفاع این مبل ها از کف بسیار کم است و در بعضی مواقع شاید این مبل ها بدون پایه باشند. در قسمت نشیمن مبل از کوسن و بالش های مخصوص و بزرگ استفاده می شود. این نوع از مبلمان بسیار راحت هستند و فضایی جالب، گرم و صمیمی را در افراد به وجود می آورد.

اصول طراحی و دکوراسیون ژاپنی مینیمالیستی

دکوراسیون ژاپنی جزو دکوراسیون های مینیمال و ساده است. زیرا سادگی و نظم از اصلی ترین خصوصیات این نوع دکوراسیون می باشند. مبلمان و صندلی ها به سبک مدرن و ساده طراحی شده اند و به هیچ وجه نباید از مبلمان کلاسیک در دکوراسیون ژاپنی استفاده شود. روکش ها باید ساده و تک رنگ باشند و از چوب طبیعی و ساده در پایه ها استفاده شده باشد.

 پنجره ها باید بزرگ باشند تا نور طبیعی به میزان کافی وارد خانه شود. لامپ هایی که در این نوع دکوراسیون استفاده می شوند بیشتر حالتی مات دارند و درون تنگ های شیشه ای قرار می گیرند. ترکیب شیشه و چوب از ویژگی های اجسام دکوراتیو در دکوراسیون ژاپنی و مینیمال است.

دکوراسیون ژاپنی

رنگ های محبوب در طراحی دکوراسیون ژاپنی

در دکوراسیون ژاپنی از عناصر طبیعی استفاده می شود از همین رو به طور معمول رنگ هایی  که در طراحی خانه ها به کار می رود معمولا بر گرفته از طبیعت است. رنگ  قالب در دکوراسیون ژاپنی قهوه ای می باشد که از عنصر چوب الهام گرفته شده و می توانید از این رنگ در طیف های مختلف استفاده نمایید. می توانید از متریال های طبیعی مانند سنگ و چوب برای پوشش کف خانه استفاده کنید که رنگ پارکت ها به رنگ قهوه ای است و از متریال طبیعی چوب ساخته شده است همچنین از سنگ های خاکستری رنگ نیز برای ایجاد ترکیب رنگی گرم و صمیمی استفاده کنید.

کاغذ دیواری و پوستر در دکوراسیون ژاپنی به چه شکل است؟

برای دیوار های خانه های ژاپنی از دیوارپوش های طرح چوبی استفاده می شود که باز هم بتواند حس طبیعی بودن را در خانه القا نماید. کاغذ دیواری های زیبای دیگری نیز هستند که در بسیاری از خانه های ژاپنی دیده می شوند. کاغذ دیواری هایی از نقاشی های گل و گیاه و افسانه های ژاپنی که بسیار زیبا و خاص هستند و نشان دهنده تاریخ و فرهنگ ژاپن نیز می باشند. حتی از این طرح ها بر روی درب های کشویی نیز استفاده می شود که چشم نواز هستند.
رنگ هایی مانند رنگ سبز و آبی که در محیط طبیعی به وفور دیده می شوند بهترین رنگ ها برای اتاق های خانه ی شما هستند می توانید برای ایجاد فضایی آرام و بدون دغدغه از کاغذ دیواری های ساده ای مانند کاغذ دیواری های آبی و کاغذ دیواری سبز استفاده کنید.

دکوراسیون ژاپنی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.