مراحل ساخت ویلا به صورت اصولی و مهندسی ساز

ساخت ویلا به صورت قدم به قدم و اصولی

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

ویلا در واقع ساختمان و بنایی است که در طبیعت و محیط های باز ساخته می شود و می تواند افراد را به طبیعت نزدیک تر نماید.  در ساخت خانه در محیط شهری معمولا به طبیعت و فضای آن توجهی نمی شود و تنها هدف ساختن خانه است اما در ساخت ویلا چنین نیست. تمام عوامل طبیعی و محیطی بررسی می شوند تا بتوان با کمک آن ها یک محیط زیبا را ایجاد نمود که برای افراد آرامش را به ارمغان بیاورد.همچنین باید محیط را به خوبی بررسی نمود تا ویلا را مطابق با ویژگی های آن منطقه ساخت.

 به طور مثال برای ساخت ویلا در شمال باید سقف های آن به صورت شیروانی باشد و یا اینکه می توانید اگر ویلا به صورت جنگلی است از استخر برای زیباتر نمودن و داشتن یک وسیله تفریحی  در ویلا استفاده نمایید. اگر ویلای ساحلی دارید می توانید به نوع و جنس سنگ های بنا و همچنین درب و پنجره و کف خانه دقت بیشتری نمایید تا از نفوذ رطوبت به خانه جلوگیری نمایید. از این رو بهتر است با تمامی موارد آشنا باشید و آن ها را به خوبی مطالعه کرده باشید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

 

ساخت ویلا

مراحل ساخت خانه ویلایی

طراحی ویلا

نکته مهم در ساخت هر سازه ای داشتن یک طرح مناسب است که در کنار آن نیاز به یک برنامه ریزی بسیار دقیق می باشد تا بتوان کار را شروع نمود و پیش برد. با کمک گرفتن از  طراحان و معماران، گروه های تاسیساتی، استادکاران، مهندسین می توان همه چیز را با طبق اصول پیش برد. شما اگر طبق یک برنامه صحیح و عالی پیش بروید هم کار به موقع به اتمام خواهد رسید و هم در نهایت خواهید دید که صرفه جویی بسیاری در هزینه برای شما خواهد شد.

گودبرداری

همان طور که گفته شده نقشه کشی از اصولی ترین موارد در مهندسی می باشد. ابتدا باید منطقه ای که می خواهید در آن جا ساخت و ساز انجام دهید را با گچ و طناب مشخص نمایید. زمانی که این کار را انجام دادید می توانید پی کنی و فونداسیون را طبق نقشه ای که توسط مهندسین تهیه شده پیش ببرید. پس از تعیین محل فونداسیون اقدام به گود برداری طبق نظر مهندسین ناظر می شود و برای اینکار از ماشین آلات و تجهیزات پی کنی استفاده می گردد.

بتن ریزی و اجرای اسکلت

بعد از پی کنی باید بتن ریزی انجام شود تا بتوان به اجرای اسکلت کار رسید. باید از بهترین و مرغوب ترین نوع بتن استفاده نمایید تا بتوانید دوام و استحکام سازه را بالا ببرید و ساختمان بتواند طول عمر بالایی نیز داشته باشد.در قسمت های مختلف فونداسیون از میلگردهای مقاوم و متناسب با سازه استفاده می شود. آرماتور بندی توسط گروه های تاسیساتی و با مشورت مهندسین کار آزموده صورت می گیرد.

 

دیوارکشی

بعد از اجرای اسکلت ساختمان می توان طراحی کلی را پیاده سازی نمود. هنگام دیوارکشی تنها نباید چهارچوب ساختمان را مد نظر قرار داد بلکه باید به ورودی ها، خروجی ها، محل قرارگیری سیستم های تهویه و غیره دقت داشت.

اجرای سقف

برای ساخت سقف ویلا می توانید هم از سقف های معمولی استفاده نمایید و هم شیروانی. اما برای ویلاهای شمال کشور به دلیل بارندگی فراوان بهتر است از سقف های شیروانی استفاده شود.

ساخت ویلا

نماکاری بنا

برای نمای ساختمان ویلایی می توان از متریال مختلف مانند چوب، سنگ، آجر و غیره استفاده نمود. از بین تمام گزینه ها سنگ همیشه طرفداران بیشتری دارد زیرا استحکام بالایی دارد اما باید این موضوع را در نظر داشت که سنگ نسبت به بقیه مصالح گران قیمت تر می باشد.

دکوراسیون داخلی ویلا

برای طراحی داخلی ویلا می توانید مطابق با سلیقه خودتان عمل نمایید اما باید به نمای ساختمان نیز اهمیت دهید. به طور مثال اگر نمای بیرونی ویلای مدرن است باید برای دکوراسیون داخلی نیز از دکوراسیون مدرن و یا مینیمال استفاده نمایید.در طراحی داخلی از انواع کفپوش، دیوارپوش، عناصر دکوراتیو و غیره می توانید استفاده نمایید. همچنین نورپردازی را فراموش نکنید.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی در سال های گذشته به یک امر ضروری و زیبا برای ویلاها تبدیل شده است. در واقع محوطه سازی یا حیاط سازی ویلا به منظور تفکیک مرز ویلا از سایر زمین ها می باشد. محوطه سازی ویلا شامل گل کاری، نصب آلاچیق، نصب باربیکیو، ساخت استخر، نورپردازی محیط، نصب مجسمه و غیره  است. آلاچیق و باربیکو بهتر است حتما در حیاط وجود داشته باشند زیرا وسیله هایی برای تفریح هستند.

 استخر نیز برای آب تنی در روزهای گرم تابستان بسیار دوست داشتنی خواهد بود در عین اینکه می توند هوای محیط اطراف خود را نیز خنک تر نماید. مراحل ساخت استخر شامل گودبرداری، آماده سازی کف، استفاده از بتن آب بند، عایق کاری کف و جداره، کاشی کاری، نصب سیستم تصفیه آب و تجهیزات می باشد. برای قسمت طراحی باغ استفاده از گیاهان رونده و شلف هایی که از آن برای قرار دادن گلدان استفاده می شود، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه باشد.

 

ساخت ویلا

انواع ویلا

در ویلا سازی سبک های متنوع و خاصی وجود دارد که شما باید مشخص نمایید و انتخاب نمایید که به چه سبکی می خواهید کارها را پیش ببرید. از جمله سبک هایی که در زمینه ساخت ویلا مورد استفاده قرار می گیرد، ویلاهای سبک مدیترانه ای، سنتی، ویلاهای سبک خانه های ییلاقی، سبک شهری، فوق العاده مدرن، لاکچری و سبک ترکیه ای می باشد.

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا اهمیت بسیاری دارد. در طراحی نمای ویلا باید از متریال مناسب استفاده نمود و توجه داشته باشیم که متریال استفاده شده با آب و هوا و شرایط جوی محیط ساخت ویلا هماهنگی داشته باشد و در برابر آن مقاوم باشد و آسیب پذیر نباشد.

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن، از نمونه های پر طرفدار است. در طراحی ویلا به سبک مدرن بیشتر باید ساده بودن را در نظر گرفت. استفاده از المان های ساده و شیک می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی داشته باشد. برای نمای ویلاهای مدرن توصیه می شود از ترموود استفاده نمایید.

درب ویلا

انتخاب درب ویلا باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی دارای استحکام عالی نیز باشد. درب ورودی می تواند انواع مختلف داشته باشد که باید با توجه به شرایط آب و هوایی و ساخت ویلا آن را انتخاب نمود.

ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس، نمونه ای از ویلاهای لاکچری محسوب می شود. طراحی ویلای دوبلکس به گونه ای است که اتاق خواب ها در طبقه دوم قرار دارند و اتاق نشیمن و پذیرایی در طبقه پایین. این دو طبقه توسط راه پله ها به یکدیگر متصل می شوند. معمولا دو تراس یکی در طبقه بالا و دیگری در طبقه پایین برای دورهمی ها وجود دارد.

 

ساخت ویلا

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.