خرید ویلای جنگلی در چمستان یا خرید ویلاساحلی در نوشهر و رویان؟

خرید ویلا

0

دانلود اپلیکشن امیران

 

خیلی از افراد در زمان خرید ویلا بین شهرهای مختلف شمال دچار تردید می شوند ، ما می خواهیم در این نوشته مقایسه ای بین خرید ویلای جنگلی در چمستان و یا ویلای ساحلی در رویان یا نوشهر یا محمود اباد داشته باشیم.

برای خرید ابتدا می بایست موقعیت جغرافیایی و فرهنگی هر بخش را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب صحیح تری داشته باشید. در این مقاله می خواهیم به گوشه ای از امکانات این دو شهر اشاره هایی داشته باشیم.

شهر جنگلی چمستان

از نظر راه های دسترسی

دو مسیر برای دسترسی به جنگل چمستان وجود دارد که جاده هراز و جاده چالوس است. پس از گذر از جاده هراز به شهر آمل رسیده و با طی کردن مسافتی حدود 15 الی 25 کیلومتر به ویلای خود در چمستان می رسید. اگر در شمال یا غرب تهران باشید می توانید از جاده چالوس به ویلای خود سفر کنید ، پس از رسیدن به شهر چالوس با گذر از مسیر 70 کیلومتری می توانید به ویلای خود برسید. باید اشاره کرد که هر دو مسیر بدون ترافیک بوده و بسیار لذت بخش است.

فرهنگ چمستان

در مورد جمعیت چمستان باید عنوان کرد که دارای جمعیت کمتر از ده هزار نفر می باشد که نشان از خلوت بودن این شهر دارد. بیشتر ساکنین این شهر از بومی های قدیمی بوده و این امر نشان از اصالت آن دارد.

 

مراکز تفریحی و امکاناتی

اگر بخواهیم مراکز تفریحی و امکاناتی این شهر را نام ببریم می توان به آب گرم روستایی ییلاقی لاویج ، پارک جنگلی کشپل ، شهر بی نظیر واتاشان و طبیعت بکر جنگل های ماهان اشاره کنیم.

شهر ساحلی محمودآباد

از نظر راه های دسترسی

محمودآباد رابط سه شهر آمل ، نور و بابلسر می باشد. یکی از شهرهای ساحلی شمال کشور بوده که بسیار زیبا است. دو مسیر برای دسترسی به شهر ساحلی محمودآباد وجود دارد که یکی جاده هراز و دیگری جاده چالوس است. پس از گذر از جاده هراز به شهر آمل رسیده و با طی کردن 20 کیلومتر می توانید به ویلای خود در محمودآباد برسید. اگر در شمال یا غرب تهران زندگی می کنید پس از گذر از جاده چالوس با طی کردن 75 کیلومتر می توانید به ویلای خود برسید. باید خاطر نشان کرد که هر دو مسیر بدون ترافیک حتی در روزهای عید نوروز و تابستان می باشد.

فرهنگ محمودآباد

جمعیت این شهر بالغ بر 31 هزار نفر می باشد که دارای امکانات شهری زیادی است ، شهر محمودآباد در زمان جنگ تحمیلی جمعیت زیادی از اقوام ایرانی را در خود داشته است.

مراکز تفریحی و امکاناتی

یکی از شهرهای زیبای شمال بوده که ارزش زیادی برای دیدن دارد. در نزدیکی این شهر می توان به شهرهای بابلسر ، فریدون کنار ، آمل ، نور ، رویان و نوشهر اشاره کرد. این شهرها باعث شده است تا ارزش خرید ویلا در محمودآباد افزایش یابد.

مقایسه خرید ویلا در محمودآباد و چمستان

اول تفاوت این دو شهر ساحلی بودن شهر محمودآباد و جنگلی بودن چمستان است. فاصله شهر چمستان از دریا کمتر از 15 کیلومتر می باشد و نقطه منفی به شمار نمی رود ، فاصله شهر محمودآباد نیز تا مناطق جنگلی کمتر از 15 کیلومتر است.

نتیجه گیری:
بدون شک خرید ویلای جنگلی در چمستان و خرید ویلای ساحلی در محمودآباد دارای تفاوت های مشهودی می باشد که شما خریداران محترم با مطالعه ی این مقاله و بررسی های بیشتر می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اما نکته ای که می توانیم به عنوان کلام آخر اشاره نمائیم این است که اگر به دنبال خرید ویلای جنگلی در نقطه ای دنج و نسبتاً بکر ولی با دسترسی خوب به شهر بزرگ آمل و ساحل زیبای پایتخت ساحلی ایران شهر نور هستیند، چمستان می تواند انتخابی بینظیر برای شما باشد؛ ولی اگر بدنبال یک شهر ساحلی با فروشگاه های جذاب و کمی پرشور تر هستید، محمودآباد گزینه ای بسیار عالی برای شماست.

اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.