بررسی ویژگی های کاغذ دیواری داماسک برای طراحی داخلی

کاغذ دیواری داماسک چیست؟

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

کاغذ دیواری همیشه در دکوراسیون داخلی خانه ها جایگاه بسیار ویژه ای داشته است از گذشته تا به حال با کاغذ دیواری دیوارهای خانه ها تزیین میشده است و با دکوراسیون های مختلف انواع خاصی از آن استفاده میشد. اما یکی از مواردی که بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار است کاغذ دیواری داماسک است. داماسک دارای طرح و رنگ بسیار متنوعی است که با آن می توانید دیوارهای اتاق و پذیرایی را پوشش دهید و زیبا نمایید. البته برخی از افراد تنها دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری داماسک تزیین می کنند. طرح روی این کاغذ دیواری ها بسیار متنوع است و جنسی از الیاف یا PVC دارد که می توان با طرح و رنگ های متنوعی که دارد با هر نوع دکوراسیونی به سادگی آن را ست نمود.

کاغذ دیواری داماسک

طرح داماسک در واقع از نقش و طرح پارچه و فرش می باشد و یک اسم باستانی در منطقه دمشق می باشد. در گذشته صنعت بافندگی در ناحیه دمشق که مرکز سوریه بود، رونق داشت که بر روی این پارچه ها رنگ های سنگین و تیره ای قرار می گرفت. جنس پارچه از ابریشم بود و نقشی که حالت تکرار شونده داشت و قرینه بود از تصاویر گلها و گیاهان بر روی پارچه نقش می بست در ادامه این طرح و سبک به اروپا صادر شد و با استقبال ویژه ای رو به رو شد که  بسیار مورد توجه قرار گرفت.  به خاطر خواستگاه آن که دمشق بود به داماسک معروف شد. داماسک همیشه به عنوان سنبلی از زندگی لوکس و اشرافی شناخته می شود که یک  الگوی خاورمیانه ای دارد و در سطح جهانی معروف است. بسیاری از وسایل خانه از جمله روتختی و کوسن و پارچه مبل گرفته تا آباژور و فرش و کاغذ دیواری و کاشی, می تواند دارای نقش های داماسک باشد.

استفاده از کاغذ دیواری داماسک می تواند خانه شما را لوکس و زیبا جلوه دهد زیرا کنتراست های بسیار مختلفی دارد و با هر رنگی که در لوازم خانه شما وجود دارد می توانید این کاغذ دیواری ها را به کار ببرید. یکسری از این کاغذ دیواری ها دارای گل های برجسته و کلاسیکی هستند که در واقع برای دکوراسیون های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد یا رنگ های ساده و راه راه می تواند برای دکوراسیون مدرن در ویلاهای مدرن مناسب باشد.

کاغذ دیواری داماسک

انواع رنگ های کاغذ دیواری داماسک

همان طور که در بالا اشاره نمودیم رنگ های بسیار زیاد و متنوع همراه با طرح های بسیاری برای این کاغذ دیواری ها وجود دارد اما بدون شک رنگی که بسیار دوست داشتنی است و طرفداران بسیاری نیز دارد رنگ طلایی می باشد. در ادامه رنگ های پر فروش دیگری مانند کرمی روشن، نقره ای، صدفی و زرشکی لایت و تیره مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ طلایی هم برای دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گرد و هم برای دکوراسیون های کلاسیک.

کاربرد کاغذ دیواری داماسک

موارد استفاده از کاغذ دیواری داماسک بسیار زیاد و متفاوت است که می تواند در محیط هایی مانند: اتاق خواب ها، سالن های پذیرایی، طرح پشت TV، مراکز فروشگاهی و اداری و همچنین گالری های هنری و محیط های مجللی مانند تالارهای پذیرایی و هتل ها استفاده نمود.

کاغذ دیواری داماسک

ویژگی های کاغذ دیواری داماسک

مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید دارد و به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.

ضد حساسیت است خصوصا برای اتاق کودکان می تواند گزینه ای عالی باشد.

در واقع یک نوع عایق صوتی است و به کاهش صدا کمک می کند.

در برابر کشش مقاوم است و ترک نمی خورد.

به سادگی می توان آن را نظافت و تمیز نمود و گرد و غبار را از روی آن پاک کرد.

داماسک قدیمی ترین نوع کاغذ دیواری می باشد و همچنان یک نوع پوشش لوکس و جذاب محسوب می شود.

داماسک بسیار پر انرژی و تاثیر گذار و پر قدرت است و می تواند به خانه روح ببخشد.

کاغذ دیواری داماسک با رنگ های زمینه ملایم قابل استفاده و در همه فضاها و انواع دکوراسیون ها است.

کاغذ دیواری داماسک

قیمت کاغذ دیواری داماسک

شاید فکر کنید داماسک به دلیل اینکه تنوع بسیاری دارد و می تواند نمای بسیار لاکچری به خانه دهد گران قیمت است. اما در واقع چنین نیست زیرا یک کاغذ دیواری از جنس پی وی سی و روکش وینیلی است که دارای زرق و برق بسیاری است و بسیار هم زیباست. در واقع استفاده از این کاغذ دیواری بسیار مقرون به صرفه بوده  و هر فردی می تواند برای خرید آن و نصب در خانه خود اقدام نماید درعین اینکه می توانید یک دکوراسیون بسیار مجلل نیز با آن ایجاد نمایید.

قیمت داماسک با توجه به طرح و رنگ و موادی که در ساخت آن به کار رفته متفاوت است. البته نوع برند و کارخانه ای که داماسک در آن تولید شده نیز می تواند موضوعی تاثیر گذار بر قیمت باشد.

کاغذ دیواری داماسک

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا اجاره ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.