آشنایی با الیمستان : بهشتی در قلب جنگل های شمال

الیمستان جنگلی بکر و دست نخورده در شمال ایران

0

آشنایی با جنگل الیمستان

اگر بخواهیم یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی طبیعت گردان ایران را معرفی کنیم می توان به جنگل الیمستان اشاره کرد. جنگل الیمستان دارای مسیر قله ای می باشد و برای کوهنوردان بسیار لذت بخش است. به دلیل جاذبه ی عالی که دارد عکاسان خارجی زیادی را به سمت خود جذب کرده است. طبیعت بکر این مکان به همراه مراتع سرسبز آن بی نظیر است. جنگل فوق با داشتن مناظر طبیعی زیاد و دشت های پر از گل خیلی از افراد را به سوی خود جذب می کند. در فصل پاییز الیمستان دارای رنگ های زرد و نارنجی و در زمستان سفید مطلق می باشد و چند رنگی آن در بهار مشهود است. شما برای دیدن زیبایی های بیشتر این منطقه بهتر است در فصل بهار و پاییز به آن سر بزنید.

جنگل الیمستان

 

الیمستان، مکان رویس گیاه الیما است که در ماه اردیبهشت می روید. نام این جنگل از وجود این گیاه برگرفته شده است. روستای الیمستان یک روستای نزدیک به این جنگل می باشد که از توابع بخش مرکزی آمل در کیلومتر 20 جاده هراز از آمل است. روستا بسیار توریستی بوده و هر ساله افراد زیادی برای دیدن جاذبه های آن به الیمستان سفر می کنند. آب این روستا از چشمه تامین شده و محصولات مفید آن غلات ، عسل و لبنیات است.

جنگل الیمستان

جاذبه های توریستی الیمستان

یکی از جاذبه های این روستا قله ی آن می باشد و کوهنوردان زیادی را جذب خود می کند. قله الیمستان دارای ارتفاع 2510 متر می باشد و یکی از مکان های مناسب برای کوهنوردی است. دورنمای قله بسیار زیبا می باشد و مناظر جنگلی زیبایی را به رخ می کشد. منطقه نقش چای رستم جایی است که دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود و بومیان این روستان اعتقاد به افسانه زیبا برای این چاله ها دارند.

 

 

منطقه روستایی نام برده شده دارای جنگل های خنک و مه آلود می باشد که برای پیاده روی عالی است. از دیگر جاذبه ها می توان به ارتفاعات زرشك كوه، دورنماي زيباي قله دماوند و جنگل های الیمستان اشاره کرد. برای جنگل نوردی سالم بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید هر چند که گفته شده است جنگل فوق بی خطر است. راه دسترسی به جنگل متنوع می باشد و شما می توانید از آمل کیلومتر 20 و از تهران کیلومتر 140 جاده هراز وارد آن شوید. اگر به دنبال یک جای بکر و خوش آب و هوا هستید و می خواهید جاذبه های گردشگری مختلف را تجریه کنید از جنگل و روستای المیستان دیدن کنید.همچنین میتوانید با خرید ویلا در چمستان که بسیار نزدیک به الیمستان می باشد همیشه از این جنگل اسرارامیز و دست نخورده بهره ببرید.

 

راه دسترسي به جنگل الیمستان

از آمل کیلومتر 20 و از تهران، كيلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعي سمت راست با تابلوي امام زاده قاسم يا امامزاده لهاش برمی خورید وارد آن شوید، در اوايل مسير به دو راهي مي رسيد كه باید جاده سمت چپ را دنبال كنيد، جاده فرعي آسفالته باريک با پيچ و خم بسيار حدود 7 كيلومتر است كه ابتدا ما را به روستاي لهاش و پس از 5 كيلومتر مسير خاكي به روستاي اليمستان مي رساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادي وارد جنگل مي شويم.

اپلیکش املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.