آشنایی با سبک مینیمالیسم برای طراحی دکوراسیون داخلی

دانستنی هایی درباره سبک مینیمالیسم در خانه

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

مینیمالیسم یا مینیمالیست یک نوع دکوراسیون مدرن است که برای داخل خانه به کار می رود.  در واقع این سبک از دکوراسیون  یک نوع فلسفه پشت آن است که پس از جنگ جهانی دوم گسترش پیدا نمود و توانست در کشورهای اروپایی طرفداران بسیاری پیدا نماید. در این سبک همه چیز بر پایه سادگی و خارج از پیچیدگی می باشد. در سبک مینیمالیسم عقیده بر این است که همه چیز در ساده ترین شکل به کار برود و از اشکال هندسی در طراحی استفاده شود.

 این سبک برای افرادی که در محیط های کاری شلوغ کار می کنند بسیبار مناسب است زیرا می تواند فضای خانه را آرام و ساکت نشان دهد که برای استراحت فوق العاده خواهد بود و همچنین برای تمدد اعصاب نیز بهترین گزینه می باشد. سبک مینیمال معمولا از رنگ های تیره، روشن، درخشان و نمایشی استفاده می شود و بیشتر از اجزایی با اشکال هندسی مربع، مستطیل و دایره با سطحی صاف و ساده در دکوراسیون استفاده می شود. در ادامه به بررسی بیشتر این مورد خواهیم  پرداخت.

سبک مینیمالیسم

چرا سبک مینیمالیسم کارآمد است؟

در دکوراسیون های اروپایی خصوصا کلاسیک و غیره استفاده از لوازم بزرگ و سنگین، رنگ های تند و مبلمان های بزرگ و لوازم تزیینی زیاد در خانه باب بود که هم هزینه های بسیاری داشت  و هم اینکه خانه را بسیار شلوغ نشان می داد که هیچ گونه آرامشی در آن وجود نداشت علاوه بر این باعث تاریک شدن خانه نیز میشد. پس از گذشت سال ها خصوصا پس از جنگ جهانی که هزینه های زندگی افزایش پیدا کرد و افراد نتوانستند لوازم بسیار بزرگ و سنگین را مانند قبل خریداری نمایند یک نوع سبک زندگی و دکوراسیون روی کار آمد که به مینیمالیست معروف شد.

 در این سبک هدف این بود که لوازم کمتری در خانه قرار بگیرد که بیشتر شامل ضروریات بود و دیگر خبری از تجملات و لوازم سنگین و لوکس نبود و این سبک دکوراسیون هم ارزان تر بود وهم باعث آرامش بیشتری در خانه میشد. عمده رنگی هم که در آن استفاده میشد رنگ سفید بود که باعث روشنایی و زیبایی خانه میشد. در این سبک جزییات چندانی وجود ندارد و بیشتر دلالت بر کلیات است تا بتوان با توجه به کلیات و اکسسوری های کم، خانه را زیبا نمود و دیزان کرد. با اینکار حتی می توان آرامش بیشتری پیدا نمود .

ایده های سبک مینیمالیسم

طراحی دیوار با استفاده از تابلوهای هنری و المان های تزئینی انجام می شود تا هم دیوار تزیین شود و هم اینکه به خانه گرما بخشیده شود. پس استفاده از المان های کاربردی می تواند یک گزینه عالی و مناسب باشد تا به زیبایی خانه بیفزاید علاوه بر اینکه فضای خانه را چندان شلوغ نمی کند تا از روال معمول دکوراسیون مینیمال خارج شود.

شما حتی می توانید از شلف های دیواری به عنوان المان استفاده نمایید با این کار می توانید به خانه و طراحی آن عمق ببخشید. برای این کار می توانید این شلف ها را در ورودی خانه و جلوی درب نصب نمایید تا نقاط جذابی را برای خانه خود ایجاد نمایید و در بدو ورود بتوانید آن ها را به دیگران نشان دهید.

استفاده از المان های طبیعی

استفاده از متریال طبیعی از جمله المان هایی ست که در این سبک به کار می رود و می توان گفت این موضوع بسیار مهم است. یکی از متریال های طبیعی در این سبک چوب است که می تواند حال و هوایی صیمیمی و گرم به خانه ببخشد و درعین حال می تواند یک متریال بافت دار باشد. همچنین سنگ مرمر و فلزاتی نظیر برنج نیز از دیگر متریال هایی هستند که در این سبک بسیار استفاده می شوند. خصوصا سنگ مرمر سفید که می تواند فضا را هم ساده تر نشان دهد و هم اینکه یک نمای بسیار لوکس به خانه بدهد و آ ن را زیبا نماید.

 

سبک مینیمالیسم

استفاده از بافت های مختلف

برای اینکه بخواهید در سبک مینیمال عمق ایجاد نمایید راهکارهای بسیاری  وجود دارد و ساده ترین راه آن این است که می توانید با استفاده از انواع پارچه ها، فرش، پرده، کوسن و المان هایی از این دست این کار را انجام دهید. اما دقت نمایید که رنگ و طرح هایی متناسب با این فضا را انتخاب نمایید و زیاده روی نکنید.

استفاده از الگوها

ممکن است طراحی و الگو در سبک مینیمالیسم کمی تکراری شود و باعث شود فضا یکنواخت شود. برای اینکار می توانید المان هایی با رنگ های متفاوت و متضاد را در خانه به کار ببرید تا هم فضا شلوغ نشود و هم اینکه بتوان محیط ویلا را از یکنواختی خارج نمود. حتی می توانید از الگوها و اشکال هندسی در کاغذ دیواری استفاده نمایید خصوصا اینکه از رنگ های خنثی استفاده نمایید تا سبکی زیباتر پیدا نماید.

 

سبک مینیمالیسم

استفاده از طیف رنگ مناسب

از رنگ های خنثی در طراحی سبک مینیمال بیشتر استفاده می شود. عمده ترین رنگ به کار رفته در این طراحی، رنگ سفید می باشد که در بسیاری از طراحی های مینیمال در هر جایی به وفور دیده می شود. اما شما باید به رنگ سفید عمق بدهید و این کار را با نورپردازی و استفاده از متریال های مختلف باید انجام دهید.

استفاده از نورپردازی مناسب

همان طور که گفتیم رنگ تاثیر بسیاری در طراحی مینیمال دارد اما در کنار آن نورپردازی وجهه دیگری از طراحی سبک مینیمالیسم می باشد. برای نورپردازی می توانید از لامپ های ال ای دی که در رنگ های مختلف نیز وجود دارند، استفاده نمایید که جلوه ای بسیار زیبا دارد. اگر می خواهید به فضا حس گرما ببخشید می توانید از لامپ های خورشیدی استفاده نمایید تا کمی رنگ زرد و گرما را به فضای خانه منتقل نماید.

 

سبک مینیمالیسم

نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمالیسم

فضایی تمیز و مرتب خلق کنید.

در سبک مینیمال باید همه چیز منظم و مرتب باشد و در واقع هر چیزی در جای مناسبی قرار گیرد در غیر این صورت هرج و مرج و بهم ریختگی ایجاد می شود که باعث از بین رفتن سبک کلی مینیمالیسم خواهد شد. در این سبک نیازی نیست از لوازم زیادی در خانه استفاده نمایید و این می تواند یک مزیت بسیار عالی باشد که حتی برای نظافت منزل راحت تر خواهید وبد.

زیرا در این سبک تنها لوازم ضروری در خانه قرار داده می شود و دیگر خبری از لوازم اضافی و تزینی چندانی نیست. همچنین بیشتر سعی می شود که لوازم مخفی باشند تا در دید نباشند در این صورت می توان گفت یک سبک عالی و مناسب خواهید داشت. برای ویلاهای مدرن سبک مینیمال می تواند ایده ای عالی باشد زیرا با تم کلی ویلا و شرایط آن همخوانی دارد.

از تعداد رنگ های محدود استفاده کنید.

اگر شما از طرح های بسیاری در اتاق و خانه استفاده نمایید خواهید دید که فضا بیش از حد شلوغ خواهد شد پس بهتر است از رنگ هایی محدود و ترجیحا خنثی برای لوازمی مانند: دیوارها، پرده ها، میز، صندلی، مبل ها و یا کف زمین استفاده نمایید. همچنین با بافت های متریال ها نیز می توانید عمق و تناقض را ایجاد نمایید.

  طراحی فضا باید متعادل باشد.

با چیدن کوسن، لامپ، آثار هنری به صورت تکی و یا جفتی در کنار اتاق می توانید یک دکوراسیون متعادل را ایجاد نمایید با  این کار از تمام زوایای خانه بهترین استفاده را کرده اید. این ایده می تواند برای ویلاهای جنگلی عالی باشد در کنار استفاده از متریال چوبی.

 

سبک مینیمالیسم

نقطه ای مرکزی و اصلی خلق کنید.

بهتر است یک نقطه و قسمت از خانه را به عنوان نقطه مرکزی مشخص نمایید و آن را با آینه ی تزیین شده، یک قالیچه خوش آب و رنگ و یا مبلی زیبا آراسته نمایید. این کار باعث می شود دید افراد به این نقطه متمرکز شود و از سایر قسمت های خانه به دور بماند در عین اینکه به اصل سبک مینیمال پایبند بوده اید و فضا را ملایم کرده اید. حتی می توانید مبل ها را به صورت افقی و یا عمودی بیچیند تا یک نوع کادر خاص به فضا بدهد.

اشیاء مشابه را در کنار هم قرار دهید.

از لوازمی که شبیه بهم هستند و یا رنگ مشابه دارند استفاده نماید تا به این صورت سبک مینیمال را به دست بیاورید. حتی می توانید از تصاویر مشابه نیز استفاده نمایید تا در واقع یک نوع تزیین اختصاصی برای شما در این سبک باشد.

انتخاب وسایل را محدود نکنید

علاوه بر بافت شما می توانید از اکسسوری ها نیز بهترین استفاده را داشته باشید تا به یک فضای مینیمال عالی دست پیدا کنید. اکسسوری ها می تواند فضای خانه را زیبا نماید اما باید دقت نمود که بیش از اندازه از آن ها استفاده نکنید. بهتر است اکسسوری هایی را انتخاب نمایید که مورد نیاز هستند و برای شما کاربرد دارند در ادامه به چند نمونه از این اکسسوری های کاربردی اشاره نموده ایم.

انواع فرش های زیبا

آینه ها و آثار هنری دیواری

بطری های دکوراتیو

کتاب های رنگارنگ برای زیر میز قهوه خوری

قاب های زیبا برای عکس

گیاهان آپارتمانی

عناصر دکوراتیو و کاربردی

با این لوازم شما می توانید تنوع در فضای ویلا ایجاد نمایید اما باید دقت کنید هارمونی همچنان حفظ شده باقی بماند. برای خرید المان ها عجله نکنید سعی کنید با دقت و حوصله آن ها را خریداری نمایید تا بی نظمی ایجاد نشود و از هدف اصلی سبک مینیمال یعنی محیط خلوت فاصله نگیرید.

سعی کنید اکسسوری هایی که انتخاب می کنید خیلی از هم فاصله نداشته باشند و در واقع بی ارتباط با یکدیگر نباشند. زیرا در این صورت همان طور که گفته شد نظم و قرینه بودن لوازم می تواند مهم باشد. اگر قرار است از گیاهان آپارتمانی برای تزیین استفاده نمایید سعی کنید همه فضا را با گلدان پر نکنید و فقط یک الی دو گلدان را در خانه قرار دهید.

 

سبک مینیمالیسم

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.