آشنایی با دکوراسیون و سبک صنعتی برای تزیین ویلا

طراحی داخلی خانه با سبک صنعتی

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

سبک صنعتی از جمله دکوراسیون های بسیار جدید و مدرن می باشد که بسیار خاص و جسورانه است و به همین دلیل توانسته محبوبیت بالایی کسب نماید. تا مدتی این سبک ترکیبی از سبک های مدرن و مینیمال بود و به صورت مستقل به آن بها داده نمیشد اما رفته رفته با تکمیل شدن آن و روی کار آمدن یکسری از اصول ها و قوانین برای این دکوراسیون توانست به صورت سبک مستقل وارد کار شود. در این سبک بیشتر از لوازم فلزی استفاده می شود و چندان رنگ های فانتزی و لوازم فانتزی جایگاهی ندارند و بیشتر دلالت بر اصل وجود اشیا است.

 سبک صنعتی

معرفی سبک صنعتی

ریشه دکوراسیون صنعتی بیشتر به دلیل طراحی های صنعتی که برای دفاتر کار و غیره انجام میشد، آغاز شد. در ادامه بیشتر سعی شد که انبارها و سوله ها و همچنین کارخانه های قدیمی به یک فضای مدرن و شهری و قابل سکونت تبدیل شوند.همچنین متریال های مختلف نیز در این سبک کاربرد فراوانی دارند تا بتوانند محیط داخلی و خارجی را برای زندگی آماده نمایند. هزینه این دکوراسیون کمتر از سایر سبک ها می باشد زیرا چندان نیازی به استفاد از لوازم تزیینی و زیبا کردن و یا مبلمان ها گران قیمت مانند دکوراسیون کلاسیک نیست و همه چیز در ساده ترین حالت ممکن نمایش داده می شود.

این سبک بیشتر حالتی بدون زرق و برق و ساده دارد که شاید شباهت هایی با دکوراسیون مینیمال نیز داشته باشد. دکوراسیون صنعتی برای ویلاهای مدرن به سادگی قابل استفاده است زیرا ظاهر ویلا نیز به همین شکل است و می توان به سادگی با متریال ساده نمای داخلی را نیز شکل داد.رنگ های میکروسمنت جایگاه ویژه ای در این سبک دارند زیرا تم کلی خاکستری ویژگی اصلی این سبک است اگر چه استفاده از آجرهایی به رنگ طوسی نیز می تواند ایده خوبی برای تزیین دیوارهای داخی باشد.

 

ویژگی های دکوراسیون صنعتی

سبک صنعتی هم مانند بسیاری از سبک ها و دکوراسیون ها دارای یکسری قواعد و ویژگی های خاص می باشد که با رعایت آن ها می توان گفت دکوراسیون تکمیل شده است. در ادامه به صورت تخصصی تر به بررسی جزییات خواهیم پرداخت.

استفاده از وسایل کاربردی در سبک صنعتی

لوازم کم و دکوراسیون ساده از اصول سبک صنعتی است مانند دکوراسیون مدرن و مینیمال. نشانی از زرق و برق و لوازم اضافی دیده نمی شود لوازم تزیینی بیش از حد به کار نمی رود و شما می تاونید خیلی ساده حتی با لوازم دست دوم و قدیمی نیز  خانه را به دکوراسیون صنعتی نزدک نمایید. مانند جعبه های چوبی، تایرهای بزرگ که به عنوان مبل و صندلی می توان از آن ها استفاده نمود. نردبان های قدیمی که می توانند یک دکور باشند. جعبه های فلزی که می تواند به عنوان یک میز برای شما باشد. حتی لوازمی مانند دوچرخه های قدیمی و یا آباژورهای قدیمی نیز می تواند جزی از دکوراسیون صنعتی در خانه باشد.

در این میان می توانید خلاقیت هم به خرج دهید به طور مثال ظرف روغن ریز را به یک گلدان کوچک و جذاب تبدیل کنید.قفسه های فلزی قدیمی را می توانید به عنوان کتابخانه و یا بوفه درست کنید و در گوشه ای از خانه قرار دهید و با یکسری از لوازم کم و محدود آن را تزیین نمایید. حتی پیچ و مهره ها نیز در این سبک جایگاه خاصی دارند که می توانند به زیبایی دکوراسیون بیفزایند.

 سبک صنعتی

رنگ های مورد استفاده در سبک صنعتی

عمده رنگی که در سبک صنعتی استفاده می شود رنگ خاکستری در وهله اول و پس از آن رنگ های سفید و شکی هستند .البته می توانید هر نوع رنگی را که تمایل دارید به کار ببرید اما به طور معمول این سه رنگ فضای صنعتی بودن را بیشتر تداعی می کنند. اگر از رنگ ها دیگر استفاده می کنید توجه نمایید که در این کار زیاده روی نکنید.می توانید به عنوان مثال دیوار را با رنگ خاسکتری پوشش دهید که حالتی خنثی داشته باشد و بر روی آن از تابلوها و لوازمی به رنگ لیمویی، نارنجی، ارغوانی یا یک رنگ کمک بگیرید. یا اینکه از میز و صندلی و مبل هایی به این رنگ برای زیباتر کردن خانه بهره بگیرید.

با به کار بردن رنگ ها به این صورت در واقع می توان گفت یک نوع تضاد را ایجاد کرده اید و شاید طیف های مختلف از یک رنگ را در فضا به کار گرفته باشد. می توانید برخی جاها را به طور مثال از رنگ خاکستری تیره استفاده نمایید و در برخی از فضاهای دیگر از رنگ خاکستری روشن. متریالی مانند سیمان و فلز و رنگ میکروسمنت از جمله متریال های ویژه این سبک می باشند زیرا دارای بافت هستند و سبکی یکدست را ایجاد می کنند.

فضای باز در سبک صنعتی

همان طور که گفته شد فضاهای بزرگ و باز و وسیع برای این سبک مورد استفاده قرار می گیرند مثل انبارها، سوله ‌ها و هم چنین کارخانه‌ ها. پس باید برای طراحی یک فضای بسیار بزرگ خود را آماده نماید زیرا وسعت بسیار زیادی است و معمولا در این سبک سقف های بسیار بلندی دیده می شود. با توجه به سقف بلند می توانید حالت دوبلکس را برای کار خود ایجاد نمایید که بسیار شیک و خاص است. همچنین قسمت های دیگر مانند آشپزخانه و اتاق غذا خوری و اتاق نشیمن در نظر داشته باشید.

 سبک صنعتی

استفاده از فلز در سبک صنعتی

متریالی که به صورت ثابت و همیشگی در سبک صنعتی استفاده می شود فلز است. فلزاتی مانند: حلبی، فولاد، آهن و آلومینیوم و غیره. استفاده از فلز باعث می شود که فضایی تمیز ایجاد شود در عین اینکه می تواند محیط را زیباتر نیز نماید. فلزات سرد با روکش های مات و یا پتینه کاری شده که فاقد زرق و برق هستند در اولویت برای این دکوراسیون می باشند.

البته در کنار فلزات می تواند از سنگ و چوب هم استفاده کرد  زیرا در این صورت حالتی گرم تر در سبک خانه پدید می آید . مانند نمای ویلای مدرن که از شیشه و چوب و سنگ و فلز استفاده می شود.استفاده از دیوارهای آجری می تواند یکی دیگر از زیبایی های سبک صنعتی باشد مخصوصا اجرهایی به رنگ خاکستری که جذابیت بیشتری دارند و با فلز و چوب می توانند هماهنگی بهتری ایجاد نمایند.

وسایل تزئینی سبک صنعتی

لوازم تزیینی در سبک صنعتی می تواند شامل هر چیزی باشد شاید لوازمی که حتی به ذهن شما نرسد. از جمله: تابلوهای قدیمی کنار جاده، آثار انتزاعی و مجسمه‌ های تلفیقی وغیره همگی از لوازم تزیینی دکوراسیون صنعتی می باشند.اشیایی که پیدا کرده اید حتی می تواند شامل چرخ ‌های گاری یا دستگیره‌ های بزرگ و شیر آب باشد که می توانید آن ها را به دیوراها متصل نمایید و یا به عنوان لوازم تزیینی بر روی قفسه های فلزی موجود در محیط قرار دهید.البته عکس و تابلوهای سیاه و سفید جز جداناپذیر این سبک هستند که می توانند بسیارعریض هم باشند تا تمام دیوار را پوشش دهند.

معماری قابل مشاهده در سبک صنعتی

به طور کلی در یک اتاق که دارای دکوراسیون صنعتی است می توانید هر چیزی را ببینید و قرار دهید. حتی اگر قسمتی از سقف ریخته و تیرهای ساختمانی مشخص است همین می تواند یک عنصر تزیینی برای این سبک باشد و یا در و پنجره های زنگ زده و فلزی  که با قرار دادن یکسری ریسه های نور می تواند نمایی خاص و زیبا پیدا نماید. آباژور با لامپ های شکسته شاید کاربردی نداشته باشد اما می تواند به عنوان یک وسیله تزیینی به کار برود.

سبک صنعتی

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا درشمال به ویژه  نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره و یا خریداری نمایید می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.