آشنایی با دریاچه آویدر؛ نگین سبز شمال کشور

دریاچه و سد آویدر در نوشهر مازندران

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

طبیعت زیبای استان مازندران همیشه سرشار از شگفتی ها می باشد که در هر گوشه از این استان زیبا می توان یک جاذبه طبیعی و بکر و خاص را یافت. خصوصا برای افرادی که می خواهند از شلوغی های شهر رها شوند و چند روزی را در طبیعت همراه با جاذبه های آن گذران نمایند. برای یافتن فضاهای بکر و طبیعت زیبا بدون شک بهترین جا شمال کشور و استان مازندران می باشد. در توابع شهر نوشهر و نور و چمستان می توانید جاذبه های بسیاری را بیاید. از دریاچه ها گرفته تا جنگل و آبشار و روستاهای دیدنی. یکی از این جاذبه های زیبا که در نزدیکی نوشهر می باشد دریاچه آویدر است. برای آشنایی بیشتر با دریاچه آویدر در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه رفتن به دریاچه و اقامت در آن جا را مشاهده نمایید.

دریاچه آویدر

آشنایی با دریاچه آویدر

دریاچه آویدر در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سی سنگان قرار گرفته است. این دریاچه به دلیل احداث یک سد خاکی به مرور زمان پدید آمده است که توانسته یک جاذبه بسیار زیبا و خاص شود و سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید به این منطقه بیاورد. این دریاچه و سد به نام آویدر و یا صلاح الدین نیز شناخته می شود. دلیل احداث این سد ذخیره آب برای مصارف کشاورزی زمین های اطراف در منطقه می باشد.  آویدر زیبایی های بسیاری دارد اما چیزی که آن را بسیار خاص نموده است وجود یک جزیره سرسبز در قسمت میانی دریاچه می باشد که جذابیت دریاچه را چندین برابر نموده است. این جزیره که در واقع یک تپه است قبل از احداث سد خاکی نیز وجود داشته که در حال حاضر مانند یک جزیره سرسبز به نظر می رسد.

اگر عکاس هستید بدون شک این دریاچه می تواند مانند یک بهشت برای شما باشد که منظره های بی نظیری را برای عکاسی خواهد داشت. همچنین در اطراف دریاچه جنگل وجود دارد که می توان برای نشستن و استراحت کردن و یا پیک نیک های خانوادگی می توان از آن استفاده نمود. در محوطه ی این دریاچه نیز سرویس های بهداشتی، تعدادی آلاچیق، یک رستوران محلی کوچک و یک بوفه وجود دارد تا بتوانید هر آنچه که نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.

دریاچه آویدر کجاست؟

برای رسیدن به این دریاچه از نوشهر به سمت نور حرکت کنید، زمانی که از پارک جنگلی سی سنگان حدود ۱۰ کیلومتر دور شدید و به روستایی به نام صلاح الدین کلا نزدیک می شوید و تابلویی در همان مسیر که عنوان سد خاکی در آن نوشته شده است را خواهید دید پس با این تابلو راه خودرابه سمت جنوب و با راهنمایی همان تابلو تغییر دهید، بعد از ۵ کیلومتر که از روستا های صلاح الدین کلای سفید، اولیا و ملاکلا رد شدید دریاچه آویدر در پیش چشمان شما خواهد بود.

دریاچه آویدر

تفریحات در اطراف دریاچه آویدر

در کنار دریاچه آویدر یکسری از تفریحات وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید و روز و اوقات خوشی را برای خودتان داشته باشید که شامل:

قایق سواری: در اطراف این دریاچه زیبا قایق هایی قرار دارد تا شما بتوانید از نمایی دیگر شاهد مناظر دیدنی دریاچه باشید و به میان آن بروید، قایق ها به دو صورت پدالی و موتوری هستند و شما بسته به اینکه کدام یک را بیشتر دوست دارید می توانید با پرداخت هزینه، آن را اجاره کرده، به مرکز دریاچه بروید و لذت ببرید.

ماهی گیری: دریاچه آویدر با توجه به اینکه در پشت سد ایجاد شده یک محیط عالی برای رشد آبزیان مختلف است خصوصا انواع ماهیان، که می تواند برای ماهی گیری نیز ایده ای عالی باشد. اگر جزو افرادی هستید که به این کار علاقه دارید و همچنین تجهیزات آن را در اختیار دارید می توانید در این دریاچه به این تفریح خاص بپردازید .

اسب سواری: اسب برای کرایه و سواری در اطراف دریاچه وجود دارد که می توانید هزینه آن را پرداخت نمایید و برای چند دقیقه سواری با اسب را تجربه نمایید. با این کار می توانید اطراف دریاچه را جست و جو نمایید و از زوایایی دیگر آن را مشاهده نمایید.

دوچرخه سواری: برای دوچرخه سواران این شرایط مهیا است که از مسیرهایی در اطراف دریاچه که برای دوچرخه سواری مناسب است، استفاده نمایند. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که در آن مکان دوچرخه برای اجاره دادن وجود ندارد و خودتان باید دوچرخه شخصی را همراه خود داشته باشید.

آب و هوا و زمان سفر

با فاصله ای که این دریاچه از دریا دارد در واقع در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، پس رطوبت هوا به نسبت سایر نقاط  و شهرهای مازندران در آن جا کمتر می باشد زیرا از سطح دریا ۱۲۵ متر ارتفاع دارد و دارای یک آب و هوای خنک است خصوصا در 6 ماهه اول سال . پس برای رفتن به این دریاچه فصل بهار و تابستان بهترین فصل خواهد بود زیرا آب و هوای کوهستانی باعث خنک شدن این محیط می شود. هر چند که در فصل پاییز نیز زیبایی های خاص خود را دارا می باشد خصوصا نواحی جنگلی اطراف آن که برگ های رنگارنگ نارنجی و زرد و قرمز را برای شما به ارمغان می آورد و پوشش گیاهی زیبایی را ایجاد می کند اما به دلیل سردتر شدن هوا و بارش برف و باران چندان توصیه نمی شود در این فصل از این دریاچه بازدید نمایید.

اقامت در این ناحیه

شما می توانید برای بازدید از این دریاچه در شهرهای نزدیک و اطراف این دریاچه ساکن شوید. به طور مثال می توانید در شهر نوشهر و نور و چمستان ویلا اجاره نمایید تا نزدیک دریاچه باشید و روز بعد برای بازدید از دریاچه اقدام نمایید. پس از گذراندن روز خود دوباره به ویلا باز گردید که در این صورت مسافت کمتری می پیمایید و چندان خسته نخواهید شد.

دریاچه آویدر

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.