مرحله به مرحله با ساخت ویلا در شمال کشور

0

مرحله به مرحله با ساخت ویلا در شمال کشور

برای موفقیت در هر زمینه‌ای نیاز به برنامه‌ریزی داریم تا بتوانیم مراحل را به‌درستی طی کنیمو ساخت ویلا در شمال کشور کاری است که خیلی از افراد مدعی هستند می‌توانند به‌راحتی از پس آن برآیند ولی باید دید آیا در مراحل ساخت ویلا در میان انواع سازه‌های ویلایی مختلفی که وجود دارد کدام نوع را انتخاب می‌کنند؟

برای ساخت ویلا بهتر است تمامی مراحل فوق را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید یک ویلای مناسب بنا کنید و مطمئن باشید که همه چیز به‌درستی و مطابق میل شما پیش می رود.

مرحله به مرحله با ساخت ویلا در شمال کشور

 برای ساخت ویلای مشابه یا هر ساختمان دیگری بهتر است از تجهیزات اولیه‌ای مانند میل‌گرد و بتون استفاده کنید. با توجه به این‌که قیمت دلار به‌صورت روزانه درحال تغییر می‌باشد قطعاً قیمت مصالح ساختمانی رو به افزایش است، این امر باعث می‌شود خیلی از سازندگان ویلا بجای استفاده از میل‌گرد برای ایجاد ستون‌های منزل از ایده‌های دیگری استفاده کنند.

بهترین ایده پهن گرفتن دیوارهای ساختمان ویلا می باشد تا بتواند وزن ساختمان را تحمل کند. مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این است که شاید در ابتدا همه چیز منطقی باشد ولی پس از گذشت مدتی ساختمان ویلای شما با نشست روبرو می شود چرا که آب‌وهوایی شهرهای شمالی مرطوب است. همچنین امکان سیل در این شهرها وجود دارد و با توجه به عدم مناسب بودن پی ساختمان امکان بروز هر حادثه‌ای را باید انتظار داشته باشید.

در مراحل ساخت ویلا مسئله دیگری که وجود دارد نوع سقفی است که برای ویلا استفاده می شود سقف ویلا در شمال کشور دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد چرا که علاوه بر حفظ ساختمان شما باعث زیبایی می شود. همان‌طورکه می‌دانید بارش در شمال کشور بسیار بالا بوده و بهتر است از سقفی استفاده کنید که به مرور آب را در خود جمع نکرده و برای ویلای شما مشکل ایجاد نکند. انواع مختلفی از سقف های مورد استفاده در شمال کشور وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به معایب و مزایای آن از آن استفاده کنید.

مرحله به مرحله با ساخت ویلا در شمال کشور

سقف های گالوانیزه

یکی از سقف هایی که برای ساخت ویلا در شمال کشور ایجاد می شود ورق‌های گالوانیزه بوده که دارای وزن کمی هستند و ایمنی زیادی دارند که نصب آن راحت می باشد. این ورق ها در رنگ‌های مختلف موجود است، درنتیجه شما می‌توانید بدون محدودیت آن‌ها را انتخاب کنید. سقف های گالوانیزه ارزان بوده و در طرح‌های مختلفی مانند طرح سفال، موج‌دار سینوسی و شادولاین وجود دارد.


سقف های شیب دار سفالی

سقف‌های شیب‌دار سفالی نسبت به ورق‌های گالوانیزه بهتر عمل کرده ولی محدودیتی که در آن مشاهده می‌شود عدم انعطاف‌پذیری است. این نوع سقف ها برای استفاده در مکان‌هایی که دارای انحنای زیاد هستند مناسب نمی‌باشد. همچنین بسیار سنگین‌تر از سقف‌های گالوانیزه است. از لحاظ قیمتی گران‌تر بوده و باتوجه به این‌که رنگ به خوبی روی سفال نمی‌ماند پس رنگ‌بندی متنوعی ندارد.

سقف های طرح سفال

سقف های طرح سفال از نظر ظاهری مشابه با سقف‌های سفالی می باشد، تفاوت بزرگی که دراین‌میان مشاهده می شود وزن آن بوده و خاصیت عدم انعطاف‌پذیری می‌باشد.

مرحله به مرحله با ساخت ویلا در شمال کشور

 

سقف های تایل

سقف‌های تایتل در برابر طوفان و بارش‌های شدید مقاوم است همچنین این سقف ها دارای عملکرد مختلف مانند عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی می‌باشد. جنس این نوع سقف‌ها از همان ورق‌های گالوانیزه بوده ولی مواد دیگری که در طول آن مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث افزایش کیفیت آن می‌شود.

همان‌طورکه ملاحظه کردید انواع سازه‌های ویلایی وجود دارد که دارای تنوع بسیاری می باشد شما در ساخت ویلای موردنظر خود می‌توانید از مصالح و مواد گوناگونی استفاده کنید اما اگر در رابطه با این مواد دقت کافی به خرج ندهید قطعاً خسارات مختلفی خواهید دید. بنابراین بهتر است در هنگام کار کردن و بنای یک ویلا با یک تیم متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

سخن پایانی

در هر صورت چنانچه مایل به ساخت و ساز در شمال باشید می‌توانید از کارشناسان املاک امیران کمک بگیرید و یا در صورت تمایل خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلای جنگلی با املاک امیران در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.