ضرورت وجود مهارت مذاکره برای مشاور املاک

ویژگی های داشتن مهارت مذاکره برای مشاور املاک

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

یکی از مهمترین مهارت هایی که هر مشاور املاکی باید داشته باشد مهارت مذاکره است. خصوصا اگر قصد دارید که برای خودتان یک آژانس املاک داشته باشید و می خواهید موفقیت های بزرگی را در این راه کسب نمایید بهتر است یکسری از مهارت را آموزش ببینید و حتما داشته باشد تا بتوانید این مسیر را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس از مهارت مذاکره مهارت خوب شنیدن و خوب صحبت کردن نیز موضوع مهم دیگری است. زیرا در این صورت مشتری متوجه می شود که با تمام تمرکز به خواسته ها و صحبت های او توجه می کنید و این نکته بسیار مثبتی خواهد بود.

همچنین در ادامه مهارت های دیگری که شامل: روش‌ های بازاریابی، تجزیه تحلیل، داده ‌ها و روانشناسی فروش برای جذب مشتری نیز نمونه‌ های دیگری از توانایی های مشاوره املاک می باشد. اما مهارتی که در اولویت است مهارت مذاکره می باشد. زیرا با این مهارت می توانید بیشتر و سریع تر در کار خود پیشرفت داشته باشید. زمانی که شما مهارت مذاکره داشته باشید می توانید دقیقا متوجه شوید که مشتری چه نیازی دارد و سپس می توانید در مورد موضوعات دیگر با او صحبت نمایید.

همچنین با لحن جذاب صحبت کردن نیز سمت دیگری از داستان می باشد که در کنار مهارت مذاکره می تواند باعث جذب مشتری شود. به طور مثال شما اگر با لحن صحیح و به صورت کامل تمام نقاط مثبت ویلا را بیان نمایید و امتیازات آن را برای مشتری بیان کنید، مشتری ناخودآگاه تحت تاثیر صحبت های شما قرار می گیرد و می تواند تصمیم خود را در همان لحظه بگیرد.

مهارت مذاکره برای مشاور املاک

1- مشاور متعهد

داشتن مهارت مذاکره می تواند در تمام زمینه ها هم به خود فرد و هم به مشتری کمک نمایید زیرا مشاور می تواند در کوتاه ترین زمان بهترین و مهمترین نکات را با مشتری در میان بگذارد. تصمیم گیری در مورد خرید و فروش، معاملات زمین و ملک و ویلا بسیا مهم و حساس است در نتیجه اگر مذاکره کننده حرفه ای باشد می تواند خود را به جای مشتری قرار دهد و در این حالت می تواند بهتر شرایط را درک کند. به طور مثال به مشتری زمان کافی برای فکر کردن بدهد و یا جواب تمام سوالات او را به دقت دهد. زیرا مشتری قرار است هزینه بسیاری را  برای خرید و زمین بپردازد پس حق با اوست که برای این کار زمان بگذارد و سوالات خود را بپرسد.

همچنین در میان این پرسش و پاسخ ها مشاور می تواند به خواسته های مشتری به صورت کامل پی ببرد و کاملا متوجه شود که او چه چیز می خواهد. همچنین می تواند صحبت ها را در چهارچوبی خاصی پیش ببرد تا بتواند موارد بسیاری را از میان صحبت ها به دست بیاورد و در این جا می تواند موارد مناسب تر را به او معرفی نماید.

2- بیان ارزش املاک

نکته بسیار مهم در این میان وجود دارد و آن این است که با فن بیان صحیح مشاور املاک ارزش ملک می تواند تا نهایی ترین ظرفیت خود بالا  برود که به نفع فروشنده خواهد بود. زیرا این موضوع از تکنیک های مشاوره می باشد تا بتوان توضیحات خوبی را در مورد ویلا ارائه داد و به بهترین نحو نقاط مثبت ویلا را برجسته ترکرد و عنوان نمود. زیرا توضیحات شما می تواند وجه ویلا و ارزش زمین آن را بالا ببرد از این رو توضیحات و نحوه صحبت کردن با مشتری می تواند بر این زمینه تاثیرگذار باشد.

به طور مثال فروشنده ای که قصد دارد ویلای خود را بفروشد قیمتی را تعیین می کند، در این حالت مشتری برای بازدید به ویلا می رود و زمانی که قیمت را می شوند ادعا می کند که بسیار گران است. حال در اینجاست که شما باید فن و مهارت خود را وارد کار نمایید. باید این توانایی را داشته باشید که هزینه ها و نقاط مثبت ویلا را به صورت کامل بیان کنید که در نهایت هزینه ها از قیمت اعلام شده بیشتر شود. در این جا مشتری راضی می شود که حتی در حال پرداخت قیمت کمتری است پس خرید ویلا برای او سودآور خواهد بود.

پس در حین به کار بردن فن مذاکره باید سعی کنید که ارتباطی قوی را با مشتری ایجاد نمایید تا بتوانید به خوبی و خیلی ساده و راحت با او صحبت نمایید. زیرا مشتری ها چندان تجربه ای در خرید ویلا ندارند و می توانند به عنوان مشاور متخصص به شما اعتماد نمایند.

مهارت مذاکره برای مشاور املاک

3- تغییر کسب و کار املاک

به کار بردن مهارت های مذاکره و فن بیان می تواند به مشاوران کمک نمیاد تا بتوانند در این شغل پیشرفت خوبی داشته باشند و همچنین آژانس املاکی آن ها نیز بتواند از پله های ترقی را طی کند و به آژانسی معتبر و معروف در زمینه خرید و فروش ویلا در شهرهای شمالی تبدیل شود.

مشاوران با توجه به تجربه هایی که در زمینه خرید و فروش به دست می آورند رفته رفته حتی توانایی تحلیل بازار را نیز به دست می آورند و می توانند برای مشتری به صورت کامل همه چیز را توضیح دهند. حتی به او بگویند که چه زمانی برای فروش بهتر است و چه زمانی برای خرید. این موضع برای افرادی که به صورت تلفنی هم برای دریافت مشاوره اقدام می کنند نیز بسیار عالی خواهد بود.

4- به دست آوردن شهرت در منطقه

زمانی که شما به یک مشاورعالی تبدیل شوید بدون شک شهرت و آوازه شما در همه جا می پیچد و افراد بسیاری برای دریافت مشاوره و همچنین خرید و فروش ویلا به شما مراجعه می کنند. پس در واقع در این جا فن مذاکره می تواند پیشرفت شما و ترقی شما را در پی داشته باشد.

در این حالت دیگر هم خریدار و هم فروشنده شما را می شناسند و می توانند با خیال آسوده برای انجام کارهای خود و گرفتن مشاوره به سمت شما بیایند. پس کار مشاوره را حتما به عنوان یک شغل مهم و تاثیرگذار جدی بگرید و به دنبال این باید که هر روز بتوانید خود را در این زمینه ارتقا دهید و مهارت هایی جدید به دست بیاورید تا بتوانید به عنوان بهترین در منطقه باشید.

مهارت مذاکره برای مشاور املاک

ویژگی های یک مشاور املاک

اینکه مشاور املاکی حرفه ای و دارای مهارت مذاکره باشید عادی است اما بهتر است کمی خلاقیت را نیز چاشنی کار خود نمایید و کمی نوآوری در آن داشته  باشید زیرا اگر همیشه بخواهید همان چند فن مشخص را به کار ببرید نوع برخورد شما تکراری خواهد شد و همچنین ممکن است مانند گذشته نتوانید از پس کارها بربیایید. اما گر همیشه به دنبال مهارت های جدید باشید می توانید مشاور به روز و با معلومات باشید.

خوش رفتاری یکی دیگر از زوایای اخلاق می باشد که در مشاوران املاک باید وجود داشته باشد زیرا برای مشتریان مهم است که مشاور به آن ها گوش فرا دهد و برای آن ها ارزش قائل شود و سریع از صحبت ها و خواسته های آنان نگذرد. با این کار بدون نیاز به بازاریابی مشخص می توانید مشتریان بسیاری را به سمت خودتان جذب نمایید.

منظم بودن و با دقت انجام دادن کارها نیز موضوع دیگری ست که باید در مشاروان وجود داشته باشد. اگر شما خواسته های مشتری را در ذهن داشته باشید باعث خوشحالی مشتری خواهید شد زیرا مشخص است که به صورت دقیق خواسته های او را بررسی کرده اید. همچنین بهتر است به کارهای حقوقی به خوبی وارد باشید کارهایی از جمله: مسلط بودن به معاملات و قراردادها، پیچ و خم‌های مسیر معامله زمین یا ویلا، نحوه اخذ مجوزها، خدمات پیمانکاری، ساخت و ساز ویلا در.

مهارت مذاکره برای مشاور املاک

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.