شومینه بدون دودکش؛ یک المن بی نظیر برای دکوراسیون داخلی

مزایا و معایب شومینه بدون دودکش

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

بسیاری از ما دوست داریم برای فصل های سرد سال خانه ای گرم و دوست داشتنی داشته باشیم. معمولا شومینه می تواند حس گرمای بیشتری را در خانه ایجاد نماید. البته هستند برخی از خانه ها که شومینه از ابتدا در آن ها طراحی نشده و یا اینکه تمایلی به داشتن شومینه های طبیعی ندارند اما شما می توانید خیلی ساده و آسان از شومینه بدون دودکش در خانه استفاده نمایید. به سادگی آن را در خانه قرار دهید و از دیدن شعله های زیبای آن لذت ببرید در عین حال خانه ای گرم نیز داشته باشید. شومینه های گازی دردسر چندانی ندارند تنها می توانند خانه را زیبا و گرم نمایند و دیگر دردسرهای ناشی از سوختن چوب و خاکسترهای آن را نخواهید داشت.

همچنین پاک کردن دودکش شومینه که کاری سخت است و نیاز است که حتما هر سال انجام شود. اما شومینه بدون دودکش این معایب را ندارد و می تواند بسیار دوست داشتنی باشد. اگر از شومینه بدون دودکش در خانه استفاده می کنید باید بدانید که انرژی کمتری هدر خواهد رفت و در مقابل خانه شما بسیار گرم تر از سایر مواقع خواهد بود. این شومینه ها صفحه ای شیشه ای دارند که می توانید شعله ها را از پشت آن مشاهده نمایید. اما می تواند مانند بخاری مونوکسید کربن تولید نماید. شاید به هنگام خرید این نوع شومینه برای شما سوالاتی پیش بیاید که نیاز داشته باشید مطالبی را بدانید و برای این منظور این متن را حتما مطالعه نمایید تا با مزایا و معایب آن آشنا شوید و ویژگی های آن را بدانید.

 

شومینه بدون دودکش

چرا شومینه گازی بدون دودکش ایمن است؟

انرژی و سوختی که در این مدل شومینه استفاده می شود، گاز است. پس باید نکات ایمنی که در استفاده از بخاری دارید را نیز در این نوع شومینه به کار ببرید. اما شومینه های گازی برخلاف شومینه هایی که با هیزم روشن می شوند بسیار ایمن تر و سالم تر هستند و برای سلامتی انسان مضر نیستند و به محیط زیست آسیب نمی زنند.

شومینه گازی بدون دودکش چگونه کار می کند؟

این شومینه ها از گاز برای روشن نگه داشتن استفاده می کنند و هیزم های سرامیکی داخل آن وجود دارد که گرم شوند و بتوانند گرما را به محیط منتقل نمایند. شومینه گازی بدون دودکش انتخابی عالی برای ویلاهای کوهستانی و جنگلی در شمال می باشد که نیاز به مراقبت و رسیدگی چندانی ندارند برخلاف شومینه های طبیعی. گاز از طریق لوله های مخصوص به شکاف های کوچک درون هیزم های سرامیکی هدایت می شود. هر شومینه مجهز به یک دستگاه کنترل برای تنظیم میزان گاز ورودی به فضای داخل شومینه می باشد. برای ایجاد شعله نیز مانند بخاری های گازی یک فندک وجود دارد که این کار را انجام می دهد.

 شعله فندک منجر به سوختن گاز و شعله ور شدن آن می شود، در ادامه هیزم های سرامیکی گرم می شوند و بعد از گذشت چند دقیقه فضایی بسیار گرم را برای شما به ارمغان می آورند. هیزم های سرامیکی دارای شیارهای مخصوص که ویژه وارد شدن گاز به داخل آن ها می باشد و با این کار شعله هایی یکدست و یکسان را ایجاد می کنند. این هیزم ها به صورت دسته ای در کنار یکدیگر  قرار گرفته اند و شعله لازم برای گرمایش فضا را فراهم می نمایند.

در شومینه های بدون دوکش گاز و طبق یک الگوی مشخص  و به سادگی می سوزد. هنگامی که اولین جرقه با فندک زده شد و شعله ها پدیدار شدند، گاز شروع به سوختن می کند. در شومینه های دوکش دار با سوختن گاز یا هیزم، دود ناشی از سوخت به سمت دودکش روانه می شود؛ اما در شومینه بدون دودکش، گازها از بالای شومینه وارد اتاق می شوند و اکسیژن از زیر آن وارد می شود.

 

شومینه بدون دودکش

معایب و مزایای شومینه های بدون دودکش

مزایا

این شومینه ها بدون نیاز به دودکش و یا هواکش هستند. پس می توان در هر قسمت از منزل می توان آن ها را نصب نمود. شومینه بدون دودکش انتخابی عالی است.

این نوع شومینه فضا کمی در منزل به خود اختصاص می دهد؛ زیرا نیاز به محل نصب دودکش ندارد.

گرمای ایجاد شده توسط این شومینه ها از طریق دودکش هدر نمی رود و خانه گرم خواهد ماند.

نگهداری از این شومینه ها بسیار آسان است؛ زیرا هیچ نوع خاکستر و مواد ناشی از سوخت چوب تولید نمی شود.

قیمت کمتری نسبت به نوع دودکش دار دارد.

در هنگام نصب به ساخت و ساز کمتری احتیاج دارد.

معایب

شومینه های گازی بدون دودکش از یک الگوی مشخص برای سوخت استفاده می کنند و قدرت شعله آن ها در مقایسه با شومینه هایی که سوخت آن ها چوب است ضعیف تر است.

گاز ناشی از احتراق این شومینه وارد فضای اتاق می شود و بر کیفیت هوا اثر خواهد گذاشت خصوصا برای مکان هایی که خیلی سر بسته هستند چندان مناسب نیست.

به نصب شلنگ برای رساندن گاز نیاز دارد.

ممکن است حس گرما و طبیعی شومینه های هیزمی را به افراد منتقل نکند.

 

شومینه بدون دودکش

تفاوت بین شومینه گازی با دودکش و بدون دودکش چیست؟

شومینه های دودکش دار بیشتر به دلیل اصالتی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که میزان سوخت مصرفی آنها در مقایسه با شومینه های بدون دودکش بالاتر بوده و گرمای بیشتری هدر می دهند؛ زیرا بخشی از گرمای تولید شده از طریق دودکش از ساختمان خارج می شود. یک شومینه بدون دودکش تقریبا نصف شومینه دودکش دار گاز مصرف می کند. علاوه بر آن گرمای بیشتری برای اتاق فراهم می نماید، شومینه های بدون دودکش از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها مقرون بصرفه هستند.
شومینه های بدون دودکش دارای هیزم هایی هستند که توسط شرکت تولید کننده شومینه در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. این هیزم ها طبق الگوی مشخص شعله ور می شوند و نمی توانند آزادانه در هر جهت روشن شوند. هیزم شومینه های بدون دودکش ظاهری همانند هیزم های چوبی دارند اما همانند آنها گرما تولید نمی کنند.

نکات ایمنی در استفاده از شومینه گازی بدون دودکش

  • یک کپسول آتش نشانی در کنار شومینه قرار دهید تا در مواقع لزوم بتوانید از بروز حادثه جلوگیری نمایید.
  • از محل قرارگیری هیزم ها بر اساس دستور شرکت سازنده شومینه اطمینان حاصل کنید.
  • هیزم ها را همواره تمیز نگه دارید و در صورت نشستن گرد و غبار بر روی آن ها نسبت به پاکسازی آن ها اقدام نمایید.
  •  اگر از شومینه خود صدای ناگهانی شنیدید آن را به سرعت خاموش کنید و با متخصصین نصب و راه اندازی شومینه تماس گرفته و در خواست کمک کنید.
  • به منظور اطمینان از عملکرد بهینه شومینه به طور منظم آن را بررسی نمایید تا از درست کار کردن آن مطمئن شوید و اگر ایرادی وجود دارد برای رفع آن تدابیری بیندیشید.

 

شومینه بدون دودکش

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.