دریاچه ارواح؛ بکرترین منطقه گردشگری در نزدیکی ونوش نوشهر

آشنایی با منطقه گردشگری دریاچه ارواح و نحوه سفر به آن

0
اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

 

دریاچه ارواح؛ بکرترین منطقه گردشگری در نزدیکی ونوش نوشهر

دریاچه ارواح که در مناطق اطراف نوشهر و به صورت محلی به نام دریاچه ی مَمرَز مشهور است از زیباترین و بکرترین جنگل ها می باشد. این دریاچه در اعماق جنگل های انبوه در شهرستان نوشهر قرار دارد. نام ارواح برای این دریاچه به این دلیل انتخاب شده که ظاهری تقریبا ترسناک دارد و مانند فیلم های ترسناک است که در منطقه ای داخل جنگل مخفی شده است. درختان نیمه و تنه درختان شکسته درون این دریاچه قرار گرفته اند که در واقع درختان مرده هستند و مه غالبی که اکثر اوقات سطح این دریاچه را می پوشاند می تواند باعث ترسناک تر شدن آن شود.

 پس نام ارواح به دلیل شرایط  و وجود تنه درختان و فضای بکر و خلوت آن بر روی این دریاچه گذاشته شده است. اما جدا از این موارد به دلیل طبیعت بسیار زیبایی که دارد مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است و سالانه افراد بسیاری برای دیدن این طبیعت زیبا به این منطقه سفر می کنند. طول دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر است. این دریاچه در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به طور معمول برای بازدید از دریاچه و ایجاد کمپ باید با محیط بانی هماهنگی های کامل انجام داد

 

دریاچه ارواح

دیدنی های دریاچه ارواح و دیدنی های اطراف آن

علاوه بر دیدن خود دریاچه طبیعت زیبایی در اطراف آن قرار دارد که می تواند برای دور شدن از فضای شهری و رفتن به دل طبیعت برای افراد بسیاری جذاب باشد. همچنین به گوش رسیدن صدای پرندگان و حیوانات در جنگل بسیار دوست داشتنی خواهد بود زیرا در اینجا دیگر خبری از آلودگی های صوتی معمول در شهر نیست.

گردش با آفرود و عبور از موانع طبیعی در جاده های جنگلی نیز از دیگر تفریحات در نزدیکی این دریاچه می باشد. پارک جنگلی سیسنگان نوشهر نیز فاصله کمی با دریاچه ارواح دارد و می‌تواند انتخاب بعدی شما برای گردش پس از دریاچه باشد.

 

بهترین زمان سفر به دریاچه ارواح

دریاچه ارواح در هر فصل زیبای خاص خود را دارا می باشد اما مسیر رسیدن به دریاچه، جنگلی است که جاده ای خاکی دارد و در اواخر پاییز و فصل زمستان چندان توصیه نمی شود به این منطقه سفر نمایید. زیرا در صورت بارش باران جاده خاکی به سرعت گلی می شود و خودروی شما درون گل گیر خواهد نمود. هر چند که محیط بانی مستقر در این منطقه در شرایط جوی نامناسب اجازه ورود به دریاچه  را به شما نخواهد داد اما بهتر است خودتان از رفتن به آن جا در شرایط نامساعد صرف نظر نمایید. بهترین زمان اواسط فصل بهار تا مهر ماه می باشد. در نهایت بهترین مسیر دسترسی از انتهای روستای چلندر تا دریاچه می باشد.

 

دریاچه ارواح کجاست و چگونه می توان به آن جا سفر کرد؟

برای رفتن به دریاچه ی ارواح باید از مسیر نور به نوشهر بروید سپس در کیلومتر 12  وارد جاده ونوش شده و پس از گذراندن این جاده وارد جاده‌ی فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی می شوید.

زمانی که از این روستا عبور می کنید به محیط بانی منطقه می‌ رسید که در اینجا برای ورود به جنگل باید هماهنگی هایی انجام شود و سپس شما می توانید از محیط بانی گذر کنید از اینجا به بعد وارد جنگل می شوید و بهترین کار این است که با خودروی آفرود این مسیر را بپیمایید و جاده‌ی شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید تا به تابلوی دشت و بند ممرز برسید . یک جاده فرعی می بینید که آن جاده شما را به دریاچه ارواح و یا همان ممرز می رساند. در هنگام سفر به دریاچه به دلیل جنگلی بودن جاده برخورد با حیوانات وحشی بسیار محتمل است پس نیاز است که احتیاط نمایید.

دریاچه ارواح

اقامت در دریاچه ارواح

در سفر به دریاچه ارواح برای اقامت می‌توانید با اجاره آپارتمان در نوشهر و یا اجاره ویلا در نوشهر و یا منطقه ونوش شب را در نزدیکی این منطقه اقامت کنید و با فرا رسیدن روز به دریاچه ارواح سفر کنید تا قبل از تاریک شدن هوا بتوانید به ویلا بازگردید.

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای این که بتوانید یک ویلا در نوشهر و یا منطقه ونوش و چمستان اجاره نمایید تا بتوانید در مناطق نزدیک به دریاچه ارواح باشد می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و چمستان آشنا بشوید.

اپلیکشن امیران
اپلیکشن امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.