دانستنی هایی در مورد معماری و ساخت ویلاهای شمال

چگونگی معماری ویلا در شمال

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

 

هر محیط و شهر و ناحیه ای نیاز دارد که به سبک و روش و شیوه خود ویلاهای آن منطقه را بسازد تا بتواند با شرایط حاکم بر آن شهر مطابقت داشه باشد. به طور مثال در شهرهای صحرایی بیشتر خانه ها حالت خشتی دارند و یک بادگیر دارند که بتواند دمای خانه را متعادل نمایید. اما در شهرهای شمالی اوضاع کمی فرق دارد و باید سازه ها بسیار مقاوم باشند. زیرا هم زمین دارای رطوبت است و هم اینکه رطوبت در هوا وجود دارد پس ساختمان ویلا باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت و بارش های شدید باران دوام بیاورد. سقف ویلاها نیز باید حتما به صورت شیروانی باشد.

همچنین نوع سازه ها با توجه به اینکه ویلا به صورت جنگلی است و یا ساحلی و کوهستانی بسیار متفاوت می باشد. به طور مثال در ویلاهای جنگلی سعی می شود از پنجره های بزرگ استفاده شود تا دید بهتری نسبت به منظره داشته باشیم. در ویلاهای کوهستانی پنجره ها کوچکتر می شوند تا سرما کمتر به داخل خانه نفوذ نماید و خانه بیشتر گرم باشد البته عایق کاری دیوارها و سقف نیز در این سبک از ویلاها باید به بهترین شکل باشد.

ساخت ویلاهای شمال

الف) معماری و ساخت و ساز ویلا

طراحی نمای داخلی و خارجی سازه

اگر تصمیم به خرید ویلا در شمال دارید حتما به موضوع رطوبت در این شهر شمالی دقت ویژه ای داشته باشید. اطمینان حاصل نمایید که ویلا در برابر رطوبت مقاوم سازی شده است. زیرا رطوبت موجود در زمین و هوا خصوصا برای ویلاهای شمالی می تواند بر ظاهر ویلا بسیار تاثیر گذار باشد و آن را به مرور زمان بدشکل نماید یا حتی از بین ببرد.

سیستم تهویه مناسب

سیستم تهویه در ویلاهای شمالی بسیار ضروری است و حتما باید در ساختمان وجود داشته باشد زیرا رطوبت بالا در این مناطق می تواند باعث آسیب به ساختمان شود و همچنین برای افراد داخل خانه نیز مضر باشد.

نورگیری ویلا و سمت و جهت آن

نورگیر بودن ویلا موضوعی ست که با سلیقه  شخصی افراد در ارتباط است. برخی از افراد تمایل دارند که نور خورشید در تمام در خانه باشد اما برخی دیگر تمایلی ندارند نور چندانی در داخل ویلا وجود داشته باشد.

 

ساخت ویلاهای شمال

ب) موقعیت مکانی و منطقه‌ی جغرافیایی ویلا

موقعیت مکانی ویلا از جمله مواردی ست که در خرید ویلا بسار مهم است. بسیاری از افراد در هنگام خرید ویلا تنها به مناظری که در اطراف آن ها هست دقت می کنند و این تفکر را دارند که هر چه اطراف شان خلوت تر باشد و بکر تر باشد بهتر است. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که هر چه بکرتر باشد منطقه در واقع شما از امکانات رفاهی دور هستید. همچنین دسترسی به جاده نیز سخت تر می باشد که تمام این ها می تواند نقاط منفی برای یک ویلا باشد.

اگر شما از طریق اصولی برای خرید ویلا اقدام نمایید و از کارشناسان و املاکی های معتبر کمک بگیرید به شما خواهند گفت که ویلا در چه منطقه ای خریداری نمایید که به امکانات رفاهی و جاده نزدیک باشید. خصوصا در زمان هایی مانند تعطیلات که می خواهید سریع تر به ویلا برسید بهتر است ویلا در نزدیکی جاده های اصلی باشد. همچنین اگر می خواهید ویلا در مناطق بکر خریداری نمایید به قیمت مناسب این کار انجام شود نه با قیمتی گزاف.

نزدیکی و دسترسی به جنگل و ساحل و مسیرهای اصلی

معمولا زمانی که برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنید مواردی مانند نزدیک بودن ویلا به ساحل و یا جنگل برای ما اهمیت بسیاری دارد. عده ای تمایل دارند که از مناظر زیبای جنگل لذت ببرند و عده ای دیگر می خواهند از دریا و ساحل آن آرامش بگیرند که هر یک به دنبال علایق خود برای خرید ویلا می روند.

عرض کوچه ای که ویلا در آن قرار دارد

کوچه هایی که ویلا داخل آن قرار دارند نباید تنگ باشد زیرا در این صورت شما نمی توانید خودروی خود را به داخل حیاط آن ببرید و مجبور هستید آن را داخل خیابان پارک کنید که برای زمانی که در سفر هستید این کار می تواند کمی مشکل زا باشد.

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به مراکز خرید و بازار

بهتر است هنگام خرید، ویلای خود را نزدیک به مراکز خرید و رفاهی انتخاب نمایید تا در زمان اقامت در شمال مشکلی برای خرید و تهیه مایحتاج نداشته باشد. اگر ویلای شما از جاده اصلی دور باشد باید چندین کیلومتر را طی کنید تا به یک مرکز خرید برسید و بتوانید مواد غذایی مورد نیاز را خریداری نمایید. البته این موضوع در روزهایی که هوا به شدت برفی و بارانی هست کار بسیار سخت تری خواهد بود.

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به جاذبه های گردشگری و توریستی

سعی کنید ویلای خود را در نزدیک مناطق تفریحی خریداری نمایید تا هم به ساحل دسترسی داشته باشید و هم اینکه برای رسیدن به مناطق تفریحی نیازی نباشد که چند کیلومتر را طی کنید. در این حالت می توانید با کمی پیاده روی به این مناطق تفریحی دسترسی داشته باشید.

نزدیکی و دسترسی سریع و آسان به مراکز خدماتی و درمانی

از نکات بسیار مهم این است که شما به مراکز درمانی و خدماتی نزدیک باشید که باز هم در این جا خرید ویلا در نزدیکی جاده اصل مطرح می باشد. در غیر این صورت مجبور هستید مسافت زیادی را طی کنید تا به مراکز درمانی برسید.

ساخت ویلاهای شمال

ج) امنیت ویلا

  • به تغییرات آب و هوایی و فرسایش خاک دقت کنید.

زمانی که برای خرید ویلا و بازدید از ویلا می رویم تنها شاید این موضوع برایمان مهم باشد که دید خوبی به دریا داشته باشد و یا منظره خوبی در جنگل پیش روی ما باشد. اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که ویلایی که در نزدیکی ساحل است می تواند به مرور مورد فرسایش خاک قرار گیرد و به دلیل آب و هوای شرجی و رطوبت بر سازه تاثیر بگذارد. خصوصا این موضوع در بارندگی های شدید شمال بسیار دیده می شود که خاک به یکباره فرسایش پیدا می کند. پس هنگام خرید به این موضوع دقت نمایی و نظر کارشناسان را جویا شوید.

  • خطر طوفان و سیل را فراموش نکنید

خطر وقوع سیل در استان های شمالی چیز دور از انتظاری نیست. هنگامی که ویلا خریداری می کنید به زیر سازی آن دقت کنید تا بدانید هم در برابر فرسایش خاک و هم در برابر سیل ها توان مقابله دارد. همچنین اطمینان حاصل نمایید که از مصالح خوب و با کیفیت در ساخت آن استفاده شده در این صورت می توان به میزان زیادی از مقاومت ویلا اطمینان داشت.

د) جنبه های تجاری خرید ویلا

  • بازار اجاره ای ویلا در شمال

بسیاری از افراد زمانی که ویلا را خریداری می کنند تنها در تعطیلات و به مدت محدود به آن جا می روند و در زمان های دیگر سال ویلا خالی است. شما می توانید به جای این که ویلا را خالی بگذارید برای خودتان از این موقعیت پول سازی کنید. برای زمان هایی که در ویلا نیستید می توانید آن را اجاره دهید هم به صورت هفتگی و هم به صورت ماهانه در این صورت می توانید پول بسیار خوبی به دست بیاورید. یک نوع سرمایه گذاری هم برای شما خواهد بود. حتی می توانید ویلا را به افراد توریست اجاره دهید که اجاره بیشتری را دریافت کنید و منبع درآمد خوبی برای شما باشد.

  • خرید ویلا با رشد سرمایه

بهتر است سعی کنید که ویلا را در نزدیکی مناطق توریستی گردشگری بخرید زیرا پس از مدتی سرمایه ای که برای خرید ویلا گذاشتید چند برابر می شود و می تواند یک سرمایه عالی را به شما بازگرداند.

 

ساخت ویلاهای شمال

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا در چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.