دانستنی هایی در مورد برخورد صحیح با مشتری املاک

اخلاق حرفه ای با مشتری املاک

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

چگونگی برخورد با مشتری املاک از سوی کارشناسان املاک و افراد فعال در این حیطه می تواند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. اگر ملکی که برای فروش در نظر دارید را بتوانید با بیان و گفتار صحیح آن را به مشتری معرفی نمایید و توضیح دهید می توان گفت برگ برنده با شما خواهد بود. زیرا مشتری به صورت کامل تمام سوالاتی که در ذهن دارد را پاسخ می گیرد و همچنین متوجه می شود که برای افراد حاضر در املاک بسیار مهم است که با مشتری خود به خوبی برخورد نمایند از این رو می توان گفت مشتریان شما بیشتر خواهند شد و حتما با شما به سمت فروش و اجاره ویلا و ملک و مستغلات خواهند رفت.

با این کار می توان سرمایه گذاری های بیشتری در این منطقه انجام داد در عین اینکه تجربه و ارزش و تبحر مغازه املاک نیز بالاتر  می رود و در منطقه به عنوان یک بنگاه معاملاتی حرفه ای و معتبر از آن یاد می شود. پس نوع برخورد و توضیح کامل می تواند کلید موفقیت شما در این زمینه باشد. در ادامه به موارد بیشتری در این زمینه اشاره خواهیم نمود که می تواند برای مشاوران و کارشناسان املاک بسیار مفید و عالی باشد.

مشتری املاک

بررسی نکات مهم در نحوه برخورد با مشتری املاک

اولیه ترین موضوع این است که شما به عنوان کارشناس بتوانید اطلاعاتی کامل و دقیق را  به مشتری ارائه دهید. زمانی که شما این اطلاعات را به مشتری می دهید می توانید یک تاثیر بسیار عالی بر او داشته باشید. زیرا مشتری متوجه می شود که به او و خواسته های او احترام می گذارید.

اگر می خواهید این کار را بدون نقص انجام دهید حتی قبل از اینکه مشتری خواسته های خود را  به زبان بیاورید شما می توانید آن ها را پیش بینی نمایید و در مورد آن ها توضیحاتی را ارائه دهید. در این صورت همه چیز به خوبی پیش می رود. نهایی ترین قسمت این است که پس از اتمام صحبت ها و گفتگو ها خواهید دید مشتری از همه چیز راضی است و می توانید خیلی ساده و آسان برای خرید ویلا و سرمایه گذاری تصمیم بگیرد. نکاتی که مشاوران باید در هنگام برخورد با مشتری مد نظر داشته باشند شامل:

1- دسته بندی کردن املاک و مستغلات

دسته بندی کردن املاک و مستغلات می تواند در هنگام کار به شما بسیار کمک نماید. بهتر است همه چیز به خوبی و به صورت حرفه ای دسته بندی شود به طور مثال اینکه شما باید در زمینه خرید فعالیت داشته باشید و یا فروش و سپس دسته بندی های حرفه ای دیگر که شامل: ویلا‌های اکازیون، ویلاهای لاکچری، ویلای استخردار در شمال، یا ویلاهای دوبلکس و تریبلکس می باشد را انجام دهید.

در این صورت زمانی که مشتری به املاک شما مراجعه می کند می توانید با توجه به خواسته ها و بودجه مالی او خیلی ساده دقیقا بروید سراغ موردی که مشتری نیاز دارد و آن را پیدا نمایید. همچنین با انجام این کار مشتری می تواند متوجه شود که شما چقدر حرفه ای هستید و برای زمان خود و فرد مقابل ارزش قائل هستید در نتیجه تمایل دارد که حتما کار سرمایه گذاری را با املاک شما انجام دهد. در کنار این کار می توانید توضیحات کامل تری را برای مشتری ارائه دهید تا با دید باز و کامل برای خرید ویلا گام بردارد و همه چیز را بتواند به خوبی متوجه شود. با این کار مشتری احساس ارزشمند بودن پیدا می کند.

2- داشتن نگرش مثبت

در تمام معاملات خود سعی کنید دید و نگرشی مثبت داشته باشید در این صورت می توانید خدماتی کامل و عالی را نیز به مشتری ارائه دهید. مطالعاتی را انجام دهید تا بتوانید به صورت دقیق نحوه برخورد و صحبت کردن با مشتری را بدانید. اگر مشتری برای شما از تجربه های ناموفق خود گفت سعی کنید دید او را تغییر دهید و به سمت و سوی مثبت ببرید.

سعی کنید برای شروع برخوردی صمیمانه داشته باشید در این صورت مشتری از لحن شما متوجه می شود که قصد دارید به او کمک نمایید و می تواند به شما اطمینان نماید. در این صورت است که می توان افکار مثبت را به میان آورد. می توانید این حس مثبت را با نوع بیان نمودن کلمات و همچنین حالت های چهره خود بیان نمایید. حتی می توانید برای مشتری چای بیاورید و صحبت خود را طولانی تر نمایید. از او بخواهید نیز در این گفتگو شرکت نماید تا بدانید دقیقا اوضاع از چه قرار است.

3- حل مشکلات با راه حال جالب

بسیاری از مشتریان معمولا در هنگام خرید و سرمایه گذاری دچار مشکل می شوند زیرا از سوی کارشناسان املاک به صورت غلط راهنمایی می شوند. شما به عنوان مشاور املاک باید برای رفع مشکلاتی که پیش رو قرار دارد راه حل هایی را پیدا نمایید. سعی کنید مسیری صحیح را در پیش بگیرید تا بتوانید به خوبی کارها را پیش ببرید. اگر مشتری مشکلی دارد شما باید به صورت کامل در مورد آن سوال بپرسید و پس از اینکه از تمام جوانب آگاه شدید یک تصمیم عالی بگیرید تا بتوانید مشکل را رفع نمایید. گرفتن تصمیم و ارائه راه حل می تواند شما را فردی کاردان و با تبحر نشان دهد که باعث جلب اعتماد مشتری می شود. همچنین اینکار وجهه املاک را نیز افزایش می دهد.

مشتری املاک

4- احترام  گذاشتن برای وقت مشتری

نحوه برخورد با مشتری باید به این صورت باشد که سریع، مودب و رسمی باشید. مشتری در واقع از شما توقع چنین مواردی را دارد. در این صورت مشتری اگر از شما سوالی بپرسد متوجه می شود که زمان می گذارید تا پاسخ او را به صورت کامل ارائه دهید. در صورتی که بسیاری از افراد سعی می کنند پاسخی مختصر را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهند.

پس این موضع که مشتری بداند برای او ارزش گذاشتید و زمان می گذارید تا پاسخی کامل را ارائه دهید بسیار مهم است. البته اگر در مواقعی حس کردید که پاسخ دهی احتیاج به زمان بیشتری دارد و در حال حاضر قادر به انجام چین کاری نیستید می توانید به مشتری بگویید که نیاز به زمان بیشتر دارید. بگویید که اگر بخواهید در حال حاضر پاسخ او را بدهید نیاز به زمان بیشتری دارید در غیر این صورت ممکن است نتوانید به خوبی توضیحات کاملی را ارائه دهید و در این صورت مشتری شاید ناراضی شود.

5- تعهد و پایبندی به حرف

این موضوع بسیار مهم است که اگر به مشتری در مورد چیزی قول می دهید حتما به آن تعهد داشته باشید. به خاطر داشته باشید که شما یک فرد حرفه ای هستید پس باید به حرف هایی که می زنید پایبند باشید تا اخلاق حرفه ای خود را نشان دهید. به طور مثال اگر به مشتری قول داده اید که تا فردا ویلای استخردار پیدا می کنید و برای بازدید به آن جا می روید حتما باید این کار را انجام دهید در غیر این صورت اعتماد مشتری نسبت به املاک شما از بین می رود و خیلی ساده مشتری را از دست خواهید داد.

6-  مشاوره مفید و موثر

در زمانی که با مشتری برخورد دارید باید سعی کنید فعال باشد و نشان دهید که انرژی انجام این کار را دارید. این گونه می توانید نظر مشتری را جلب نمایید و مشاوره هایی عالی را داشته باشید. در زمانی که با مشتری صحبت می کنید نیازهای او را نیز مد نظر داشته باشید و در نظر نگه دارید تا جزییات آن را در ویلاهایی که معرفی می کنید وجود داشته باشد. در این صورت مشتری بدون شک از توجه شما به خواسته هایی که دارد خوشحال می شود. در مورد ملکی که معرفی می کنید هر گونه اطلاعاتی که دارید را بیان کنید. همچنین بخواهید که مشتری نظر خود را نیز بگوید تا بتوانید بیشتر با او ارتباط برقرار نمایید.

7- شنونده فعال باشید

زمانی که مشتری در حال صحبت کردن با شماست به هیچ وجه صحبت های او را قطع نکنید و به صورت کامل به صحبت هایش گوش دهید. در همین حین مواردی که می خواهد را یادداشت نمایید و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را بنویسید تا برای آن راه حل پیدا کنید. قرار نیست همیشه شما صحبت کنید بهتر است زمانی به مشتری دهید تا صحبت کند و موضوعات مورد نظر را بیان نماید تا بتوانید مطابق با آن پیش بروید. این برخورد با مشتری می تواند سطح شما را نشان دهد و شما را یک فرد حرفه ای نشان دهد.

مشتری املاک

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.