انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

بررسی سیستم گرمایشی مختلف برای ویلای شمال

0
اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

 

داشتن سیستم گرمایشی مناسب برای ویلا می تواند از نکات بسیار مهم باشد که معمولا در هنگام خرید ویلا به آن توجه چندانی نمی شود. یکی از سیستم های گرمایشی جالبی که در چند سال اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است سیستم گرمایشی کف می باشد. اما این قابلیت برای ویلاهای نوساز است و ویلاهای چند سال ساخت از این قابلیت بی بهره هستند. یکسری از نکات هستند که در هنگام انتخاب سیستم گرمایشی می توانند به شما کمک کنند. بهتر است قبل از خرید ویلا و یا انتخاب سیستم گرمایشی این نکات را بدانید تا بتوانید با اطلاعات کامل به سراغ این انتخاب بروید.

بدون شک انتخاب از میان انواع سیستم گرمایشی های برای ویلا می تواند کاری سخت باشد. زیرا هر دستگاه، یک مشخصات فنی منحصر به فرد دارد و در یک شرایط آب و هوایی بهتر کار می‌کند. پس شما باید با دانش کافی در این راه قدم بردارید. در ادامه این مطلب برای شما مطالب و اطلاعاتی کامل را برای خرید سیستم های گرمایشی ارائه خواهیم نمود.

 

سیستم گرمایشی برای ویلا

انواع سیستم گرمایشی

انواع سیستم گرمایشی برای ویلا به دو صورت مرکزی و مستقل هستند. سیستم‌ های گرمایشی مرکزی در یک قسمت از ساختمان نصب می ‌شوند و جریان هوای گرم را از طریق کانال‌ هایی که تعبیه شده اند به قسمت ها و اتاق های ویلا منتقل می کنند.

اما سیستم‌ های گرمایشی مستقل دستگاهی است که برای هر مکان به صورت مجزا نصب می شود و تنها همان قسمت را گرم می کند. به طور مثال پکیج یونیت‌ها یا داکت اسپلیت که به صورت مستقل برای گرمایش سالن اصلی یا هر یک از اتاق‌ ها نصب می ‌شوند.

 

خرید بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

از عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید سیستم گرمایشی برای ویلا اطلاعات در مورد  رطوبت هوا و شرایط آب و هوایی ساختمان و منطقه است. سیستم‌ های تهویه ‌ای، وظیفه گرمایش و سرمایش را در کنار هم برعهده دارند، پس کنترل حجم رطوبت، دما و فشار بسیار اهمیت پیدا می ‌کند.  به طور مثال اگر ویلای شما در منطقه ای خشک قرار دارد و رطوبت آن منطقه کم است بهتر است سیستمی را انتخاب کنید که رطوبت را نیز برای شما تنظیم کند. در واقع باید دستگاه دارای رطوبت ساز باشد تا هوا را متعادل نماید و از حالت خشکی خارج سازد.

همچنین موضوع دیگری که اهمیت بسیاری دارد متراژ ویلا می باشد. ابعاد ساختمان و متراژ می تواند تاثیر بسیاری بر انتخاب نوع دستگاه گرمایشی داشته باشد. البته که در حال حاضر برای ویلاهای جدید و بسیار از گرمایش کف استفاده می شود. اما اگر تمایل داشتید سیستم مرکزی داشته باشید باید دقت کنید که این نوع دستگاه سر و صدا و ارتعاش دارد پس هنگام خرید به مشخصات آن توجه نمایید تا حد ممکن نوع کم صداتر آن را انتخاب نمایید.

قیمت سیستم‌ های گرمایشی موضوع بعدی است که برای خریدار مهم است. این کار باید با توجه به بودجه شما انجام شود. پس باید جستجو کنید تا مناسب ترین نوع دستگاه که با بودجه شما هماهنگ باشد را انتخاب نمایید. همچنین اگر سیستم های گرمایشی مرکزی خریداری می کنید بهتر است بدانید که نیاز به سرویس های دوره ای و تعمیرات دارند که در دراز مدت هزینه بیشتری را برای شما ایجاد می  کند. اما بقیه سیستم های گرمایشی نیاز به سرویس ها و چک های دوره ای دارند که 5 ساله و یا 10 ساله هستند.

 

 سیستم‌ های گرمایشی که نباید خریداری شوند

این موضوع که برخی از سیستم ها ممکن است برای ویلاها مناسب نباشد وجود دارد. به طور مثال سیستم تهویه کولر گازی و داکت اسپلیت به دلیل مصرف  برق زیاد چندان مناسب نیستند. با توجه به این که ساختمان های ویلاها اکثرا بزرگ است و نیاز است در هر اتاق یک کول  و اسپلیت نصب شود پس هزینه زیادی را برای شما ایجاد می کند. اما مدل‌های جدید داکت اسپلیت به صورت مرکزی نصب می‌ شوند و از طریق کانال ‌های تعبیه شده  هوای گرم را منتقل می کنند پس هم در خرید وسیله گرمایشی و هم در مصرف آن صرفه جویی می شود. اما مشکلی که وجود دارد این است که هر اتاق امکان تنظیم دمای مجزا را ندارد.

سیستم گرمایشی برای ویلا

بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

پکیج یونیت گازی می تواند بهترین انتخاب برای ویلا باشد. این سیستم را می توانید مطابق با ابعاد ویلا انتخاب نمایید. این سیستم‌ ها را می‌توانید مطابق با نیازهای ویلا در هر ابعاد و اندازه‌ ای خریداری کنید. دومین سیستم گرمایشی برای ویلاها همان گرمایش از کف یا سیستم ‌های تابشی می باشند. در ادامه اگر به طور کل سیستم گرمایشی که گازسوز باشد بهترین خواهد بود. گرمایش گازی یکی از راهکارهای سازگار با محیط زیست است. انواع هیترها، شومینه و بخاری‌های مختلف در ابعاد و اندازه‌ های گوناگون برای گرمایش داخل ویلا قابل استفاده هستند.

بهترین سیستم گرمایشی با انرژی خورشیدی

بهره‌ گیری از انرژی خورشیدی یکی از شیوه های جدید برای گرمایش ویلا می باشد. این موضوع را می توان در ویلاهای جدید و مدرن به وضوح  مشاهده نمود. سیستم گرمایش خورشیدی دارای چند قسمت است. پنل‌های خورشیدی یا سلول‌ های فتوولتائیک در قسمت بیرون ساختمان نصب می ‌شوند. این پنل ها پس از دریافت انرژی خورشیدی می توانند گرما را برای ویلا تامین کنند. این سیستم گرمایشی کاملا با محیط زیست سازگار است و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند. در عین اینکه برق و گاز استفاده نمی کند.

اما این مشکل نیز وجود دارد که در روزهای سرد و برفی و بارانی این پنل ها دیگر کارنمی کنند. خصوصا در هوای مرطوب کارکرد چندان خوبی ندارند پس نمی تواند برای ویلاهای شمال چندان کارآمد باشد. تنها برای ویلاهای کوهستانی که رطوبت ندارند می تواند ایده ای عالی باشد. زیرا اگر نور خورشید پیوسته نباشد این پنل ها نمی تواند انرژی را فراهم کنند تا به گرما برای ویلا تبدیل شود.

گرمایش نانو مادون قرمز

گرمایش نانو مادون قرمز را می توان از جدیدترین فناوری‌ های گرمایشی دانست. سیستمی است که به آن “نانو- مادون قرمز” یا Nano-Infrared Heating می‌ گویند. این فناوری برای ویلاها بسیار کارآمد و جالب است. هر چند که چندان فراگیر نشده اما به مرور می تواند جایگزین تمام سیستم های گرمایشی شود. امواج مادون قرمز به امواج نامرئی با طول موج بلند گفته می‌شود. امواج مادون قرمز برخلاف امواج ماوراء بنفش که طول موج کوتاه و شدت بیشتری دارند از این رو برای انسان ها مضر نیستند.

گرمای حاصل از انتشار امواج مادون قرمز برای گرم کردن داخل ساختمان و ویلا عالی است. این گرما احساسی مانند گرمای طبیعی خورشید را برای شما فراهم می کند. این امواج در اثر برخورد با سطوح نیز گرما آزاد می کنند که باعث می شود کل ساختمان ویلا با دمایی ملایم و یکسان گرم شوند. امواج مادون قرمز در قالب سیستم گرمایشی نانو – مادون قرمز، یک فناوری مدرن هستند که برای ویلاهای مدرن به زودی استفاده های فراگیر از آن ها صورت می گیرد.

سیستم گرمایشی برای ویلا

سخن پایانی

توجه داشته باشید  برای خرید ویلا درشمال به ویژه خرید ویلا نوشهر و یا منطقه ونوش و یا  خرید ویلا چمستان می توانید از مشاوره املاک معتبر و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. املاک امیران به سادگی در این زمینه به شما کمک خواهد نمود و همراه شما خواهد بود.

شما میتوانید با رجوع به وب سایت املاک امیران با انواع خرید ویلاهای جنگلی در مناطق نوشهر و خرید ویلا در چمستان آشنا بشوید و برای خرید ویلا در شمال اقدام نمایید.

اپلیکشن املاک امیران
اپلیکشن املاک امیران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.