5 نکته مهم در معامله

0

با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و نیاز روزافزون مردم به مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم جامعه خرید مسکن مناسب می باشد. انتخاب و خرید مسکن از یک سو و کلاهبرداری و چالش های مختلفی که وجود دارد باعث شده است تا نگرانی های زیادی در این زمینه ایجاد شود. ما در این بخش می خواهیم در مورد چالش های موجود مطالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم. اگر می خواهید معامله ای انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه ما باشید.

  •  

معامله چیست؟

معامله یک نوشته رسمی و قرارداد می باشد که در یک دفتر املاک ، از فروشنده به کسی که خرید را انجام می دهد انتقال پیدا می کند. بعد از انجام معامله اختیار آن ملک که می تواند مسکونی یا تجاری باشد به شخص خریدار منتقل می شود. موارد ضروری در هنگام خرید و فروش وجود دارد که می بایست به آن توجه کنید تا گرفتار دردسر نشوید. به 5 مورد زیر در مورد یک معامله سالم دقت کنید:

قولنامه

در برخی موارد ساختمان توسط دو نفر ساخته می شود که هر دو مالک آن هستند اما در هنگام فروش فقط یک فرد قصد فروش دارد ، در حالی که نفر دوم از فروش بی اطلاع است. یادتان باشد در زمان خرید این قبیل از ساختمایی که به تازگی ساخته شده و فاقد سند هستند ، قولنامه توسط هر دو سازنده امضا شود.

خانه‌های نوساخت

سعی کنید از خرید خانه های نوساز خودداری کنید چرا که این ساختمان ها فاقد سند می باشند ، به یاد داشته باشید که در زمان خرید حتما از صاحب ملک ، پایان کار شهرداری و گواهی ساختمان را بگیرید تا وضعیت خرید ساختمان به صورت کامل مشخص شود.

مشخصات فروشنده

شما می بایست در هنگام خرید بدون هیچ تعارفی از خریدار تمامی مشخصات شناسایی وی را بگیرید ، در این بیت گرفتن شناسایی کارت ملی و شناسنامه بسیار واجب و ضروری می باشد.

تاییدیه کد پستی

بهتر است از مالک ساختمان تاییدیه کد پستی را از اداره پست بگیرید ، کد پستی مبنای تنظیم قول نامه می باشد.

اطمینان از معتبر بودن بنگاه

قول نامه برگه ای است که در دارای ظاهر خاصی بوده و مخصوص اتحادیه املاک می باشد و به همراه کد رهگیری تحویل شما داده می شود. قول نامه پرینت گرفته شده باید دارای هولوگرام اتحادیه باشد و مشخصات بنگاه بر روی آن درج شود. بهتر است به نکات گفته شده در این زمینه دقت کنید تا بتوانید خرید موفق و سالمی را تجربه کنید.

سخن آخر:

خرید و فروش ملک یکی از مهمترین معامله‌ها می‌باشد که بایستی به تمامی جوانب و قوانین آن توجه لازم داشته باشید، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.